ازدواج با فرد افسرده| حل سریع افسردگی

ازدواج با فرد افسرده می تواند زندگی مشترک را با چالش های عمیقی رو به رو سازد. به طور معمول، هر چه افسردگی فرد بیشتر و عمیق تر باشد، رفتارهای روزمره او نیز مانند عملکرد شغلی و خانوادگی با آسیب هایی رو به رو خواهد شد در این شرایط زندگی با سایر اعضای خانواده سخت تر می شود و ممکن است بر رابطه میان تمام اعضا تاثیر بگذارد.

اما راه چاره چه چیزی می تواند باشد؟ آیا فردی که به افسردگی مبتلا می شود قادر نخواهد بود زندگی مشترک موفقی داشته باشد؟

در صورتی که شما هم با این سوالات رو به رو هستید و ذهن تان درگیر این سوالات است در این مقاله به مسائل مهم راجع به ازدواج با فرد افسرده می پردازیم که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد، اولین قدم این است که راه های کمک به فرد افسرده را بیاموزید، برای این که اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهید بهتر است از مشاوره خانواده کمک بگیرید تا بهترین راهکارهای تخصصی را در اختیار شما بگذارند.

ازدواج با فرد افسرده منجر به طلاق می شود؟

برخی از افراد با این سوال مواجه می شوند که آیا افسردگی همسر بر روی دوام ازدواج اثر می گذارد و منجر به طلاق می شود؟ بر اساس نظر متخصصان افسردگی به طور مستقیم منجر به طلاق نمی شود و اگر برای بهبودی فرد تلاشی صورت نگیرد این اختلال به پیامدهای ثانویه ای می انجامد که منجر به جدایی نهایی می شود.

بهتر است در مورد افسرده خویی اطلاعات خود را افزایش دهید. فردی که دچار افسردگی شده است به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و نسبت به اطرافیان خود گوشه گیر می شود و ترجیح می دهند تنها باشند و از جمع دوری می کنند.

در صورتی که افسردگی شدت یابد علائم آن به زندگی مشترک تان آسیب خواهد زد و بین شما و همسرتان سردی و فاصله به وجود می آورد، زمانی که فاصله میان آن ها بیشتر شود به جدایی قطعی و یا طلاق عاطفی منجر خواهد شد.

در حقیقت افسردگی از طریق تاثیرگذاری بر یکسری عوامل به صورت غیرمستقیم به زندگی مشترک آسیب وارد می کند و فرد افسرده جزء افراد نامناسب برای ازدواج می باشند، زیرا فردی که به افسردگی مبتلا می شود انگیزه لازم برای انجام فعالیت های شغلی ندارد و به خاطر بی انگیزگی دچار بیکاری و مشکلات اقتصادی می شود و این مسئله کانون خانواده را با چالش هایی رو به رو می کند.

گاهی اوقات این چالش ها باعث درگیری میان اعضای خانواده شده و حتی باعث افسردگی اعضای دیگر می شود.

در صورتی که قصد دارید با فردی ازدواج کنید که سابقه افسردگی دارد باید پیش از آن که تصمیم قطعی در مورد ازدواج بگیرید، اطمینان حاصل کنید که آیا افسردگی او تحت کنترل است و تحت درمان قرار دارد یا خیر، و زمانی که اقدامات لازم برای درمان صورت گرفت تصمیم خود را برای ازدواج نهایی کنید.

ازدواج با فرد افسرده، موارد مهمی که باید بدانید

قبل ازدواج با فرد افسرده باید به نکاتی توجه کنید که به شرح زیر می باشد:

1. عملکرد روزانه فرد را بررسی کنید

به بررسی عملکرد روزانه فرد بپردازید زیرا عملکردهای شغلی، تحصیلی و خانوادگی اطلاعاتی خوبی در مورد شدت بیماری فرد مورد نظر به شما می دهد،در صورتی که فرد دچار مشکلات زیادی در زندگی اش شده است و نمی تواند به کارهایش برسد و عملکردش دچار اختلال شده، به احتمال زیاد به افسردگی مبتلا شده است و شدت افسردگی او بسیار زیاد است و در این شرایط باید از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کند.

افسردگی یک نوع اختلالات روانی است و ابعاد منفی و گسترده آن می تواند تمام زندگی شخصی و زناشویی فرد را تحت الشعاع قرار دهد و فردی که به افسردگی مبتلا می شود احساس گناه و اضطراب می کند و در این شرایط خوشبختی برای او معنا و مفهومی ندارد و به طور مداوم جنبه های منفی زندگی را بزرگ می کند و آسیب هایی به زندگی وارد می کند.

2. ازدواج با فرد افسرده، ازدواج درمان افسردگی نیست!

برخی از زوجین فکر می کنند که ازدواج می تواند مشکلات و اختلالات روانی آن ها را حل کند، در واقع آن ها عشق را راه حلی برای حل مشکلاتشان می دانند، اگر چه دریافت حمایت اجتماعی مطلوب از جانب اطرافیان به خصوص از جانب همسر باعث بهبود شرایط و مشکلات می شود و در حل آن تاثیر بسزایی دارد. اما این در صورتی اتفاق می افتد که فرد درمان مورد نیاز را دریافت کرده باشد و اگر درمان نشود و ازدواج کند به مرور زمان در زندگی مشترک با مشکلاتی رو به رو خواهد شد و اضطراب و استرس او شدت می یابد.

یکی از ملاک های اصلی ازدواج و انتخاب همسر بهداشت روانی می باشد که نمی توان آن را نادیده گرفت و باید به آن توجه کرد تا ازدواج موفقیت آمیزی داشته باشد.

با استفاده از تست های پیش از ازدواج می توانید از سلامت روانی همسر آینده خود اطمینان حاصل کنید.

3. مشکلات همراه با افسردگی را نیز در نظر بگیرید

در بسیاری از مواقع مشکل افسردگی تنها مشکل فرد نمی باشد بلکه به مشکلات دیگری مانند اختلالات اضطرابی دچار می شوند  و از آن رنج می برند زمانی که شما تصمیم به ازدواج با چنین فردی می گیرید باید تمام مشکلات و شرایط ناشی از افسردگی همسر را با دید باز در نظر بگیرید تا بتوانید در این خصوص تصمیم درستی بگیرید.

در صورتی که سایر مشکلات فرد را بشناسید و شناخت کافی در مورد آن به دست آورید، آینده تان را با وضوح بیش تری ترسیم خواهید کرد و این امر به شما کمک می کند تا همسر آینده تان را به خوبی بشناسید و انتخاب صحیحی داشته باشید.

4. اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

همه افراد قبل از ازدواج اگر به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنند می توانند انتخاب های بهتری داشته باشند در صورتی که شما تصمیم دارید با فرد افسرده ازدواج کنید باید به روانشناس مراجعه کنید و از او کمک بخواهید در این شرایط روانشناس مشکلات و چالش هایی که در آینده با فرد افسرده پیش رو خواهید داشت آشنا می کند و مهارت های زندگی با مرد افسرده و مهارت های سازگاری با زن افسرده را مورد بررسی قرار می دهد تا بتوانید با قاطعیت بهتری تصمیم بگیرید و راهکارهای موثری در زمینه رفتار با نامزد افسرده بیاموزید. تا اگر به افسردگی مبتلا بود رفتار مناسبی با او داشته باشید و برای درمان آن اقداماتی را انجام دهید.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ازدواج با فرد افسرده

امروزه بسیاری از افراد و خانواده ها ازدواج را درمانی برای افسردگی می دانند در حالی که این طور نمی باشد و مسئله ازدواج به تنهایی امری پیچیده ای است و مشکلات و چالش های مخصوص به خود را دارد در این شرایط اگر افسردگی درمان نشده باشد و نهفته باشد مشکلات جدی برای هر دو به وجود می آید .

اگرچه ازدواج با فرد افسرده امکان پذیر است اما نباید با هدف درمان صورت گیرد در این شرایط باید قبل از ازدواج برای درمان افسردگی اقداماتی صورت گیرد تا فرد ازدواج موفقی داشته باشد و در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان از متخصصان و روانشناسان با تجربه تشکیل شده اند که خدماتی را به صورت حضوری و تلفنی ارائه می کنند و به شما یاری می رسانند.

منبع : ازدواج با فرد افسرده| حل سریع افسردگی 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -