اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج، این فاصله ها را در نظر بگیرید

اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج، این فاصله ها را در نظر بگیرید

یکی از مسائل هایی که در مسیر قبل از ازدواج و بعد از آن در زندگی مشترک تعارض ها و مشکلاتی را به وجود آورده است اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج می باشد، خانواده های دختر و پسر از لحاظ های متفاوتی ممکن است با یکدیگر اختلاف سطح داشته باشند که نمونه های رایجی از آن ها اختلاف فرهنگی و اقتصادی می باشد.

این اختلافات از همان ابتدا باعث به وجود آمدن سوء تفاهماتی در میان خانواده ها می شود که مسیر ازدواج را برای جوانان سخت می کند، اگر تمایل دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید و با اهمیت و تاثیر اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج آشنا شوید بهتر است این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید و هم چنین می توانید در این خصوص از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید و با مشاور راجع به اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج مشورت کنید.

اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج به چه معنا است؟

یکی از فاکتورهایی که در امر ازدواج اهمیت بسیاری دارد تفاهم و اشتراک خانوادگی در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد ، در صورتی که خانواده ها در این موارد با یکدیگر تناسب نداشته باشند با مقوله اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج رو به رو می شویم.

در صورتی که خانواده ها با یکدیگر اختلاف داشته باشندتعارضات زیادی در زمینه های مختلف مالی، اخلاقی، رفتاری، ارتباطی و غیره به وجود می آید برای این که شما یک ازدواج موفق داشته باشید باید با فردی ازدواج کنید که در این جهات بیشترین همخوانی را با شما داشته باشد، در این حالت احتمال درک و پذیرش متقابل میان شما و خانواده ها افزایش می یابد و به خوبی شکل می گیرد.اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج و جنبه های مختلف آن

بر اساس مطالبی که در بالا بیان شد اختلاف سطح خانواده ها در یک زمینه نمی باشد و جنبه ها و ابعاد متفاوتی دارد که در ادامه مقاله هر کدام از این جنبه ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. اختلاف سطح فرهنگی خانواده ها

یکی از ابعاد اختلاف سطح خانواده ها برای ازدواج، اختلاف فرهنگی می باشد، اختلاف فرهنگی در ازدواج مسائل بسیار گسترده ای را تحت تاثیر قرار می دهد و تاثیرات آن بر روی کیفیت ازدواج زوجین بسیار عمیق می باشد، در واقع اختلافات فرهنگی باعث به وجود آمدن اختلافاتی در زمینه های مختلف مانند عقاید، آداب و رسوم، سبک زندگی و روش های تربیتی می شود.

زوج هایی که در فرهنگ های متفاوتی رشد کرده اند و تصمیم به برقراری زندگی مشترک دارند برای این که در زندگی با چالش های کمتری رو به رو شوند باید قبل از تصمیم گیری به ازدواج با مشاور ازدواج صحبت کرده و اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج را مورد بررسی قرار دهند و در مورد مشکلات و چالش هایی که ممکن است در آینده برای آن ها به وجود آید بیشتر آشنا شوند و در این خصوص آگاهی بیشتری کسب کنند، آن ها می توانند به کمک مداخلات روان درمانگر مهارت های سازگاری شان را افزایش دهند تا در آینده پذیرش و انعطاف بیشتری در برابر تفاوت ها از خودشان نشان دهند.

  1. اختلاف طبقاتی

یکی دیگر از ابعاد اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج، اختلاف طبقاتی می باشد، اختلاف طبقاتی و وضعیت اقتصادی خانواده ها اهمیت بسیاری دارد زیرا افراد بر اساس شرایط متفاوت مالی شان، انتظارات، توقعات، سلایق و سبک زندگی های متفاوتی را از خود نشان می دهند و در صورتی که از نظر اقتصادی و طبقاتی با یکدیگر فرق کنند با چالش ها و تعارض های بسیاری رو به رو خواهند شد.

در صورتی که قصد ازدواج با کسی دارید که از نظر اقتصادی باش ما تفاوت بسیاری دارد باید در تصمیم گیری خود احتیاط بیشتری داشته باشید و هم چنین انتظارات و سبک زندگی طرف مقابل و خانواده او را مورد بررسی قرار دهید و هم چنین شرایط و اوضاع مالی خود و خانواده تان را با وضوح بیشتری برای آن ها توضیح دهید تا به خوبی با شرایط اقتصادی یکدیگر آشنا شوید.

  1. اختلاف سطح خانواده ها برای ازدواج : اختلاف شخصیتی و روانی

یکی از مسائلی که ممکن است در امر ازدواج زیاد به آن توجه نشده باشد و نادیده گرفته شود اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج از منظر شخصیتی و روانی می باشد، این مسئله به میزان زیادی می تواند بر روی دوام و کیفیت ازدواج اثر بگذارد.

به طور کلی امکان تربیت فرزندان سالم در خانواده هایی که از نظر روانی سالم هستند بسیار بیشتر می باشد ، همچنین تیپ شخصیتی خانواده همسر و تفاوت آن ها با خانواده شما باعث به وجود آمدن تعارضات و مشکلاتی در رفت و آمد های خانوادگی می شود.

اگر چه بررسی سطوح روانی در خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد اما بررسی آن کار ساده ای نمی باشد و باید از مشاور متخصص مشورت گرفت، به همین منظور در این زمینه باید از مشاوره پیش از ازدواج کمک گرفت تا بتوانید میزان تطابق خانواده ها را از نظر وضعیت روانی و شخصیتی مورد بررسی قرار داد و به طور کلی بتوانید اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج را مشخص و معین کنید.

سخن آخر

بر اساس مطالبی که بیان شد تناسب خانواده ها در امر ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد به طوری که می تواند زمینه ساز زندگی مشترک موفق و یا به وجود آمدن اختلافات بیشمار در زندگی زناشویی شود به همین دلیل باید قبل از ازدواج با مشاور و روانشناس متخصص مشورت کنید تا تمام موارد مهم در ازدواج را مورد بررسی قرار دهد و یکی از این موارد تناسب خانواده ها می باشد.

افراد با کمک روانشناس می توانند اختلاف سطح خانواده ها را در ازدواج به درستی شناسایی کنند و در جهت بهبود آن اقداماتی را انجام دهد در این زمینه مرکز مشاوره ستاره ایرانیان در خدمت شما می باشد تا در هر کجا که هستید شما را راهنمایی کنند.

منبع : اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج، این فاصله ها را در نظر بگیرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -