آیا رابطه شما به ازدواج ختم می شود؟ | چه روابطی برای ازدواج مناسب نیستند

آیا رابطه شما به ازدواج ختم می شود؟ روابط نامناسب برای ازدواج باعث صدمات و هدر دادن زمان و انرژی می شود و جز افسوس، پیامدهای دیگری را به همراه خواهد داشت. در این مقاله به بررسی این روابط پرداخته می شود.

امروزه برخی از روابط به اشتباه به عنوان عشق شناخته می شوند اما توجه داشته باشید که هر رابطه ای برای ازدواج مناسب نمی باشد و ازدواج ناموفق آسیب هایی را به همراه دارد که تا مدت ها گریبان گیر افراد خواهد شد هر کدام از افراد برای ازدواج شان معیارهایی دارند و بر اساس معیارها، وارد رابطه می شوند اما گاهی اوقات این روابط پایه و اساس نامناسبی دارد.

مشاوره قبل از ازدواج بسیار توصیه می شود زیرا باعث شناسایی افراد نامناسب برای ازدواج و هم چنین جلوگیری از عمیق شدن روابطی که احتمال جدایی و طلاق در زندگی مشترک می شود، در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین روابط نامناسب می پردازیم تا در این خصوص اطلاعات شما افزایش یابد.

چه روابطی برای ازدواج مناسب نیست؟

روابطی که برای ازدواج مناسب نیستند شرایط را از لحاظ بعد عاطفی و روانی دشوارتر می سازد و تصمیم گیری منطقی را برای فرد سخت تر و غیرممکن می کند، از طرفی این روابط زود و سریع حیات زندگی زناشویی را تهدید می کند در ادامه این مقاله به برخی از مهم ترین روابطی که برای ازدواج مناسب نیستند می پردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، عشق یکطرفه

یکی از روابط نامناسب برای ازدواج رابطه ای می باشد که شما عاشق طرف مقابل تان می باشید اما او زیاد علاقه ای به این رابطه ندارد و شور و شوقی نشان نمی دهد و از ندیدنتان بی قرار نمی شود، شاید شما فکر کنید که عشق شما برای ازدواج کافی می باشد اما توجه داشته باشید که عشق و محبت یک طرفه کافی نیست و باعث می شود روابط در زندگی مشترک از تعادل خارج شود و افرادی که اصرار به عشق یک طرفه دارند به طور معمول به خاطر آسیب هایی است که در دوران کودکی به آن ها وارد شده است.

 به طور مثال در دوران کودکی عشق و محبتی را دریافت نکرده اند و ناخودآگاه شان در جستجوی عشق و دوست داشته شدن می باشد.

2. روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، تظاهر به عشق

در این رابطه طرف مقابل بیشتر به شما عشق می ورزد و در این شرایط شما تظاهر به عشق و ابراز علاقه می کنید اما از دورن خود خبر دارید که نگرش شما به رابطه تان عشق نمی باشد و تنها یک تظاهر است، در این شرایط رابطه تان از مسیر و تعادل درست خارج می شود.

توجه داشته باشید که عشق لازمه یک زندگی مشترک می باشد و در صورتی که بدون علاقه ازدواج کنید هم خودتان اذیت خواهید شد و هم طرف مقابل تان دچار آسیب روحی می شود.

3. روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، تمایل به تغییر طرف مقابل

در این روابط شما عاشق کسی هستید که در آینده دوست دارید تغییر کند و به شخصی که شما دوست دارید تبدیل شود، نه کسی که  در حال حاضر وجود دارد، این نوع روابط وابستگی بسیاری در فرد ایجاد می کند، زیرا دائما امید دارید که طرف مقابل تان تغییر کند و نمی دانید این تغییر در چه زمانی ایجاد خواهد شد، این روابط به نوعی شبیه قمار کردن می باشد.

دائما به خودتان امید می دهید که طرف مقابل تان تغییر خواهد کرد و به خودتان می گویید که او به زمان نیاز دارد تا تغییر کند و زندگی اش را جمع و جور نماید و به خودتان می گوید اگر به او عشق و محبت کافی بدهید تغییر خواهد کرد.

در این نوع روابط شما خودتان را برتر از طرف مقابل تان می دانید و می خواهید او را کنترل کنید زیرا احساس می کنید که نیاز به تغییر دارد. به خاطر طرد شدنی که در زمان کودکی داشته اید می خواهید با کسی رابطه داشته باشید تا با همان الگوهای ناکامی در دوران کودکی مطابقت داشته باشد اما توجه داشته باشید که رابطه سالم رابطه ای می باشد که بر اساس واقعیات موجود و شخصیت فعلی طرف مقابل تان باشد و او را همانطور که هست بپذیرید و دوستش داشته باشید و به تغییر دادن او دلخوش نکنید.

4. روابط نامناسب  برای ازدواج، کمک به فرد مقابل با هدف دلسوزی و ترحم

در این روابط شما با فردی که آسیب دیده یا طرد شده و کسی او را دوست نداشته است وارد رابطه شده اید و سعی دارید به او کمک کنید در واقع رابطه شما از روی ترحم و دلسوزی می باشد  در این نوع روابط بیشتر با کسانی که مشکلات روحی، جسمی و اقتصادی دارند وارد رابطه می شوید و کسی که دائما احساس ضعف و ناتوانی می کند محبت کرده و به او ابراز علاقه می نمایید و او را دلداری داده و تشویق می کنید هم چنین سعی می کنید که او را نصیحت کنید و در نقش والد ظاهر می شوید اما شما باید بدانید که روابط ازدواج نباید بر اساس احساس ترحم و دلسوزی باشد و باید سرشار از عواطف عاشقانه از سوی دو طرف باشد.

5. روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، قرار دادن معشوق به عنوان الگو یا معلم

یکی دیگر از روابطی که برای ازدواج مناسب نمی باشد وارد رابطه شدن با فردی است که زمانی برای شما مانند یک الگو بوده است و در این حالت شما فکر می کنید که طرف مقابل تان از شما باهوش تر و بهتر می باشد و همیشه و همه جا از او حرف می زنید همه جوره قبولش دارید و گفته های او را مبنا قرار می دهید.

زمانی که با او وارد جمعی می شوید از بودن با او در حضور دیگران به خودتان افتخار می کنید و دوست دارید که شبیه او باشید اما توجه داشته باشید که شما و همسرتان در این رابطه با هم برابر نیستند و به تدریج عزت نفس و خودباوری تان ضعیف شده و روز به روز وابستگی شما به او بیشتر می شود.

6. روابط نامناسب برای ازدواج، برقراری رابطه صرفا به دلیل ویژگی های خاص فرد

گاهی افراد به خاطر ویژگی های خاص، موقعیت های ویژه و توانایی فرد وارد رابطه با او می شوند به عنوان مثال به خاطر این که طرف مقابل شان گیتاریست و یا ظاهر خیلی خاص و زیبایی دارد با او وارد رابطه می شوند اما توجه داشته باشید که هنرمند بودن، چشمان آبی و موهای زیبا نمی توانند موفقیت یک رابطه را تضمین کند و شما در این شرایط باید از خودتان بپرسید که اگر شرایط ویژه را نداشت باز هم با او می ماندید؟

7. روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، اشتباه گرفتن تفاهم در یک زمینه خاص با عشق

ممکن است در این زمینه خاص با طرف مقابل تان تفاهم ویژه ای داشته باشید و آن را با عاشق شدن اشتباه بگیرید، به عنوان مثال زمانی که با هم همکار هستید ممکن است در انجام پروژه هماهنگی و تفاهم زیادی با یکدیگر داشته باشید و در این حالت احساس کنید که به یکدیگر علاقه دارید اما توجه داشته باشید که آشنا شدن در یک شرایط خاص و داشتن تفاهم در یک زمینه به معنی این که شما و طرف مقابل تان در زندگی مشترک تفاهم دارید نمی باشد و احتمال این که شرایط به وجود آمده باعث شود شما در تشخیص تفاهم و عشق واقعی دچار مشکل شوید بسیار زیاد می باشد و تفاهم و هماهنگی در یک زمینه خاص باعث می شود چشم های تان بر روی واقعیت ببندید.

8. روابط نامناسب برای ازدواج، برقراری رابطه به دلیل لجاجت

روابطی که به خاطر تخلیه شدن خشم و به دلیل لجاجت با خانواده به وجود می آید نمی تواند معیار مناسبی برای ازدواج باشد و در این حالت انتخاب شما بر اساس معیارهای درست و مناسب نمی باشد بلکه به خاطر مخالفت های خانواده تان است، در این شرایط شما باید مشکلتان را با خانواده تان حل کنید و سپس اقدام به انتخاب طرف مقابل نمایید.

توجه داشته باشید که وارد رابطه شدن با کسی که ویژگی های متضاد با نامزد یا معشوق قبلی تان دارد امری اشتباه می باشد، نکته منفی این رابطه دور شدن از معیارهای اصلی برای ایجاد رابطه با شریک آینده زندگی تان می باشد.

9. روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، وارد رابطه مثلثی شدن

فردی که قصد ازدواج با او را دارید علاوه بر این که متناسب با معیارهای شما است باید شرایط اصلی ازدواج یعنی عدم ارتباط با فرد دیگر را نیز داشته باشد، در روابط مثلثی (دو عاشق و یک معشوق) باعث تنش و درگیری های بسیاری می شود و در صورتی که فرد سوم حذف شود ممکن است همیشه نگران باشید که مبادا همسرتان به سمت رقیب تان گرایش داشته باشد، این شرایط در مورد افرادی که متاهل هستند پررنگ تر می باشد.

تاثیر خدمات روانشناسی بر تشخیص روابط نامناسب برای ازدواج

برای این که ازدواج موفقی داشته باشید باید ابتدا بررسی کنید که آیا شما برای یکدیگر مناسب هستید یا خیر، روابطی که برای ازدواج صحیح و مناسب نیستند خیلی زود با مشکل رو به رو می شوند به همین دلیل باید قبل از ازدواج با مشاور و روانشناس صحبت کنید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند در صورتی که انتخاب نادرستی داشته باشید روانشناس آن را تشخیص داده است و در صورت امکان به شما کمک می کند تا رابطه سالمی را برقرار کنید و یا بتوانید به خوبی از یکدیگر جدا شوید در این راستا مشاوران و متخصصان مرکز ستاره ایرانیان خدماتی را به صورت حضوری و تلفنی ارائه می دهند و در این زمینه یاری تان می کنند.

منبع : آیا رابطه شما به ازدواج ختم می شود؟ | چه روابطی برای ازدواج مناسب نیستند 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -