هشت راز زوج های موفق در رابطه ی جنسی

هشت راز زوج های موفق در رابطه ی جنسی

 

با به کارگیری این دستورالعمل های کاربردی به رابطه ی خود در اتاق خواب گرما و حرارت بخشید

آیا تا به حال به صحبت های خواهر، بهترین دوست و یا هم اتاقی هایتان که درباره زندگی جنسی لذت بخشی که باهمسرانشان دارند گوش داده اید؟ اما آنها چگونه می توانند این رابطه را زنده و گرم نگه دارند حتی با وجود اینکه سالها از ازدواجشان می گذرد و دارای یک یا چند فرزند شده اند. اما لازم نیست شما خود را به زحمت بیندازید ما با چند زن موفق که از زندگی جنسی خود راضی هستند مصاحبه کردیم و از آنها خواستیم که راز موفقیت خود را در رابطه ی جنسی شان با ما هم در میان بگذارنند.

آنها برای رابطه ی جنسی خود برنامه ریزی می کنند.

واقعا؟ آیا باید تاریخی برای رابطه ی جنسی روی تقویم مشخص کنیم؟ «البته صد در صد» این پاسخی است که زوج های موفق در رابطه ی جنسی به ما می دهند خانوم الف یکی از افراد موفقی است که ما با او مصاحبه کردیم او حدود دو سال است که ازدواج کرده و سه فرزند زیر ده سال دارد او به ما پیشنهاد می دهد که بهانه هایی مثل خسته هستم، تازه از سر کار آمده ام، باید بچه ها را به رختخواب ببرم و از این قبیل را کنار بگذارید.

خانوم ب یکی دیگر از افرادی است که با او مصاحبه کرده ایم. او می گوید برای زوج هایی که مدت طولانی از ازدواجشان می گذرد بهتر است که با برنامه های رمانتیک و عاشقانه کیفیت رابطه ی جنسی خودرا افزایش دهند.

به جای اینکه برنامه ریزی تقویمی برای رابطۀ جنسی را عملی غیر رمانتیک و غیر عاشقانه تلقی کنید. بهتر است. این مسئله را به عنوان نوعی از پیش نوازی لذت بخش قبل از رابطه  نگاه کنید.

آنها درب اتاق خواب را قفل می کنند.

خانوم ی اکنمون 24 سال است که ازدواج کرده و دارای 12 فرزند است که کوچکترین آنها 11 سال و بزرگترین شان 23 سال سن دارد او می گوید این ابزارهای کوچک ضروری ترین وسیله در خانه هایی که دارای فرزند هستند می باشد و ما هر زمانی که به خانۀ جدیدی اساس کشی می کنیم خریدن قفل برای اتاق خوابمان یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید انجام دهیم.

خانوم قاف زنی است 14 سال است ازدواج کرده و دارای هفت فرزند است می گوید «حتی اگر قفل فیزیکی نیز در خانه شما وجود نداشته افراد خانه باید حریم ها و حد و مرزها را در خانه ی خود بشناسند.» او هم چنین این مسئله را بیان می کند که من و همسرم همیشه از اینکه بچه ها به رخت خواب رفته باشند مطمئن می شویم و آن وقت می توانیم در کنار هم باشیم. به گفتۀ دکتر زدراک ویلسون همۀ زوج ها بایستی ارزیابی درستی از محیط خانه شان داشته باشند و فاکتورهایی که در یک رابطۀ جنسی لذت بخش ضروری و تعیین کننده هستند را مشخص و آنها را ایجاد کنند. مثلا در بعضی خانواده ها قفل کردن درب اتاق خواب کافی است و دیگر اعضای خانواده این مرز و محدوده را به رسمیت می شناسند ولی در بعضی دیگر خانواده ها ممکن است برای ایجاد فضایی آرامش بخش و مطمئن استفاده از ابزارهایی مثل دستگاه های مکانیکی، دوربین ها، کامپیوتر و یا تلویزیون ضروری است.

 آنها تجربیات جدید را امتحان می کند.

در طول یک دورۀ حساس و بحرانی در ازدواج به خصوص زمانی ککه تازه صاحب فرزند شده اید برنامه ریزی برای زمان و انرژی تان بسیار مهم است.

زوج هایی که طی این دوره می توانند کیفیت رابطۀ جنسی خود را حفظ کنند معمولا آموخته اند که استفادۀ بهینه از زمان و انرژی بسیار مهم است و سعی می کنند که در انجام رابطۀ جنسی در عین در نظر گرفتن کیفیت، زمان را نیز در نظر می گیرند. ممکن است شما در گذشته از رابطه های جنسی سریع لذتی نمی بردید زیرا از نظر فیزیکی آمادگی کافی برای انجام این کار را پیدا نمی کردید اما به یاد داشته باشید که ذهن و جسم رابطۀ قوی دارند و شما نباید این رابطه را دست کم بگیرید. شارون گیلرست اونیل درمانگر و مشاور خانواده و ازدواج و نویسندۀ کتاب «پیشنهادات کوتاه برای داشتن اززدواجی و موفق و شاد» پیشنهاد می کند زمانی که برای انجام عمل جنسی محدودیت زمانی دارید سعی کنید خود را در مکان هایی تصور کنید که در گذشته رابطه ی جنسی در آنجا برایتان لذت بخش بوده و به همین شکل ارامش خود را حفظ کنید.

او هم چنین اضافه می کند که از خیال‌پردازی و ایجاد دنیای فانتزی در رابطه ی جنسی نترسید زیرا شما اگر بخواهید از 20 دقیقه زمانی که برای رابطه در اختیار دارید نهایت استفاده را بکنید این کار به شما بسیار کمک می کند.

 آنها تجربه می کنند.

به گفتۀ روان شناسان “زمانی که تمایل به انجام عمل رابطه جنسی دارید راههای مختلفی برای نشان دادن تمایل خود دارید”. افراد معمولا ترکیبی از راههای قابل پیش بینی و غیر قابل پیش بینی را مورد استفاده قرار می دهند. شما باید این توانایی و مهارت را داشته باشید که بین ماجراجو بودن و محافظه کار بودن توازن ایجاد کنید. شما بایذ به حدی محافظه کار باشید که طرف مقابل شما احساس کسالت و خستگی نکند و از طرف دیگر نیز به حدی ماجراجو نباشید که طرف مقابل احساس ناراحتی کند و از شما فاصله بگیرد. شما باید این توازن را در تمام مسائل جنسی از جمله حالت هایی که برای رابطه انتخاب می کنید تا طرز برخورد و روش و رفتارتان در انجام عمل جنسی ایجاد کنید.

رفتارهای جنسی ای که برخی از زوج ها دارند مثل اینکه همیشه در یک زمان خاص، در یک مکان مشخص و در یک روز مشخص با هم رابطه برقرار می کنند در طولانی مدت باعث کسالت و تکراری شدن رابطه می شود. ترکیب کردن و تنوع دادن به مکانی که رابطه در آن صورت می گیرد می تواند ایجاد کنندۀ هیجان و تنوع دادن به مکانی که رابطه در آن صورت می گیرد می تواند ایجاد کنندۀ هیجان و تنوع در رابطه باشد. مثلا هر بار لازم نیست که در اتاق خواب رابطه داشته باشید می توانید این بار در حمام و یا حتی خارج از خانه باشد. به گفته دکتر زدراک ویلسون بسیاری از زوج ها بیان کرده اند که لذت بخش ترین رابطه هایی که با هم داشته اند زمانی بوده که آنها خارج از خانه بوده اند. شما بنابراین  مجبور نیستید کار را تنها به تعطیلات محدود کنید، بلکه می توانید برای فرزند خود یک پرستار بگیرید و با همسر خود بیرون بروید و یا بچه ها را به خانۀ پدربزرگ و مادر بزرگ هایشانن بسپارید و خودتان نیز یک اتاق برای یک شب و یا حتی برای چند ساعت در بیرون از خانه اجاره کنید.

 ارتباط خود را با یکدیگر حفظ کنید

به گفتۀ خانوم قاف «ُمهارت های ارتباطی عالی » یکی از دلایل اصلی ای است که باعث شد او و همسرش پس از گذشت سال ها از ازدواجشان از رابطۀ جنسی و زندگی خود احساس رضایت و شادمانی کنند. او می گوید قبل از اینکه ما با هم ازدواج کنیم همسرم به من گفت که او می خواهد دربارۀ همه چیز با من صحبت کند و او واقعا نیز این کار را انجام داد، زیرا راه دیگری جز صحبت کردن و ارتباط کلامی برای فهمیدن نیازها و خواسته های طرف وجود ندارد. ممکن است شما پس از صحبت کردن با همسرتان متوجه شوید که افکاری که شما دربارۀ رابطۀ جنسی داشته اید و از آنها مطمئن بودید برای همسرتان اهمیتی ندارند. دکتر گیلرست اونیل توصیه می کند که صحبت کردن راجع به این مسائل را به پس از رابطۀ جنسی موکول کنید و در زمان مناسب راجع به کوچکترین جزئیات رابطه نیز با هم گفت و گو کنید تا بتوانید لذات خود را به حداکثر برسانید.

 آنها از آوردن بهانه خودداری می کنند.

به گفتۀ فلندرز اکثر زوج ها برای خودداری کردن از انجام رابطه بهانه هایی مثل سر درد داشتن، خستگی ویا عصبی بودن می آورند اما ما به شما می گوییم دقیقا به خاطر هین هاست که رابطۀ جنسی را انتخاب می کنیم، ارتباط جنسی باعث کاهش درد های جسمانی و کاهش استرس می شود و هم چنین کیفیت خواب را بالا می برد و انگیزه ای برای حل کردن اختلافات و مشکلاتمان می شود.

حواستان باشد که بهانه ها تمام زندگی شما را نگیرند، زیرا بچه ها برای همیشه کوچک و نیازمند شما باقی نمی مانند و اگر شما نسبت به این مسئله بی تفاوت باشید و تمام حواس و تمرکز خود را برای بزرگ کردن بچه ها و مسائل دیگر اختصاص دهید زمانی به خود می آیند که می بینید رابطۀ جنسی در زندگی شما هیچ جایگاهی ندارد و اصلا نمی توانید از آرامش و لذتی که این رابطه می تواند برای شما به ارمغان بیاورد بهره مند شوید.

گیلرست پیشنهاد می کند «بارش فکری خود را برای از میان برداشتن بهانه و یافتن راه حل هایی در جهت داشتن رابطه ای لذت بخش تر به کار بیندازید.» آیا خسته اید؟ِ می توانید زودتر به رخت خواب بروید. آیا زمان کافی ندارید؟ راه حلی خلاقانه برای اندک زمانی که دارید پیدا کنید. اگر ریشۀ این بهانه هایتان با تغییرات عملی قابل برطرف کردن نیستند (برای مثال اگر مشکلات یا موضع گیری های ضمنی اساسی و ریشه دار دربارۀ رابطۀ جنسی دارید، مراجعه به یک درمانگر را در برنامه ی کار خود قرار دهید).

آنها به هم اعتماد می کنند.

جنکینز از زندگی ماجراجویانه جنسی خود و همسرش سخن می گوید اما او به این مسئله نیز اشاره می کند که داشتن رابطۀ ماجراجویانه و هیجان انگیز جنسی بیش از هر چیز مستلزم اعتماد متقابل دو طرف به یکدیگر است او می گوید «داشتن رابطۀ جنسی عالی در اتاق خواب انعکاسی از وجود یک رابطۀ کلامی متقابل و مناسب و فهم درست از نیازها و خواسته های یکدیگر در اتاق های دیگر خانه است.

برای ایجاد اعتماد در همسر خود شما بایستی این اعتماد را در خارج از اتاق خواب ایجاد کنید. اگر شما رفتاری توهین آمیز و نامناسب در طول روز با همسرتان داشته باشید چرا او باید تمایل به برقراری رابطه و در آغوش شما بودن در شب را داشته باشد؟ دکتر زدراک می گوید: «ایجاد اعتماد، راحتی و تعامل دو طرفه تنها زمانی اتفاق می افتد که طرفین در یک رابطۀ گوش دادن فعال با یکدیگرباشند و بتوانند به سخنان یکدیگر به صورت فعالانه گوش دهند. او در ادامه توصیه می کند شما باید به صورت فعالانه و به شکلی دلسوزانه به حرف های همسرتان گوش دهید و به او نشان دهید که حرف های او را می شنوید و احساسات خود را درگیر این مسئله نکنید» هنگامی که احساس کنید شما و همسرتان دو متحد هستید نه دو دشمن صداقت را در زندگی جنسی خود احساس می کنید و می توانید امیدوار باشید که این رابطه گرم تر و زنده تر نیز خواهد بود.

 آنها به سلامتی و ظاهر خود اهمیت می دهند.

خانوم قاف می گوید: «ما هنوز به ظاهر خود اهمیت می دهیم و به اینن مسئله افتخار می کنیم.» مطمئنا حفظ تناسب اندام و اهمیت دادن به ظاهر خود می تواند در لذت بردن از رابطۀ جنسی بسیار کمک کننده باشد. اما این مسئله تنها برای لذت بردن طرف مقابل شما نیست بلکه شما حتی خودتان نیز از اینکه ظاهر خوبی دارید احساس رضایت و شادمانی می کنید.

علاوه بر این شور و اشتیاق جنسی شما تا حد زیادی بستگی به سلامت جسمانی شما دارد. دکتر زدراک ویلسون می گوید: «زمانی که شما احساس ناراحتی، خستگی، بیماری ویا کمبود انرژی می کنید نمی توانید آمادگی لازم را برای انجام عمل جنسی به دست بیاورید بنابراین سعی کنید در کلاس های ورزشی شرکت کنید، آرایش کنید لباس های خود را عوض کنید حتی اگر قرار نیست جای خاصی بروید. هر کاری که باعث می شود احساس کنید از لحاظ جنسی خاص تر و خواستنی تر به نظر می رسید انجام دهید و این کار را به گونه ای انجام دهید که مطمئن شوید که همسر شما متوجه می شود.

منبع: تریبون آزاد

2 پاسخ
  1. مشاور گفته:

    سلام خیلی طبیعی هست که زوجین اختلاف سلیقه در مسائل جنسی داشته باشند.ولی اگر تماشای این فیلمها برای شما و یا رابطه تون مشکلی ایجاد کرده باید حتما با همسرتون در این مورد صحبت کنید.

    پاسخ
  2. سولماز گفته:

    با سلام همسرم از زمانی که اینترنت خانه را وصل کردیم با گوشی خود ویدئو های سکسی دختر بچه ها و نوجوانان را میبیند در حالیکه اهل نماز و روزه است.ما همدیگه رو خیلی دوست داریم و با توجه به شرایط الان رابطه جنسی زیادی نداریم اما من سعی میکردم ایشان ارضا بشن به روشهایی غیر از دخول.اما با دیدن سابقه ی گوشیش بدم ازش اومد.چطوری باهاش برخورد کنم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.