آیا رابطه جنسی زیاد ضرر دارد و نابارور می کند؟

از عوارض رابطه جنسی زیاد چه اطلاعاتی دارید؟ یک زندگی جنسی سالم می تواند از دید افراد متفاوت باشد. برخی افراد رابطه جنسی را به ندرت انجام می دهند و از این امر راضی هم هستند اما عده ای دوست دارند در طول روز چندین بار رابطه داشته باشند. با این حال اگر شما در ایام تعطیل و یا در مسافرت می خواهید بیشتر رابطه جنسی داشته باشید و نگران عوارض آن هستید ما در این مقاله به توضیحاتی درباره عوارض رابطه جنسی زیاد می پردازیم.

 همچنین برای تجربه رابطه جنسی لذت بخش می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که رابطه جنسی در زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد و سطحی نگاه کردن به آن باعث تخریب رابطه میان زوجین می شود. بهتر است پیش از ازدواج زوجین از کمک مشاور استفاده کنند تا بعدها در مورد رابطه جنسی و شرایط آن با مشکل روبرو نشوند. 

آیا رابطه جنسی زیاد عوارض دارد؟

تعداد دفعات رابطه جنسی قانون ثابتی ندارد و به همین عوارض رابطه جنسی زیاد به شرایط جسمی و روحی شما بستگی دارد، در صورتی که شما و شریک جنسی تان هر دو از نظر روحی و روانی شرایط خلقی خوبی دارید، در صورتی که رابطه جنسی زیادی داشته باشید عوارض چندانی برای شما نخواهد داشت.

هم چنین متخصصان بر این باورند که برای رابطه جنسی زوجین هیچ محدودیتی وجود ندارد اما احتمال این که بعد از چند روز از رابطه جنسی مشکلات جسمانی ناخوشایندی را تجربه کنند وجود دارد، تعداد دفعات رابطه جنسی برای هر کس، امری فردی می باشد و از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، افراد باید بر اساس توانایی و علائم بدنی شان سطح رابطه جنسی بهینه را مشخص کنند.

عوارض جسمانی رابطه جنسی زیاد

با توجه به مطالبی که بیان شده است در صورتی که رابطه جنسی به تعداد دفعات زیادی انجام شود ممکن است چند روز بعد عوارض جسمانی برای فرد به همراه داشته باشد که در ادامه این مقاله به برخی از این عوارض اشاره می کنیم. توجه داشته باشید که این عوارض در دو دسته روانی و جسمانی بیان شده است تا بهتر متوجه عوارض این کار شوید.

برای پیشگیری از این عوارض نیز راه هایی وجود دارد که سعی شده است در طول مقاله بیان شود.

1. خشکی واژن

در صورتی که رابطه جنسی بسیار زیاد باشد اولین علامت برای زنان، خشکی واژن می باشد اگر احساس خشکی زیادی در واژن خود دارید به دلیل این است که بدن شما در مدت طولانی تماس و دخول را تجربه کرده است، این تماس زیاد علاوه بر این که باعث خشکی واژن می شود ممکن است خراش و پارگی های کوچکی در سطح واژن به وجود آورد که در برخی از موارد این پارگی ها بسیار دردناک خواهد بود.

در صورتی که شما قبل از رابطه جنسی قرص ضد بارداری استفاده کنید و دچار خشکی واژن شوید احتمال وقوع پارگی بسیار بیشتر می باشد.

برای درمان این مشکل توصیه می شود که معاشقه پیش از رابطه داشته باشید و هنگام رابطه از روان کننده مناسب استفاده کنید.

2. عفونت واژن و مجاری ادراری

هر چه قدر رابطه جنسی شما بیشتر و طولانی تر شود بدنتان رطوبت کمتری خواهد داشت در این صورت رابطه جنسی منجر به اصطکاک و درد می شود و این درد نشان دهنده رابطه جنسی زیاد می باشد و علامت و هشداری برای متوقف کردن رابطه جنسی است.

یکی دیگر از عوارض رابطه جنسی زیاد، کاهش سطح طبیعی PH واژن می باشد این مسئله باعث می شود تا حساسیت شما برای دچار شدن به انواع عفونت ها بیشتر شود برای این که از این مشکل در امان بمانید بهتر است قبل و بعد از رابطه جنسی استحمام کنید، هم چنین توجه داشته باشید زمانی که دخول زیادی را تجربه می کنید باید نسبت به عفونت های واژینال آگاه باشید.

علائم و نشانه های رایج عفونت شامل موارد زیر می باشد:

  1. احساس اضطرار برای دفع ادرار زمانی که ادرار کمی دارید و یا نیازی به دستشویی رفتن ندارید
  2. احساس سوزش هنگام دفع ادرار
  3. تیره شدن، صورتی شدن و یا وجود خون در ادرار
  4. درد

البته توجه داشته باشید که این علائم همیشه نشان داده نمی شود و زمانی که شما مشکوک به عفونت هستید باید حتما با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید. 

علاوه بر این توصیه می شود که در رابطه حتما از کاندوم استفاده کنید.

3. عوارض رابطه جنسی زیاد: احساس درد و سوزش در مردان

همان طور که رابطه جنسی زیاد برای زنان علائم نا خوشایندی دارد برای مردان نیز با علایمی همراه می باشد البته مردان نسبت به زنان با مشکلات  کمتری رو به رو می شوند و آن ها مشکلاتی مانند درد و سوزش زیاد را بعد از رابطه جنسی  تجربه می کنند.

این علائم زمانی که افراد در مدت کوتاهی مثلا آخر هفته 8 تا 10 بار رابطه جنسی برقرار می کنند بیشتر نشان داده می شود اما با این وجود بدن افراد با یکدیگر متفاوت می باشد ممکن است بدن برخی از افراد به دفعات رابطه جنسی زیاد بالا سازگار باشد و در نتیجه مشکلات کمتری برای آن فرد در پی داشته باشد.

4. عوارض رابطه جنسی زیاد: فرسودگی

در صورتی که زن و مرد رابطه جنسی زیادی داشته باشند انرژی و وقت زیادی از آن ها گرفته می شود و هم چنین با انجام رابطه جنسی زیاد، بدن هورمون های زیادی را ترشح می کند که باعث فشار خون، ضربان قلب و استحکام عضلات می گردد، در صورتی که فرد بعد از رابطه جنسی احساس خستگی و افسردگی زیادی کند باید تعداد دفعات رابطه جنسی خود را کاهش دهد.

5. عوارض رابطه جنسی زیاد: کم آبی بدن

یکی دیگر از عوارض رابطه جنسی زیاد از دست دادن آب زیاد و تعرق بیش از حد می باشد که باعث لرزش فرد می شود به همین دلیل باید قبل و بعد از رابطه جنسی آب زیادی بنوشید تا کمبود آب بدن تامین شود.

6. معایب رابطه جنسی زیاد: اختلال در باروری مردان

در صورتی که رابطه جنسی فرد به طور ناگهان زیاد شود میزان و حجم اسپرم کاهش می یابد و به تدریج در باروری مردان مشکل ایجاد می شود، در صورتی که بین رابطه جنسی فاصله بیفتد میزان اسپرم به حد طبیعی می رسد و قدرت باروری افزایش می یابد.

پیشنهاد می شود که مردان به طور سالانه با مراجعه به دکتر احتمال وجود اختلالات را بررسی کنند.

7. عوارض رابطه جنسی زیاد: کمر درد

از معایب رابطه جنسی زیاد می توان به کمردرد زیادی اشاره کرد زیرا رابطه جنسی زیاد باعث پاره شدن عضلات یا فشار به آن ها می شود اگر بعد از رابطه جنسی کمردرد دارید بهتر است پوزیشن های رابطه را تغییر دهید تا فشار کمتری به شما وارد شود.

عوارض روانی رابطه جنسی زیاد

علاوه بر این که رابطه جنسی زیاد، عوارض جسمانی بسیاری دارد می توان به مشکلات ارتباطی و روانی اشاره کرد که بسیاری از زوجین را درگیر می کند برای مثال ممکن است انتظارات جنسی زن و مرد با هم متفاوت باشد، به طوری که یکی از آن ها از رابطه جنسی زیاد لذت می برد و دیگر در حین رابطه جنسی احساس فشار و ناراحتی بسیاری می کند، تفاهم جنسی با همسر یکی از مسائلی می باشد که باید به آن رسیدگی کرد.

بعضی اوقات رابطه جنسی زیاد در مردان ممکن است باعث خسته شدن از شریک جنسی شود و  خیانت های متعددی را به  همراه داشته باشد و در بعضی اوقات باعث خودارضایی می شود و رابطه جنسی زیاد به تدریج افسردگی، سرماخوردگی و مشکلاتی در آینده ایجاد می کند.

این مسئله در دراز مدت رابطه عاطفی زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد و افراد در رابطه جنسی باید در مورد انتظاراتشان با یکدیگر صحبت کنند تا نیازهای یکدیگر را بشناسند و درک متقابلی از هم داشته باشند.

در صورتی که شما و همسرتان نمی توانید در این زمینه ها به خوبی عمل کنید برای پیشگیری از این مشکلات باید با روانشناس متخصص که در زمینه جنسی فعالیت می کنند مشورت کنید تا در این خصوص به شما کمک کنند. آگاهی از معایب خود ارضایی می تواند به شما کمک کند که از آن خودداری کنید.

تاثیر خدمات روانشناسی بر کیفیت رابطه زناشویی

عوامل بسیاری وجود دارد که بر کیفیت رابطه جنسی اثر می گذارد و رابطه جنسی نقش بسیار مهمی بر روی زندگی مشترک دارد اما در صورتی که رابطه جنسی بسیار زیاد انجام شود تاثیر عکس خواهد داشت و کیفیت رابطه میان زوجین را کاهش می یابد، در صورتی که رابطه جنسی خود با همسرتان مشکل دارید و یا کیفیت رابطه تان کاهش یافته است توصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید.

در این شرایط روانشناس موقعیت شما را مورد بررسی قرار می دهد و برای حل آن ها راهکارهای اصولی در نظر می گیرد در این راستا مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما است و خدماتی را به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه می دهد.

منبع : آیا رابطه جنسی زیاد ضرر دارد و نابارور می کند؟ 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -