درمان خانگی تضمینی برای کاهش درد رابطه جنسی

علت درد هنگام نزديكي، درد هنگام نزديكي نشانه چيست؟، درد دخول تا کی ادامه دارد؟ در این مقاله راه های اساسی برای کاهش درد رابطه جنسی و تشخیص دلیل آن آورده شده است.

رابطه جنسی با همسر یکی از بزرگترین لذت های زندگی است، با این حال گاهی این لحظات شاد می تواند به یک کابوس تبدیل شود، بعضی از زنان در حین مقاربت احساس درد می کنید. از نظر پزشکی این بیماری به عنوان دیسپارونی شناخته می شود و درمان های پزشکی خاصی دارد اما درمان های خانگی زیادی نیز برای کاهش درد در حین مقاربت وجود دارد.

برای یافتن راه حل برای این مشکل چند قدم ساده وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا رابطه جنسی لذت بخش تر شود.

علت درد هنگام نزديكي

قبل از پرداختن به این مشکل، ابتدا باید بفهمیم که چه دلایلی در پشت رابطه جنسی دردناک وجود دارد. اول از همه، به یاد داشته باشید که نباید از مشکل خود خجالت بکشید.

چیزی که بسیار مهم است این است که اگر همسرتان در حین مقاربت دچار درد شد، نباید قضاوت کنید یا او را شرمنده کنید. گاهی اوقات زوج‌ها موضوع را بسیار شخصی می‌کنند که منجر به مشکلاتی در رابطه می‌شود.

زنان معمولاً نسبت به تمایلات جنسی خود کمی خجالتی تر هستند و این باعث می شود که در سکوت رنج ببرند.

بنابراین اگر در حین مقاربت از درد رنج می برید، خجالت نکشید، به متخصص زنان مراجعه کنید و در ادامه مقاله دلایل این مشکل را پیدا کنید:

1. عدم تمایل| درد هنگام نزديكي نشانه چيست؟

این یکی از شایع ترین علل دیسپارونی است. در میان زنانی که از دوران یائسگی خود گذشته‌اند، عدم تمایل جنسی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که واژن به اندازه کافی خیس و مرطوب نشده و منجر به درد در حین مقاربت می‌شود.

دلیل دیگر کاهش سطح استروژن پس از یائسگی یا زایمان و در دوران شیردهی است.

2. واژینیسموس

انقباض غیرارادی عضلات اطراف دهانه واژن که باز شدن واژن را در حین مقاربت دشوار می کند که واژینیسموس نیز نامیده می شود، یکی از دلایل اصلی درد در حین مقاربت است.

وجود درد به معنای فقدان خیسی واژن است. وقتی به دلیل عدم عشق بازی، برانگیختگی کافی وجود نداشته باشد مقاربت دردناک می شود.

 3. داروهای قوی

داروهای قوی می توانند واژن را خشک کنند، علاوه بر این برخی از داروها می توانند بر تمایلات جنسی شما تأثیر بگذارند. آن ها حتی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در برانگیختگی شوند که می تواند منجر به کاهش رطوبت و در نتیجه رابطه جنسی دردناک شود.

برخی از این داروها داروهایی هستند که برای فشار خون بالا، افسردگی یا جلوگیری از بارداری توصیه می شوند. بنابراین قبل از مصرف هر قرصی، از پزشک خود در مورد عوارض جانبی آن سوال کنید.

4. بیماری های شدید

گاهی اوقات یک مشکل می تواند به مشکل دیگر منجر شود. اگر از مشکلاتی مانند آندومتریوز، رحم رتروگرا، فیبروم، سندرم روده تحریک پذیر، کیست تخمدان و غیره رنج می برید، باید آگاه باشید که می تواند روی زندگی جنسی شما نیز تاثیر بگذارد.

در این شرایط دخول می تواند مشکل ساز باشد زیرا در حین مقاربت دچار درد می شوید. در نتیجه زنان در این شرایط از رابطه دوری می کنند.

5. جراحی های پزشکی

اگر تحت عمل جراحی یا درمان های پزشکی جدی مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی برای سرطان باشید، مقاربت ممکن است برای شما بسیار دردناک باشد.

علاوه بر این، جراحی های پزشکی ممکن است باعث ایجاد ناراحتی روانی شود که منجر به کاهش علاقه به رابطه جنسی شود.

6. دلایل عاطفی

دلایل عاطفی اهمیت زیادی دارند. اضطراب، افسردگی، ترس از صمیمیت و عدم اعتماد به نفس در مورد اندام هرکدام مسائل جداگانه ای هستند که شایسته قدردانی می باشند.

این دلایل هرچقدر هم سطحی به نظر بیاییند می توانند بر عملکرد جنسی شما و همچنین توانایی لذت بردن از رابطه جنسی با شریک زندگی تان تأثیر بگذارد.

7. تجربیات بد گذشته

تجربیات گذشته می تواند بر زندگی جنسی تأثیر بگذارند. تروماهای گذشته قطعا می تواند بر عملکرد جنسی شما تأثیر بگذارد.

در صورت وجود خاطره بد در حین دخول، بدن با ترس واکنش نشان می دهد و زمانی که می خواهد دوباره رابطه جنسی داشته باشد واژن به معنای واقعی کلمه بسته می شود. این ممکن است منجر به مقاربت دردناک شود.

درمان های خانگی برای کاهش درد در حین مقاربت

همانطور که در بالا ذکر کردیم، شناسایی دلایلی که باعث می‌شود در حین مقاربت دچار درد شوید، بسیار مفید است سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به پزشکی مراجعه کنید یا نه. با این حال، چند ترفند و درمان وجود دارد که می توانید در خانه نیز آن را انجام دهید.

این درمان‌های خانگی برای کاهش مقاربت دردناک ممکن است کمک زیادی به تبدیل رابطه جنسی به تجربه‌ای لذت‌بخش شود.

1. از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید

نه، ما از شما نمی خواهیم که لباس های تنگ خود را دور بیندازید، اما عفونت مخمری (عفونت واژن) می تواند باعث خشکی واژن شود، برای کاهش این خطر، اغلب لباس های تنگ نپوشید.

در عوض، لباس زیر نخی را به خصوص در فصل تابستان انتخاب کنید. بهداشت را رعایت کنید، هر روز دوش بگیرید و بعد از یک ورزشگاه یا شنا، لباس خشک تازه بپوشید.

2. از عفونت مثانه جلوگیری کنید

عفونت مثانه همچنین می تواند دلیلی باشد که برخی افراد در حین مقاربت دچار درد می شوند. جدا از تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه واژن، قبل و بعد از رابطه جنسی ادرار کنید. اقدامات کوچک مطمئناً به کاهش درد کمک می کنند.

3.آب زیادی بخورید

 غذاهای غنی از چربی های غیراشباع  داشته باشید، همچنین، شروع به استفاده از محصولات طبیعی و مبتنی بر آب کنید که به تنظیم رطوبت بدنتان کمک می کنند. مقدار زیادی آب و آب میوه های طبیعی بنوشید.

 4. تمرینات کگل را تمرین کنید

تمرینات کف لگن یا تمرینات کگل راهی عالی برای بهبود سلامت و لذت جنسی است، به خصوص برای کسانی که ممکن است در حین مقاربت دچار درد شوند.تکنیک های این روش راحت است. عمیق نفس بکشید، در حالی که عضلات کف لگن را ریلکس نگه دارید، اجازه دهید شکمتان بالا بیاید.

به آرامی از طریق دهان نفس بکشید و در حین انجام این کار، روی انقباض عضلات کف لگن تمرکز کنید. نفس بکشید و دوباره انقباض را رها کنید. حدود 10 بار تکرار کنید.

5. عشق بازی را بهبود بخشید

زمان کافی را برای پیش بازی صرف کنید تا همسرتان تحریک لازم را پیدا کند و برای رابطه جنسی آماده شود.

موسیقی پخش کنید، شمع روشن کنید و بازی های جنسی انجام دهید. به یاد داشته باشید به مرور زمانی که لحظه فرا رسید که هیچ دردی را تجربه نمی کنید.

6.استرس خود را مدیریت کنید

سعی کنید آرامش داشته باشید و استرس کاری را از بین ببرید. همانطور که در ابتدا ذکر شد، استرس و ترس می تواند منجر به خشکی واژن شود. زوج ها باید آرامش داشته باشند و فقط به دنبال دخول و ارگاسم نباشند، معاشقه بخش بسیار مهمی از رابطه جنسی می باشد.

در رابطه طولانی مدت یا ازدواج، از آنجایی که زوجین بدن یکدیگر را به خوبی می شناسند، بهتر می توانند یکدیگر را به ارگاسم برسانند.

 7. نیازهای خود را در میان بگذارید

مهم است که در مورد نیازهای خود با یکدیگر صحبت کنید و موقعیت های جدیدی را امتحان کنید که می تواند لذت بیشتری به شما بدهد.

8. عاشق باشد

 به یاد داشته باشید که صمیمیت از اتاق خواب شروع نمی شود. عشق بازی باید در تمام طول روز اتفاق بیفتد، چه زمانی که با هم کار می کنید یا فقط وقت خود را با هم می گذرانید. 

آیا مردان هم مقاربت دردناک را تجربه می کنند؟

هر گاه از درد در حین رابطه جنسی صحبت می شود، فرض بر این است که تنها زنان آن را تجربه می کنند. با این حال، همین مشکل می تواند مردان را نیز گرفتار کند، البته کمتر. البته، رابطه سکسی مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است، زیرا برای مردان، جنبه های فیزیکی رابطه جنسی مهم تر است، در حالی که برای زنان، جنبه عاطفی مهم است.

اگر مردان به اندازه کافی برانگیخته نشوند یا اگر پوست ختنه آن ها خیلی سفت باشد یا آلرژی داشته باشند، ممکن است در حین مقاربت دچار درد شوند. بار دیگر ارتباط کلید اصلی حل این مشکل است.

البته، هر دارویی که مصرف می‌کنید یا ورزشی که انجام می دهید، بهتر است پس از مشورت با متخصص زنان یا درمانگر جنسی انجام شود، اما جنبه عاطفی آن چیزی است که بسیار تحت کنترل شماست. همانطور که بزرگ تر می شوید، ممکن است زندگی جنسی شما کمی آرام تر و کم رنگ تر شود.

 اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید جرقه را دوباره روشن کنید.

منبع : درمان خانگی تضمینی برای کاهش درد رابطه جنسی 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.