شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثیر آن در ازدواج

شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثیر آن در ازدواج

شباهت فرزند با پدر و مادر چقدر حقیقت دارد؟ شباهت میان این دو چقدر بر ازدواج موثر است. نظر روانشناسان در مورد این موضوع متفاوت است برخی از آن ها می گویند که رفتار فرزندان و ویژگی های شخصیتی شان کاملا می تواند با والدین فرق کند و فرزندان نباید بر اساس خانواده و والدین شان مورد قضاوت قرار گیرند،

اما برخی دیگر معتقدند با بررسی رفتار والدین می توان در مورد انتخاب برای ازدواج فرزندان تصمیم گرفت و فرزندان شباهت قابل توجهی به والدین شان دارند.

در صورتی که در مورد این موضوع سوالاتی دارید، این مقاله را از دست ندهید زیرا به بررسی مسائل اساسی و مهم این موضوع پرداخته است. هم چنین می توانید با استفاده از مشاوره ازدواج شباهت فرزندان با پدر و مادر را بررسی کرده و از انتخاب خود برای ازدواج مطمئن تر شوید.

شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثیر آن در ازدواج همیشه حقیقت دارد؟

دلایل بسیاری منجر به شباهت فرزندان به پدر و مادر می شود، یکی از این آن ها سبک تربیتی می باشد زیرا سبک تربیتی والدین متناسب با رفتار آن ها با فرزندشان می باشد بنابراین این سبک تربیتی به طور مستقیم بر خلق و خو و رفتار فرزندان اثر می گذارد.

به عنوان مثال والدینی که افراد آسان گیری هستند در هنگام تربیت فرزندشان، فشار زیادی به او وارد نمی کنند و کنترل کمتری بر روی او دارند در نتیجه در فرزندشان شخصیت آسان گیری شکل می گیرد و او هم مانند والدینش زندگی را سخت نمی گیرد.

نقش مادر در تربیت فرزندان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در همین زمینه باید شباهت فرزندان با پدر و مادر مورد توجه قرار گیرد.

توجه داشته باشید که تربیت والدین و خصوصیات آن ها تنها فاکتور تعیین کننده در ویژگی افراد نمی باشد زیرا هر فرد ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد و با آن به دنیا می آید. این فرد در طول زندگی با موقعیت مختلف و متفاوتی رو به رو شود و در محیط هایی قرار گیرد که تجربیات او باعث شود ویژگی هایی متفاوتی در او شکل گیرد.

آن چه در مورد این موضوع اهمیت دارد این است که انعطاف پذیر باشید و بدانید که شباهت فرزندان به والدین صددرصد نمی باشد.

اما در عین حال نمی توان نقش تربیت خانواده را نادیده گرفت زیرا کم و بیش بر روی رفتار فرزندان تاثیر می گذارد علاوه بر این برخی از ویژگی ها ژنتیکی که از والدین به ارث رسیده است نیز قابل تغییر نبوده و نقش زیادی در رفتار فرزند دارد.

شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثیر آن در ازدواج، تجارب آسیب زای والدین تا چه حد فرزندان را درگیر خود می کند؟

خوشبختانه بسیاری از افراد در هنگام ازدواج به مرکز مشاوره مراجعه می کنند، به عنوان مثال ازدواج با کسی که والدینش درگیر اعتیاد هستند برای هر شخصی آسان نیست و با نگرانی هایی همراه خواهد بود.

در این شرایط فرد در مورد ازدواج شک و تردید زیادی دارد، در این هنگام مراجعه به روانشناس می تواند در تصمیم گیری به آن ها کمک کند.

در این شرایط شما نمی توانید طرف مقابل را به خاطر رفتار والدینش مورد قضاوت قرار دهید و ضعف و نقایص والدین را برای فرزندان در نظر بگیرید.

بنابراین نمی توان صددرصد گفت فرزندان شبیه والدین شان می شوند. بلکه باید به بررسی سلامت روان فرد مورد نظر بپردازید و به عنوان یک فرد مستقل به او نگاه کنید و ببیند تا چه حد تلاش می کند تا از محیط های آسیب زا دوری کند و شخصیت خودش را مورد بررسی قرار دهید.

زمانی که تصمیم به ازدواج با فردی می گیرید که با مشکلات خانوادگی رو به رو است در این حالت باید نسبت به انتخابتان حساس تر شوید و شباهت فرزندان با پدر و مادر را به دقت بررسی کنید و در نظر داشته باشید که تصمیم شما به ازدواج با این فرد چه عواقبی را به دنبال دارد.

شاید فردی کاملا با والدین خود متفاوت بوده و در زندگی بسیار موفق و پیشگام باشد با این وجود در امر ازدواج انتخاب سهل انگارانه نداشته باشید زیرا دوران کودکی این فرزندان بسیار حساس است و زندگی در محیط آسیب زا به خصوص در دوران کودکی تاثیرات پایدار و مهمی بر ویژگی های شخصیتی و روان فرد می گذارد.

قبل از ازدواج حتما از روانشناس کمک بگیرید تا آگاهی لازم و کافی را در مورد شباهت های فرزندان با پدر و مادر را به دست آورید و ببیند فرد موردنظرتان تا چه حد تفاوت های لازم را داشته و برای ازدواج مناسب می باشد.

علاوه بر این با شرکت در جلسات مشاوره می توانید از سلامت روانی یکدیگر نیز آگاه شوید و یکدیگر را بهتر بشناسید، هم چنین متوجه می شوید که در آینده تا چه حد می توانید خودتان را با شرایط خانوادگی شان سازگار کنید و زندگی موفق و خوبی را پیش رو داشته باشید.

مرکز مشاوره روانشناسی ستاره ایرانیان

شما پیش از ازدواج با مراجعه به روانشناس می توانید سلامت روانی خود و طرف مقابل تان را مورد سنجش قرار دهید و در مورد شباهت فرزندان با والدین آگاهی لازم را به دست آورید تا در این صورت ازدواج موفق داشته باشید و بتوانید خانواده سالم و موفقی را برای خود تشکیل دهید.

امروزه بسیاری از افراد به دلیل مشغله های کاری زیاد و کمبود وقت امکان مراجعه حضوری به مشاور را ندارند و یا در مشاوره حضوری راحت نیستند و بسیار معذب اند، اما این افراد نیز می توانند از خدمات مشاوره استفاده کنند.

در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان امکان مشاوره به صورت تلفنی و غیر حضوری را فراهم نموده است تا در کمترین وقت، بهترین مشاوره را دریافت کنید. کیفیت مشاوره تلفنی همانند مشاوره حضوری می باشد و مشاور راهکارها و راهنمایی های لازم را در اختیار فرد می گذارد و به مراجعین کمک می کند.

منبع : شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثیر آن در ازدواج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -