با هم قد خودت وصلت کن | اهمیت اختلاف قد در ازدواج

اختلاف قد در ازدواج چقدر مهم می باشد؟ آیا لازم است که زن و شوهر با یکدیگر تناسب قد داشته باشند؟ یکی از معیارهایی که برای انتخاب همسر لازم است ویژگی های ظاهری می باشد که قد شامل آن می شود، تقریبا تمام افراد جامعه ایران معتقد هستند که مرد باید از همسرش بلندتر باشد و بسیاری از زنان دوست دارند تا همسرشان از خودشان قد بلند تر باشد.

در ازدواج های موفق سعی می شود تا جنبه های اخلاقی، رفتاری و ظاهری فرد حفظ شود در این مقاله قصد داریم تا در مورد موضوع تناسب ظاهری زوجین بحث کنیم هم چنین در این خصوص می توانید از مشاور ازدواج کمک بگیرید.

اهمیت قد بین زن و شوهر | قد و هیکل در ازدواج

یکی از ملاک های ازدواج برای دختران و پسران ویژگی های ظاهری می باشد، یکی از این ویژگی های ظاهری، اختلاف قد می باشد و در صورتی که خود فرد از معیارهای جامعه بالاتر باشد انتخاب را برای فرد سخت تر می کند.

در بسیاری از موارد زوج ها تفاهمات اخلاقی و تناسبات شخصیتی دارند اما با آن وجود به دلیل عدم تناسب در قد از ازدواج  با یکدیگر صرف نظر کرده اند. اما بر اساس مشاهدات انجام شده دخترانی که با مردان کوتاه تر از خود ازدواج کرده اند زندگی موفق تری داشته اند و احتمال جدایی و طلاق آن ها کاهش می یابد، البته توجه داشته باشید که این امر در تمامی موارد صحیح نمی باشد.

مردانی که نسبت به همسرشان قد کوتاه تری دارند ممکن است اعتماد به نفس کافی نداشته باشند و زندگی شان تحت تاثیر قرار بگیرد، هم چنین برخی از مردانی که قد کوتاهی دارند تلاش می کنند تا با استفاده از کسب درآمد و یا توجه بیشتر به همسرشان این مسئله را جبران کنند و احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است اختلاف قد در ازدواج اهمیت چندانی ندارد و مردان کوتاه قد به زندگی مشترک شان پایدارتر هستند.

اختلاف قد دختر و پسر برای ازدواج

تعداد بسیاری از مردان ترجیح می دهند تا به خواستگاری دختر کوتاه تر از خودشان بروند و معمولا دوست ندارند با زنی بلندتر از خودشان ازدواج کنند زیرا مردانی که کوتاه قد هستند دچار کم خود بینی می شوند و آن ها متنفر هستند تا در هنگام نگاه کردن به همسرشان سرشان را بالا نگه دارند، البته دخترانی که قد بلند هستند نباید نا امید و نگران باشند زیرا مقوله عشق و ازدواج فراتر از خصوصیات ظاهری می باشد و برخی از افراد به مسائل ظاهری توجهی ندارند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از هزاران سال پیش پسران در ازدواج ترجیح می دهند با دختران کوتاه تر از خود ازدواج کنند، در گذشته مسئله ای که در ازدواج مهم بود قدرت باروری زن می باشد و معتقد بودند زنان قد بلند دیرتر به بلوغ می رسند و قدرت باروری کم تری دارند و این عقیده در مردان آن زمان به وجود آمده است و شاید به طور ناخودآگاه در طی نسل ها و در هنگام تولد بر روی آن ها تاثیر گذاشته است.

بر اساس مطالعاتی که انجام شده است قد مادر و پسر و قد دختر و پدر به هم مرتبط می باشند به همین دلیل مادران قد بلند به احتمال بیش تری صاحب پسر با قد متوسط و کوتاه می شوند.

اختلاف قد و تردید در ازدواج

بر اساس مطالبی که بیان شده است مردان قد کوتاه تلاش می کنند تا به نحوه کوچکی اندام خود را جبران کنند به همین دلیل تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که سطح تحصیلات آن ها کمتر و یا درآمد پایین تری دارند، برخلاف آن ها مردان قد بلند می خواهند از جذابیت خود استفاده کنند و به همین دلیل تمایل به ازدواج با زنانی دارند که سطح اجتماعی بالاتری داشته و سطح درآمد آن ها خوب است.

بر اساس تحقیقات انجام شده مردان قد کوتاه با احتمال 269 درصد بیشتر از مردان با قد متوسط ممکن است با زن هم قد خود ازدواج کنند و هم چنین احتمال این که با زن بلندتر از خودشان ازدواج کنند1450 درصد بیش تر از مردان قد بلند می باشد، مردان قد بلند تمایل کمتری دارند تا با دختران هم قد خود ازدواج کنند.

زنان چه قدی را می پسندند؟

معیار ظاهری دختران برای ازدواج، همسری با قد بلند می باشد شاید این سوال در ذهن تان به وجود آید که قد مطلوبی که دختران از همسرشان انتظار دارند چقدر می باشد بسیاری از دختران دوست دارند تا همسرشان 12 تا 14 سانتی متر بلندتر از آن ها باشد و بر اساس پژوهش های انجام شده دختران دوست دارند تا همسرشان قد بلند تری نسبت به خودشان داشته باشند.

بر اساس آمار تنها 20 درصد از آن ها اختلاف قدی 15 سانتی متری را ایده آل می دانستند و تنها 10 درصد از آن ها علاقه داشتند تا با همسرشان هم قد باشند، البته 7 درصد از آن ها دوست دارند تا با مردی که 20 سانتی متر از آن ها بلندتر است ازدواج کنند. البته معیار قد در ازدواج یک ملاک جزئی در زندگی مشترک می باشد و تمام زن و شوهرهایی که عاشق یکدیگر هستند و زندگی مطلوبی دارند به طور معمول با قد همسرشان کنار می آیند.

بر اساس پژوهش هایی که انجام شده است 83 درصد از زنان و 89 درصد از مردان از قد همسرشان راضی هستند و تنها 14 درصد نسبت به قد همسرشان ابراز ناراحتی می کنند.

اختلاف قد در ازدواج، مردان چه قدی را می پسندند؟

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است مردان دوست دارند تا همسرشان قد کوتاه تری نسبت به خودشان داشته باشند میانگین قد ایده آل در مردان 163 تا 172 می باشد و مردان دوست ندارند تا همسرشان تفاوت قدی بسیاری با آن ها داشته باشند و تفاوت قد 15 تا 20 سانتی متر برای مردان مطلوب می باشد.

نکات مهم در مورد قد ازدواج

  • افرادی که قد بلندی دارند به طور معمول اعتماد به نفس بالایی دارند و به همین دلیل در موقعیت های اجتماعی و شغلی تصویر بهتری از خودشان نشان می دهند.
  • افراد قد کوتاه احساس امنیت کمتری دارند و به همین دلیل نسبت به افراد قد بلند بیش تر به بیماری های روانی دچار می شوند، این افراد اعتماد به نفس پایینی دارند و استرس و اضطراب بسیاری را تجربه می کنند به همین دلیل آسیب پذیری آن ها در برابر بیماری های مختلف زیاد می باشد.
  • بر اساس تحقیقات انجام شد قد بر روی صدای افراد تاثیر می گذارد و افرادی که قد بلندی دارند ریه های آن ها قوی تر است و صدای آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل خانم ها به این تن صدا علاقه بیش تری نشان می دهند و این عامل را می توان یکی از دلایل علاقه زنان به مردان قد بلند در نظر گرفت.
  • بر اساس بررسی هایی که انجام شده است افراد قد کوتاه خوش اخلاق تر از سایر افراد هستند و صبر و ملایمت آن ها نسبت به دیگران بیش تر می باشد.

سخن آخر

موارد بسیاری بر ازدواج تاثیر می گذارد که یکی از آن ها ویژگی های ظاهری هستند که نقش مهمی در ازدواج دارند و باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرند، البته توجه داشته باشد ملاک قد در ازدواج ملاک خوشبختی نمی باشد اما برای برخی از افراد بسیار مهم است و باعث نارضایتی آن ها در زندگی مشترک می شود.

در نتیجه باید قبل از ازدواج با یک روانشناس صحبت کنید و این مسئله را مورد بررسی قرار دهید تا در ازدواج دچار مشکل و نارضایتی نشوید در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان از متخصصین و مشاوران با تجربه تشکیل شده اند که در این خصوص یاری تان می کنند.

منبع : با هم قد خودت وصلت کن | اهمیت اختلاف قد در ازدواج 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -