پنج باور اشتباه درباره عشق چیست؟

پنج باور اشتباه درباره عشق چیست؟

ما انسان ها درمورد عشق و داستان های عاشقانه باورهای نادرستی داریم و این باورها باعث می شوند ما در زندگی خود انتخاب درستی نداشته باشیم و هوشمندانه انتخاب نکنیم.

این باورهای غلط و رفتارهای نادرست باعث خواهد شد که علائم و نشانه های غلطی درباره ازدواج در ما به وجود آید و این باورها ممکن است به دلیل تماشای فیلم ها عاشقانه، کتاب های و رمان های عاشقانه و نداشتن اطلاعات کافی در مورد عشق باشد و این که فرد آموزش های کافی در مورد عشق نداشته است.

بسیاری از افراد بر اساس همین باورهای اشتباه ازدواج می کنند و ممکن است در ازدواج با مشکلاتی رو به رو شوند که منجر به طلاق و جدایی شود.

این باورها اشتباه شامل موارد زیر می باشد که در زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

عشق واقعی مشکلات را از بین می برد !

بسیاری از افراد وقتی عاشق می شوند چشم خود را بر روی ویژگی های منفی فرد می بندد و اعتقاد دارند که اگر آن ها واقعا عاشق یکدیگر باشند در این صورت به راحتی می توانند با مشکلات کنار بیایند و خوشبخت خواهند شد.

آن ها هنگامی که عاشق می شوند به خاطر عشق بسیاری که دارند خیلی از مشکلات را نادیده می گیرند چون می گویند ما عاشق یکدیگر هستیم و این مشکلات مهم نمی باشد. برخی از این مشکلات عبارت اند از:

  • مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • بیکار بودن و نداشتن شغل
  • خلق و خوی بد و بی ثبات
  • ناتوانی در بیان احساسات
  • مشکل داشتن با خانواده
  • فراموش نکردن نامزد و ارتباط قبلی
  • اختلاف سن زیاد
  • فاصله دور ازهم
  • اختلاف مذهبی
  • نداشتن جاذبه جنسی
  • و موارد دیگر

عشق – تعهد و تفاهم

اما این مشکلات در آینده ممکن است تعارض ها و اختلاف های بسیاری برای افراد به وجود آورد و اختلافاتی در زندگی مشترک آن ها به وجود آورد که ازدواج درست و موفقی نداشته باشند، آن ها باید قبل از ازدواج این مسائل را بررسی کنند تا با انتخاب درست زندگی موفقی داشته باشند.

در بعضی از روابط و زندگی مشترک هیچ گونه محبتی وجود ندارد و فرد می گوید اگر به او محبت کند شاید بتوانم او را تغییر دهم و به خوبی زندگی خود را ادامه دهم.

باید این نکته را در نظر بگیرید که وجود عشق تنها در زندگی لازم نیست و فرد باید علاوه بر عشق باید تعهد و تفاهم نیز داشته باشد تا بتواند زندگی عاشقانه و موفقی برای خود به وجود آورد.

عشق در نگاه اول :

بر اساس نظر مشاوران بسیاری از افراد در نگاه اول عاشق می شوند و به عشق در نگاه اول باور دارند اما این دیدگاه آن ها باعث می شود تا نتوانند بسیاری از مسائل را بررسی کنند و با نادیده گرفتن مسائل ازدواج کنند.

آن ها باید در نظر بگیرند که عشق در نگاه اول ممکن است هوس باشد و بسیاری از عواطف و احساسات آن ها را درگیر کند و نتوانند به خوبی عشق واقعی را تشخیص دهند.

یا ممکن است عاشق خود فرد نباشند بلکه در همان لحظه عاشق تصویری از او شده باشند و ماهیت و شخصیت فرد را نادیده گرفته باشند ،فرد باید توجه داشته باشد که عاشق شدن نیاز به زمان و وقت کافی دارد و نباید به صورت عجله ای و در لحظه اتفاق افتد.

تنها یک عشق واقعی وجود دارد.

در هنگام مجردی افرادی که به شما نزدیک می شود را زیر ذره بین قرار داده و به خوبی ویژگی های آن ها را بررسی می کنید و عیب های او را در نظر گرفته و بر اساس آن عیب ها تشخیص می دهد که آن شخص عشق واقعی نمی باشد و او را رد می کنید.

اما فرد باید این نکته را در نظر بگیرد که هیچ انسانی کامل نیست و همه افراد ممکن است با عیب ها و کاستی هایی همراه باشند.

اگر فردی به این باور اعتقاد داشته باشد نمی تواند به تصویر رویایی خود برسد زیرا این شخص یک تصویر رویایی از شخص ایده آل خود در ذهنش دارد و با هر فردی که در واقعیت رو به رو می شود او را با تصویر رویایی اش مقایسه می کند به همین دلیل اگر فرد ویژگی های مثبتی هم داشته باشد به آن ها توجه نمی کند و از آن ها غافل می شود.

فرد باید در انتخاب همسر همه ویژگی های خوب و بد او را در نظر گرفته و انتخاب درستی انجام دهد و نمی توان گفت که در این دنیا یک نفر وجود دارد که فقط در کنار او می توان خوشبخت بود و دنیا و زندگی خود را محدود به یک نفر کنیم بلکه باید با بررسی درست انتخاب درستی داشته باشیم تا زندگی موفقی برای خود تشکیل دهیم.

همسرتان شما را باید از هر نظر ارضا کند.

بر اساس نظر مشاروان بسیاری از افراد فکر می کنند که تمام نیازهای آن ها را باید همسرشان به خوبی بشناسد و آن ها را برآورده سازد از نظر آن ها همسر باید تمام خواسته های آن ها را بداند و توقع دارد که همه مشکلات را همسرشان حل کند.

اما آن ها با این فکرشان باعث می شوند که نتوانند رابطه خوب و سالم را تشخیص دهند و این باور آن ها با عواقبی همراه خواهد بود.

اما فرد باید توجه کنند که بسیاری از نیازهایش را باید خودش حل کند و نباید از همسرش توقع داشته باشد تا نیازهایش را رفع کنند زیرا در این صورت ممکن است فرد نمی تواند رابطه خوب را تشخیص دهد و ممکن است طرف مقابل به رابطه اش پایان دهد.

فرد باید مستقل باشد و نیازهایی مانند پوچی، غم و تنهایی را حل کند و اگر نتواند با این مشکل به خوبی کنار بیاید بعد از ازدواج نیز نخواهد توانست مشکلاتش را حل کند.

فرد اگر برای ازدواج همسر مناسب خود را انتخاب کرد نباید از او توقع زیادی داشته باشد تا همه نیازهای او را رفع کند بلکه همسر می تواند تا حدودی نیاز های همسرش را برآورده سازد.

جاذبه های جنسی همان عشق است !

فرد باید بداند رابطه جنسی یک مسئله جدا می باشد و هیچ ارتباطی با عشق واقعی ندارد اگر فرد تنها مسئله رابطه جنسی را درنظر بگیرد در این صورت خودش را با افرادی ممکن است درگیر کند که هیچ تفاهمی با آن ها ندارد در این صورت به آن ها وابسته شده و نمی تواند به راحتی از آن ها جدا شود و آن ها را رها کند.

بر اساس نظر مشاوران و روانشناسان فرد برای اینکه رابطه خوبی و ایده آلی را تجربه کند باید اطلاعات خود را در زمینه عشق افزایش دهد و باید شناخت کافی از همسر آینده خود را به دست آورد تا بتواند ازدواج موفقی داشته باشد.

اگر افراد باورهای اشتباه را در نظر بگیرند و موارد اساسی را نادیده بگیرند در این صورت انتخاب درستی نخواهند داشت و فرد آسیب های خواهد دید.

منبع : پنج باور اشتباه درباره عشق چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -