کتاب های روانشناسی شخصیت ، بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت

کتاب های روانشناسی شخصیت، بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت

بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت کدام یک می باشد؟ روانشناسی شخصیت گرایش از روانشناسی می باشد که به صفات پایدار و باثبات وجود انسان می پردازد و در این خصوص نظریه پردازان بسیاری وجود دارند که تلاش کرده اند تا ابعاد وجودی شخصیت انسان را از جنبه های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

کتاب های روانشناسی شخصیت در این باره نظریه های مختلفی را در نظر گرفته است و آن نظریه ها را گردآوری کرده است و تلاش می کند تا دیدگاه روانشناسان و سایر مخاطبان را در مورد شخصیت انسان گسترش دهند، برای آن که با کتاب های مفیدی در این زمینه آشنا شوید بهتر است این مقاله را تا انتها مورد بررسی قرار دهید تا آگاهی لازم را به دست آورید.

معرفی کتاب های روانشناسی شخصیت

کتاب های روانشناسی شخصیت بر اساس نوع طبقه بندی نظریه های موجود در این زمینه تفاوت هایی با یکدیگر دارند در ادامه این مقاله به بررسی برخی از این کتاب ها می پردازیم.

  1. کتاب نظریه های شخصیت فیست

این کتاب یکی از منابع اصلی برای دانشجویان روانشناسی به حساب می آید و در این کتاب های به طور کامل و جامع نظریه های مربوط به روانشناسی شخصیت مورد بررسی قرار می گیرد و این کتاب بسیار جامع می باشد به طوری که جز منابع کنکور کارشانی ارشد و دکترای دانشجویان روانشناسی در آزمون وزارت بهداشت است و مطالعه این کتاب اطلاعات دقیق و گسترده ای در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

کتاب نظریه های شخصیت فیست شامل ۶ بخش اصلی می باشد که بخش های آن عبارت اند از رویکردهای روان پویشی، انسان گرای وجودی، آمادگی، نظریه های زیستی تکاملی و نظریه های یادگیری شخصیتی .

در هر بخش از این کتاب نظرات مرتبط با مشهور ترین نظریه پردازان در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرد به طوری که نظریه پردازانی که به طور کامل می توانید با آن ها آشنا شوید شامل فروید، آدلر، یونگ، هورنای، کلاین، مزلو، بندورا، سالیوان، راتر و میشل و غیره می باشد.

۲٫ کتاب نظریه شخصیت شولتز

این کتاب مربوط به کتاب های روانشناسی می شود  و دانشجویان روانشناسی در زمینه شخصیت این کتاب را مورد مطالعه قرار می دهند در این کتاب به انواع ارزیابی شخصیت، پژوهش های موجود در این زمینه و انواع نظریه های مهم پرداخته می شود و این کتاب شامل ۱۷ فصل می باشد که در هر کدام از این فصول به یک نظریه اشاره شده است، از جمله نظریاتی که در این کتاب می توانید با آن ها آشنا شوید به نظریه های روانشناسانی مانند روان کاوی فروید، روانشناسی تحلیلی یونگ، روان شناسی فرد نگر آدلر، نیاز ها و گرایش های روان رنجور هورنای، نظریه هویت اریکسون، نظریه خود شکوفایی مزلو و غیره اشاره کرد.

۳٫ نظریه های شخصیت حمزه گنجی

این کتاب توسط حمزه گنجی و مهدی گنجی نوشته شده است و در این کتاب با چهار نظریه اصلی موجود در روانشناسی شخصیت آشنا می شوید که این نظریه ها شامل نظریه های سایکوداینامیک، نظریه های صفات شخصیتی، نظریه های رفتار گرایی – یادگیری اجتماعی و نظریه های انسان گرا- اگزیستانسیال اشاره کرد، همچنین در این کتاب می توانید با تئوری شخصیت ۲۰ نظریه پرداز مختلف آشنا شوید و نظریه های آن ها را مورد مطالعه قرار دهید.

۴٫ نظره های شخصیت ریچارد رایکمن

در این کتاب ابتدا می توانید مقدمه روانشناسی شخصیت را مورد مطالعه قرار دهید و با توجه به کلیت این موضوع آشنایی لازم را به دست آورید، رایکمن در کتاب خود نظریه های اصلی شخصیت را بر اساس ملاک هاری علمی خود مورد بررسی قرار داده است ک در این کتاب می توان به نظریه هایی روان کاوی فروید، نظریه صنعتی آلپورت، نظریه نظام های ساختاری کتل، نظریه سازه های شخصی کلی و نظریه اجتماعی شناختی آلبرت بندورا اشاره کرد و با این نظریه ها آشنا شد.

منبع : کتاب های روانشناسی شخصیت ، بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -