چگونه می توان از یک پسر بد به یک پسر خوب تبدیل شد

تبدیل شدن از یک پسر بد به یک پسر خوب یک کار سختی می باشد. ولی این کار ارزش تحمل کردن سختی های پیش آمده را دارد، چرا که شما در زمانیکه رفتار خوبی داشته باشید، پاداش داده خواهید شد (به جای اینکه مجازات شوید) و همواره مورد تحسین قرار خواهید گرفت.

در حین تبدیل شدن به یک پسر خوب، در زندگیتان به عنوان یک شهروند شرافتمند در نظر گرفته خواهید شد و والدینتان به شما افتخار خواهند کرد.

مراحل

مهارت های ارتباط برقرار کردن با افراد پیرامون را در خودتان افزایش دهید

1. مهارت های ارتباط برقرار کردن با افراد پیرامون را در خودتان افزایش دهید.

به جای اینکه عصبانی شوید، سعی کنید که کاملا آرام باشید.

در حین صحبت کردن با سایر افراد، منتظر بمانید تا طرف مقابلتان حرف هایش را به صورت کامل بگوید و برای بیان کردن نقطه نظر خودتان نباید در خلال صحبت های سایر افراد حرف بزنید.

به منظور صحبت کردن با افرادی که در موقعیت های سختی قرار دارند، به دنبال استفاده از روش های متفاوتی باشید

2. به منظور صحبت کردن با افرادی که در موقعیت های سختی قرار دارند، به دنبال استفاده از روش های متفاوتی باشید.

برای مثال، فرض کنید یک برادر کوچک شلوغی داشته باشید که همه چیز را مسخره می کند، در این صورت باید جلوی عصبانیت خودتان را بگیرید. به جای اینکه این برادرتان را بگیرید و سرش داد بزنید، می توانید به آرامی با او صحبت کنید، او را تنها بگذارید، از کنارش دور شوید؛

در این صورت مورد سرزنش قرار نخواهید گرفت و فردی که مشکل ایجاد می کند، خسته خواهد شد و دست از کارش خواهد کشید.

این فرض را نداشته باشید که آن چیزهایی که شما می دانید را سایر افراد هم می دانند

3. این فرض را نداشته باشید که آن چیزهایی که شما می دانید را سایر افراد هم می دانند.

برای مثال، در صورتیکه یک فردی سوالی بپرسد و به نظر شما پاسخ آن کاملا آشکار و بدیهی باشد، این فرد را تحقیر نکنید یا انتظار نداشته باشید که به دلیل اینکه سوال مطرح شده یک سوال ساده ای است، خود فرد جوابش را بلد خواهد بود؛

همچنین هیچ وقت نباید فرد سوال کننده را مسخره کنید. در صورتیکه چنین رفتاری داشته باشید هیچ چیزی به دست نخواهید آورد و در واقع دوستان و افراد نزدیکتان را از دست خواهید داد و مورد تنفر سایر افراد قرار خواهید گرفت.

مخاطبان خودتان را بشناسید

4. مخاطبان خودتان را بشناسید.

سعی نکنید به همان روشی که با دوستانتان صحبت کنید، با همان روش با سایر افراد رسمی، همانند معلمان، مربیان یا حتی والدینتان صحبت کنید.

شما به صورت عامیانه با دوستانتان صحبت کنید و از فحش و حرف های زشتی استفاده کنید، هر چند در زمانیکه معلمتان در ساعات غیر مدرسه ای به شما درس می دهد، می توانید مودب باشید و به وی احترام بگذارید.

سعی کنید بی نقص و با کمال باشید

5. سعی کنید بی نقص و با کمال باشید.

مسئولیت کارهای خودتان را بر عهده بگیرید. در زمانیکه جوان باشید، وسوسه خواهید شد که سایر افراد را به عنوان مقصر اصلی کارهای خودتان معرفی کنید و خودتان عواقب منفی کارهایتان را تجربه نکنید.

این مورد می تواند به زیان شما باشد، چرا که تجربه کردن عواقب منفی کارتان می تواند شما را برای دنیای واقعی آماده کند و نکات زیادی را در مورد زندگی به شما آموزش دهد.

در صورتی که شما غرور خودتان را زیر پا بگذارید و بگویید که “این کار اشتباه من بوده است، من مسئولیت آن را می پذیرم و متاسفم”، به نحوی مورد احترام قرار خواهید گرفت که هیچ وقت تصورش را هم نمی توانید بکنید.

مودب باشید

6. مودب باشید.

نابالغی در زمانی وجود خواهد داشت که قلدری کردن یک نوع سرگرمی برایتان باشد، فحش  و ناسزا بگویید یا نسبت به سایر افراد گستاخ باشید.

به نحوی با سایر افراد برخورد کنید که دوست دارید با خود شما برخورد شود.

فروتن باشید

7. فروتن باشید.

مابین اعتماد به نفس و خود پسندی تفاوت وجود دارد. سعی کنید که موارد زیادی از سایر افراد یاد بگیرید تا بتوانید به عنوان یک فرد بالغ در نظر گرفته شوید.

راستگو و آماده صحبت کردن باشید و نظرات واقعی خودتان را بگویید، ولی تاثیرات آن را هم مد نظر داشته باشید

8. راستگو و آماده صحبت کردن باشید و نظرات واقعی خودتان را بگویید، ولی تاثیرات آن را هم مد نظر داشته باشید.

سعی کنید که کارهای درستی انجام دهید، ولی تاثیر آن بر روی سایر افراد را هم در نظر بگیرید و سعی کنید که یک برخورد متفاوتی داشته باشید.

منجر به ایجاد یا تحریک خشونت نشوید

9. منجر به ایجاد یا تحریک خشونت نشوید.

سعی نکنید که یک برخوردی داشته باشید که منجر به ایجاد خشونت شود. خشونت همواره یک مورد بدی است و نمی تواند به عنوان یک پاسخ مناسب در نظر گرفته شود.

خونسرد باشید و فکر کنید که آیا کار مورد نظرتان ارزش انجام دادن دارد. از طریق دور کردن خودتان از این موقعیت، خونسردیتان را به دست بیاورید و بعدا به این موقعیت برگردید.

می توانید بی توجه باشید، دور شوید یا شکل رابطه خودتان را تغییر دهید؛ هیچ وقت نباید دعوا کنید.

توصیه:

  • کامل بودن را تمرین کنید و هیچ وقت تسلیم نشوید.

هشدار:

  • در صورتیکه برای یک مدت زمان طولانی به یک روشی عادت کرده باشید، نمی توانید یک شبه تغییر کنید؛ تبدیل شدن به پسر خوب زمان بر خواهد بود.

به روز رسانی شده در: 21 سپتامبر 2018 , ترجمه : کانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.