نحوه رفتار با افراد کینه ای | چگونه با این افراد سازگار شویم؟

نحوه رفتار با افراد کینه ای، چگونه با این افراد سازگار شویم؟

با افراد کینه ای چه رفتاری باید داشت؟ افراد کینه ای چه ویژگی هایی دارند؟

افراد کینه ای حافظه بسیار قوی دارند و اصولا رفتارها و گفتارهای دیگران را به خوبی در خاطرشان نگه می دارند. این افراد به شدت تمایل دارند تا دیگران به آن ها توجه کنند و مورد توجه آن ها قرار بگیرند و در بسیاری از موارد نمایشی و به شکل نامناسب رفتار می کنند تا توجه دیگران را به خودشان جلب کنند. در بسیاری از موارد این اختلال در دوران نوجوانی و یا اوایل بلوغ نشان داده می شود.

در ادامه این مقاله به بررسی این اختلال می پردازیم و رفتارهای افراد کینه ای را بررسی کرده و رفتار درست را بیان می کنیم.

اگر باعث ناراحتی فردی کینه ای شدید چه باید بکنید؟

نحوه رفتار با افراد کینه ای، معذرت خواهی کنید

در صورتی که کار اشتباهی انجام داده اید سعی کنید مسئولیت آن را بپذیرید و به اشتباه خود اعتراف کنید و برای این که اشتباه تان را جبران کنید از طرف مقابل معذرت خواهی کنید.

در صورتی که به نظر خودتان کار اشتباهی انجام نداده اید اما طرف مقابل تان فکر می کند که اشتباه کرده اید سعی کنید به نظرش احترام بگذارد و اجازه دهید بداند که متوجه دیدگاه متفاوتش هستید، البته به او بگویید که از عمد باعث ایجاد مشکل نشده اید.

اگر جه فکر می کنید خطایی از شما سر نزده است اما نسبت به وضعیت به وجود آمده متاسفید و سعی می کنید طرف مقابل را راضی نگه دارید.

از طرف مقابل در مورد کاری که باید برای جبران انجام دهید سوال کنید

گاهی اوقات همین که شما تصمیم به عذرخواهی می گیرد و نیت خوبی دارید برای عذرخواهی کافی می باشد، اما توجه داشته باشید برخی از افراد بعد از عذرخواهی شما از اشتباهات شما چشم پوشی نمی کنند و راهی را برای بدتر کردن اوضاع در نظر می گیرند.

در این شرایط شما باید از طرف مقابل تان بپرسید که برای بهتر شدن اوضاع چه کاری می توانید انجام دهید؟

نحوه رفتار با افراد کینه ای، بعد از عذرخواهی و دفاع از خودتان مسئله را رها کنید

به طور مداوم تلاش نکنید که دیدگاهتان در مورد آن مسئله مورد تایید دیگران قرار گیرد و فرد مبل را مجبور به پذیرش این مورد کنید زیرا این امر باعث می شود حس کینه در او تقویت شود، فرد کینه ای در بسیاری از موارد دست از کینه جویی بر می دارد.

گاهی اوقات شما با تغییر برخوردتان می توانید باعث شوید تا فرد کینه ای دست از این تغییر موضع بردارد، هم چنین سعی کنید وانمود کنید که از عصبانیت آن فرد اصلا نگران و ناراحت نیستید.

، درمانگران رفتاری شناختی اعتقاد دارند که گاهی اوقات با وانمود کردن چیزی به درستی می توانیم وضعیت را تغییر دهیم و به صورتی که دوست داریم پیش ببریم.

بدانید که کینه ای شدن طرف مقابلتان دلایل زیادی دارد

کینه ای شدن در افراد دلایل بسیاری دارد به عنوان مثال ممکن است اعضای خانواده اش همیشه او را مورد انتقاد قرار می داده اند و او سعی دارد در برابر آن ها از خودش دفاع کند و یا خواهر و برادر کوچکتر او هیچ گاه مورد سرزنش قرار نگرفته اند اما او به خاطر سرپیچی از هر موضوعی توسط خانواده اش مجازات شده است.

یا ممکن است با رفتارتان، او را به یاد خواهر و برادر کوچک ترش می اندازید و به خاطر این مسئله شما را مجازات کند، به همین دلیل توجه داشته باشید که دلایل بسیاری در کینه ای شدن فرد دخیل هستند که باید آن ها را شناسایی کنید و برای حل آن ها اقداماتی را انجام دهید.

نحوه رفتار با افراد کینه ای، از اطرافیانتان پشتیبانی مثبت دریافت کنید

این نکته را در نظر بگیرید که به خصوص در محل کار نسبت به رئیس یا همکارتان نباید شکایت کنید، اما ممکن است به صورت غیرمستقیم اطلاعات کسب کنید به طور مثال از همکار قدیمی تان بپرسید آیا تا به حال از دست کسی ناراحت و عصبانی شده است؟

اجازه ندهید گفت و گوی شما به بدگویی تبدیل شود فقط از او سوال کنید که آن فرد در مقابله با این وضعیت چه کاری انجام داده است، در این شرایط متوجه خواهید شد که تنها نیستید و ممکن است توصیه های مفیدی دریافت کنید و با گفتگو کردن با همکارتان به آرامش برسید.

همیشه امیدوار نباشید که اوضاع به بهترین حالت تغییر کند

در صورتی که مافوق شما شخصیت کینه ای دارد و در موقعیتی نیستید که بتوانید آن جا را ترک کنید ممکن است شرایط دشوارتر شود، اگر می توانید از حمایت همکاران تان استفاده کنید.

در صورت امکان باید این کار به صورت شکایت و بدگویی از رئیس تان انجام شود در غیر این صورت پاسخ عکس خواهد داشت و احتمال کینه جویی شما افزایش می یابد.

سعی کنید به خاطر داشته باشید حتی اگر کینه، امری شخصی به نظر برسد، تنها به شما مربوط نمی شود، چیزی که در ذهن طرف مقابل وجود دارد به شما مربوط نمی شود و شما اطلاعی از آن ندارید در این صورت کینه به مشکلات شخصی کینه ای بر می گردد، نه فردی که مورد کینه توزی قرار می گیرد.

در این حالت اوضاع ممکن است به بهترین حالت تغییر نکند و همیشه نمی توان به تغییر امیدوار بود.

نحوه رفتار با افراد کینه ای، سعی کنید فاصله خود را با افراد کینه ای حذف کنید

زمانی که متوجه شدید شخصی که با او ارتباط دارید کینه ای می باشد سعی کنید حدالامکان فاصله خود را با او حفظ کنید زیرا این افراد بسیار حساس هستند و رفتارهای کوچک و بدون غرض شما نیز موجب رنجش و ناراحتی آن ها می شود .

از طرف دیگر شخصی که کینه ای است ممکن است تصمیم به انتقام بگیرد و امنیت مالی، جانی و روانی کسی که او را آزرده است را تهدید کند، به همین دلیل باید سعی کنید مواظب ارتباط خود با این اشخاص باشید.

منبع : نحوه رفتار با افراد کینه ای | چگونه با این افراد سازگار شویم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -