مدیریت اختلافات ایجاد شده برای سر نزدن به خانواده در تعطیلات خودتان

نحوه مدیریت اختلافات ایجاد شده در نتیجه عدم تمایل شما برای سر نزدن به خانواده در تعطیلات خودتان

تعطیلات باید یک فرصتی برای استراحت کردن و ریلکس شدن باشد، ولی زمانیکه در تعطیلات یک سری تعهدات و الزامات خانوادگی وجود داشته باشد، برنامه ریزی در مورد تعطیلات می تواند عاملی برای ایجاد اختلاف باشد.

در همه موارد، حل اختلاف از طریق گوش دادن دقیق و درک طرف مقابل صورت می گیرد. باید نظر خودتان را به صورت دقیق و مشخص بگویید و به حرف های طرف مقابلتان هم با دقت گوش دهید.

از طریق اجتناب کردن از موقعیت هایی که ممکن است در آنجا برای تغییر تصمیمتان تحت فشار قرار بگیرید، بر روی تصمیم خودتان مصمم باشید. با تمامی افرادی که اختلاف دارید همکاری کنید تا بتوانید به بهترین راه حل ممکن دست پیدا کنید.

روش یک – صحبت کردن با خانواده خودتان در مورد تصمیمتان

باید یک مکانی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که بدون موارد حواسپرت کننده باشد

1. باید یک مکانی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که بدون موارد حواسپرت کننده باشد.

در حین تصمیم گیری برای نحوه صحبت کردن با خانواده تان یا همسرتان در مورد تعطیلات، باید یک مکانی را برای این صحبت انتخاب کنید که بدون سر و صدا باشد.

برای مثال، در زمانیکه خانواده یا همسرتان تلویزیون می بیند یا به صورت تلفنی صحبت می کند، نباید در این مورد با آنها صحبت کنید.

برای مثال صحبت کردن در حین شام خوردن می تواند زمان مناسبی برای بحث کردن در مورد سر زدن خانواده در تعطیلاتتان باشد.

به حرف های خانواده یا همسرتان گوش دهید

2. به حرف های خانواده یا همسرتان گوش دهید.

با دقت به حرف های آنها گوش دهید. سرتان را تکان دهید، به سمت جلو خم شوید و یک ارتباط چشمی برقرار کنید تا نشان دهید که گوش می کنید. در حین گوش دادن فعال باشید.

در صورتیکه در مورد گفته های همسرتان یا خانواده تان سوالی داشته باشید یا بخواهید که توضیحات بیشتری بدهند، بدون هیچ ترسی سوال خودتان را بپرسید.

در برخی مواقع برداشت خودتان از حرف های همسرتان یا خانواده تان را بگویید تا مطمئن شوید که نظرشان در رابطه با دیدن خانواده در تعطیلاتتان را درست متوجه شده اید.

برای مثال، در صورتی که همسری داشته باشید، ممکن است که بگوید “ما در تعطیلات خودمان به یک محلی در نزدیکی خانواده ام خواهیم رفت و به راحتی می توانیم به آنها سر بزنیم.”

شما می توانید صحبت های همسرتان را از طریق این سوال “خب، شما فکر می کنید که به راحتی می توانیم در تعطیلات خانواده شما را ببینیم؟” به صورت مختصر بیان کنید.

از خانواده تان بپرسید که دقیقا چه مشکلی با شما دارند که نمی خواهند در تعطیلاتتان آنها را ببینید.

برای مثال می توانید بگویید که “دیدن شما و خانواده ام در طول تعطیلاتی که دارم واقعا برای من مهم است و دوست دارم که این کار را انجام دهم. چرا شما با آن مخالفید؟”

خانواده تان را درک کنید

3. خانواده تان را درک کنید.

درک کردن عبارت از تصور کردن خودتان به جای یک شخص دیگری می باشد. به بیان دیگر، درک کردن عبارت از تصور کردن موقعیت از دیدگاه آنها می باشد.

در صورتی که یک اختلافی مابین شما و همسرتان وجود داشته باشد، از خودتان بپرسید در صورتی که می خواستید خانواده تان را در تعطیلات ببینید و آنها مخالفت می کردند، چه احساسی داشتید.

در صورتی که مابین شما و خانواده تان اختلاف وجود داشته باشد، از خودتان بپرسید که در صورتیکه آنها نمی خواستند در تعطیلاتشان شما را ببینند، چه احساسی پیدا می کردید.

سعی نکنید این بحث را به عنوان یک نوع مسابقه در نظر بگیرید. صرفا به دلیل اینکه شما و خانواده تان (یا شما و همسرتان) ایده های متفاوتی در مورد نحوه سپری کردن تعطیلات دارید، نمی توان گفت که عشق و علاقه موجود مابین شما کم شده است.

در صورتیکه همسری داشته باشید، دلایلش برای عدم تمایل به دیدن خانواده در تعطیلات را بررسی کنید. برای مثال، شاید همسرتان ترجیح دهد که تعطیلات خودش را در ساحل بگذراند و به یک آرامش مناسبی دست پیدا کند، چرا که وظایفش در شرکت سخت و خسته کننده است و نیاز دارد که استراحت کند.

شاید بودن در کنار خانواده تان برای همسرتان لذت بخش نباشد.

شاید همسرتان بر این عقیده باشد که زیاد به دیدن خانواده ها می روید و تمایل داشته باشید که در این تعطیلات فقط با شما ارتباط داشته باشد، بدون اینکه هیچگونه فشاری از طرف خانواده ها یا سایر افراد بر روی شما اعمال شود.

نقطه نظرات خاص را مد نظر داشته باشید

4. نقطه نظرات خاص را مد نظر داشته باشید.

باید نگرانی های همسرتان یا خانواده تان را جدی بگیرید و به آنها کمک کنید تا یک راه حل جایگزین پیدا کنند. با آن بخش هایی از حرف های همسر یا خانواده تان که مورد تایید شما هم است، موافقت کنید.

برای مثال در صورتیکه همسرتان بگوید که می خواهد والدینش را ببیند، می توانید بگویید “من هم دوست دارم که والدینت را ببینم. اجازه بدهید که بعد از تعطیلات و به همراه هم به دیدنشان برویم”

در صورتیکه یکی از اعضای خانواده بگوید “من بیمار هستم و خیلی پیر شده ام. من دوست دارم که در تعطیلاتتان به من سر بزنید”، در این صورت می توانید به این صورت پاسخ بدهید:”درست است. بعد از پایان یافتن تعطیلاتم به پیش شما خواهم آمد.”

سعی نکنید که به یک دلیل مبهم درخواست خانواده یا همسرتان را رد کنید

5. سعی نکنید که به یک دلیل مبهم درخواست خانواده یا همسرتان را رد کنید.

برای مثال نباید به خانواده تان بگویید که “شما هیچگونه نیازی به دیدن من در تعطیلاتم ندارید.” در صورتیکه همسرتان پیشنهاد دهد که در زمان تعطیلات به دیدن والدینش بروید، نباید بگویید که “هیچ نیازی به دیدن آنها نداری.”

نظر خودتان را به افراد (فرد) دیگر توضیح دهید

6. نظر خودتان را به افراد (فرد) دیگر توضیح دهید.

آیا به دلیل اینکه خانواده تان همواره از شما انتقاد می کند، هیچ علاقه ای به دیدنشان ندارید؟ آیا دلیل شما عبارت از داد زدن یا دعوا کردن همیشگی آنها می باشد؟

یا صرفا به دلیل کوتاه بودن تعطیلات نمی خواهید خانواده تان را ببینید؟ صرف نظر از هر دلیلی که دارید، باید این دلیل را به خانواده تان توضیح دهید.

در حین توضیح دادن نظر خودتان، باید به صورت مشخص و مختصر صحبت کنید. برای مثال، نباید به خانواده تان بگویید که “به دلیل این احساسی که دارم نمی توانم در تعطیلات به شما سر بزنم.

من مطمئن نیستم. نمی توانم بیشتر توضیح بدهم.” به جای آن باید بگویید “من احساس می کنم در صورتیکه به جای دیدن خانواده به چین بروم، تعطیلات شادتری خواهم داشت.”

شاید به این نتیجه برسید که تعریف کردن یک داستان بهترین روش ممکن برای توضیح دلیل خودتان در مورد سر نزدن به خانواده در تعطیلات است.

برای مثال می توانید توضیحات خودتان را به این صورت بیان کنید “آیا آخرین باری که در تعطیلات پیش شما آمدم را به یاد می آورید؟

بچه همه چیز را به هم می زد و من با یک ماشینی تصادف کردم. وحشتناک بود. من نمی خواهم که این خاطرات را مجددا زنده کنم یا ریسک مربوط به تکرار مجدد آن را قبول کنم.”

لحن تهمت آمیزی نداشته باشید

7. لحن تهمت آمیزی نداشته باشید.

به جای متهم کردن خانواده تان از طریق گفتن “کل تعطیلات من به شما اختصاص پیدا می کند” یا متهم کردن همسرتان از طریق گفتن “فقط شما در مورد تعطیلاتمان تصمیم گیری می کنید.

خیلی خودپسند هستید،” سعی کنید که احساسات خودتان را برمبنای تجربیات خوتان توضیح دهید. سعی کنید از جملاتی استفاده کنید که با “من” شروع می شوند.

هیچ وقت نباید حرف های خودتان را تعمیم دهید. از بکارگیری کلماتی همانند “همواره” و “هیچ وقت” و عباراتی همانند “در همه زمان ها” یا “در هر زمانی” اجتناب کنید.

برای مثال هیچ وقت نگویید که “همواره در تعطیلات کارهای مد نظر خودتان را انجام می دهید.”

قبل از صحبت کردن، در مورد برداشتی که ممکن است همسرتان از حرف هایتان داشته باشد فکر کنید.

فقط در مورد موضوع مطرح شده بحث کنید

8. فقط در مورد موضوع مطرح شده بحث کنید.

در صورتیکه هدف شما از بحث عبارت از متقاعد کردن همسرتان برای سر زدن به خانواده تان در تعطیلات باشد، در مورد کارها یا فعالیت هایی که دوست دارید در طول تعطیلاتتان انجام دهید، زیاد صحبت نکنید (البته به غیر از مواردی که بحث در مورد این فعالیت منجر به ایجاد یک بحثی در مورد سر زدن به خانواده تان شود).

در صورتی که هدف شما عبارت از متقاعد کردن خانواده تان در مورد این موضوع باشد که حق دارید تعطیلات خودتان را هر طور که دوست دارید سپری کنید.

نباید وارد بحث های مربوط به میزان ناسپاس بودنتان شوید (به دلیل اینکه آنها شما را بزرگ کرده اند و هزینه های دانشگاه شما را پرداخته اند و الان در تعطیلات نمی خواهید به آنها سر بزنید).

برای مثال در صورتیکه بگویید “من نمی خواهم که در تعطیلات به خانواده سر بزنم”، خانواده تان خواهد گفت “ولی ما در تعطیلات به پیش شما آمدیم.”

در جواب آنها باید بگویید که “بله، سرگرمی فوق العاده ای داشتیم. با این وجود، این مورد به خود شما بستگی داشته است که تعطیلاتتان را به چه نحوی سپری کنید. من تصمیم گرفتم که به یک شکل دیگری تعطیلاتم را سپری کنم.”

از جزئیات مرتبط استفاده کنید

9. از جزئیات مرتبط استفاده کنید.

زمانیکه تلاش می کنید خانواده یا همسرتان را برای پذیرفتن دیدگاه خودتان متقاعد کنید، باید به صورت صریح و مشخص صحبت کنید.

نباید از یک سری جمله های مبهم، همانند “یک روزی در تعطیلاتم به پیش خانواده ام خواهم رفت” استفاده کنید. به جای آن بگویید که “ما در چهار ماه اخیر، چهار بار به پیش خانواده تان رفته ایم.

آیا فکر نمی کنید که در این تعطیلات باید به خانواده من سر بزنیم و منصفانه رفتار کنیم؟

خونسرد باشید

10. خونسرد باشید.

در حین صحبت کردن با همسر یا خانواده تان، به سر آنها داد نزنید یا حرف های نامناسبی نزنید. در حین صحبت کردن با خانواده یا همسرتان، همواره مودب باشید و به صورت مناسبی رفتار کنید.

با آنها طوری صحبت کنید که دوست دارید با شما همانطور صحبت شود. در حین صحبت کردن با خانواده یا همسرتان به آنها حرف تندی نزنید یا به آنها تهمت نزنید.

تمرینات تنفس برای حفظ آرامش مناسب می باشند. در صورتیکه احساس کنید دچار استرس شده اید، چشم های خودتان را ببندید و به مدت سه ثانیه از طریق بینی خودتان نفس بکشید.

بعد از آن به مدت 5 ثانیه این نفس را به بیرون بدهید. تا زمان دستیابی به آرامش این کار را تکرار کنید.

در صورتیکه عواطف زیادی داشته باشید و احساس کنید که شما یا همسرتان (یا خانواده تان) دچار استرس شده اید، یک وقفه ای ایجاد کنید.

برای مثال می توانید بگویید “به نظر می رسد که به هیچ نتیجه ای نمی رسیم. اجازه بدهید که بعدا بیشتر صحبت کنیم.”

بخش دو – مصمم بودن

از موقعیت هایی که بر روی اراده و تصمیم شما تاثیرگذار هستند، اجتناب کنید

1. از موقعیت هایی که بر روی اراده و تصمیم شما تاثیرگذار هستند، اجتناب کنید.

در صورتیکه با خانواده تان صحبت کنید و آنها به صورت مکرر به شما بگویند که خیلی دوست دارند در تعطیلات بعدی تان به آنها سر بزنید، شاید تحت تاثیر این رفتار آنها قرار بگیرید.

به منظور پیشگیری از این حالت، سعی کنید با برخی از افراد خانواده که به تصمیم شما برای ندیدن خانواده در تعطیلات احترام نمی گذارند، هیچ صحبتی نداشته باشید.

برای مثال در صورتیکه شما و پدرتان به صورت تلفنی با هم صحبت کنید و به شما بگوید که “در صورتیکه می توانستی در تعطیلات بعدی به من سر بزنی، فوق العاده می شد”، کاملا ساده به او بگویید که “متشکرم، ولی من تصمیم گرفته ام که در تعطیلات به یک جای دیگری بروم.”

در صورتیکه این فرد همچنان به شما فشار وارد کند، می توانید بگویید که “ملاقات با شما خوب است، ولی من باید در این مورد تصمیم بگیرم.”

در مورد تصمیم خودتان احساس اعتماد به نفس و احساس اختیار و قدرت داشته باشید

2. در مورد تصمیم خودتان احساس اعتماد به نفس و احساس اختیار و قدرت داشته باشید.

در صورتیکه برای تعطیلات به پیش خانواده تان نروید، این احتمال وجود خواهد داشت که احساس گناه بکنید یا احساس کنید که یک کار اشتباهی انجام داده اید؛

هر چند که این کار سخت است، ولی سعی کنید بر روی این نکته تمرکز کنید که تصمیم شما بهترین تصمیم ممکن در مورد خودتان بوده است.

این نکته را به خودتان یادآوری کنید که شما مسئول واکنش های سایر افراد نیستید – در صورتیکه خانواده تان به دلیل تصمیم شما دلخور شود، این شرایط خجالت آور خواهد بود، ولی شما هیچ تقصیری ندارید.

نه خانواده تان و نه هیچ فرد دیگری این حق را ندارد که به خاطر تصمیمات شما منجر به ایجاد احساس گناه در شما شوند – به خصوص در رابطه با یک مورد بی ارزشی همانند جایی که شما می خواهید برای تعطیلات به آنجا بروید.

باید مصمم بودن در مورد تصمیماتتان را به یک عادتی برای خودتان تبدیل کنید

3. باید مصمم بودن در مورد تصمیماتتان را به یک عادتی برای خودتان تبدیل کنید.

نیروی اراده مشابه ماهیچه است. در صورتیکه به صورت مکرر آن را به کار بگیرید، توانایی شما برای مصمم بودن بر روی تصمیمات و مقاوم بودن در مواجه با سختی هایی که ایجاد خواهند شد، افزایش خواهد یافت.

در صورتیکه تمایلات و حرف های سایر افراد تاثیر زیادی بر روی شما داشته باشند، به سختی خواهید توانست که در برابر حرف های سایر افراد برای تغییر تصمیم خودتان در مورد نرفتن به پیش خانواده در تعطیلات، مقاومت کنید.

به منظور اینکه به گفتن “نه” و مصمم بودن عادت کنید، تصمیمات سخت تری بگیرید و آنها را دنبال کنید.

برای مثال، در صورتیکه رژیم غذایی داشته باشید، می توانید این تصمیم را بگیرد که “من نباید دسر بخورم، چرا که نمی گذارد به اهداف رژیم غذایی ام دست پیدا کنم.” بر روی این تصمیمتان مصمم باشید و دسر نخورید.

تعطیلات خودتان را به مراحل مختلف تقسییم کنید

4. تعطیلات خودتان را به مراحل مختلف تقسییم کنید.

در صورتیکه در هر زمانی یک قدم به سمت دستیابی به هدفتان بردارید، شانس بهتری را برای دنبال کردن و دستیابی به هدف خودتان در مورد نرفتن به پیش خانواده در تعطیلات خواهید داشت.

برای مثال، می توانید تعطیلات خودتان را به یک فرآیندی تبدیل کنید که از مراحل مختلفی همانند رزرو هتل، رزرو کردن پرواز، تصمیم گیری در مورد مکان هایی که می خواهید ببینید، آماده کردن کیف خودتان، رفتن به فرودگاه و سوار هواپیما شدن تشکیل شده باشد.

از طریق انجام دادن هر یک از این مراحل مشاهده خواهید کرد که تصمیم شما برای ندیدن خانواده تان در تعطیلات، یواش یواش به واقعیت تبدیل می شود.

اجازه ندهید که خانواده تان شما را کنترل کند

5. اجازه ندهید که خانواده تان شما را کنترل کند.

بعد از تصمیم گرفتن در مورد نرفتن به پیش خانواده در تعطیلات، باید بر روی تصمیم خودتان مصمم باشید.

برای مثال، در صورتی که خانواده تان به صورت مکرر با شما تماس بگیرند و تلاش کنند که تصمیم شما را تغییر دهند (یا در صورتیکه خانواده همسرتان تلاش کند که به همسر شما فشار وارد کنند و تصمیمش را تغییر دهند)، باید قوی و مستحکم باشید.

می توانید به آنها بگویید که “نه، به دلیل کمبود زمان برای تعطیلات، تصمیم گرفته ایم که به خانواده هایمان سر نزنیم.”

در صورتیکه آنها به صورت مکرر تماس بگیرند، باید اجازه بدهید که تماسشان به پیام گیر منتقل شود.

بعد از آن و در زمانیکه اعتماد به نفس و آمادگی مناسبی برای صحبت کردن با آنها داشته باشید، می توانید با آنها تماس بگیرید.

این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ اجباری برای مطلع کردن خانواده گسترده در مورد تعطیلات وجود ندارد. شما هیچ وظیفه ای برای مطلع کردن آنها در مورد تصمیمتان ندارید.

به خاطر انجام دادن کارهایی که دوست دارید، احساس گناه نکنید. این نکته را به یاد داشته باشید که این زندگی خود شما است.

به منظور تفکر در مورد یک چیز دیگر، از تجسم خودتان استفاده کنید

6. به منظور تفکر در مورد یک چیز دیگر، از تجسم خودتان استفاده کنید.

در صورتیکه اختلاف شما در مورد سر نزدن به خانواده در تعطیلات شرایط سختی را برای شما ایجاد کند، فکر کردن در مورد هر چیز دیگری برای شما سخت خواهد بود.

ولی در صورتیکه از قدرت تجسم خودتان استفاده کنید، به این نتیجه خواهید رسید که با استفاده از آن می توانید عزم خودتان را راسخ تر کنید و بر روی تصمیمتان مصمم باشید.

سعی کنید این مورد را تجسم کنید که خانواده تان از تصمیم شما در مورد ندیدن آنها در طول تعطیلاتتان حمایت کنند. این تفکرات به شما کمک خواهد کرد تا ریلکس شوید و برای مقابله با اختلافات پیش آمده مصمم باشید.

همچنین شما می توانید از یک سری روش های دیگری برای منحرف کردن ذهن خودتان از اختلاف موجود استفاده کنید. برای مثال، می توانید یک کتاب خوبی بخوانید یا در تئاتر محلی خودتان یک فیلمی ببینید.

بخش سه – داشتن نگرش مثبت و اجتناب از اختلافات آینده

به کمک یکدیگر تضاد موجود را حل کنید

1. به کمک یکدیگر تضاد موجود را حل کنید.

بعد از آنکه متوجه شوید خانواده تان ارزش زیادی به دیدن شما قائل است (یا بعد از متوجه شدن دلایل همسرتان برای اینکه همراه با هم به دیدن خانواده اش بروید).

شما هم می توانید دلایل خودتان برای ندیدن خانواده در تعطیلات را بیان کنید یا اینکه بر روی این موضوع موافقت کنید که سر زدن به خانواده یک استفاده خوبی از زمان تعطیلاتتان می باشد.

در حالت ایده آل می توانید از طریق توافق کردن با خانواده تان یا همسرتان، اختلاف ایجاد شده را رفع کنید.

در صورتی که شما با درخواست آنها موافقت کنید ولی آنها همچنان از شما شکایت کنند و تلاش کنند که یک نوع احساس گناه را در شما ایجاد کند (برای مثال، در صورتیکه فقط دو روز از تعطیلاتتان را به خانواده تان اختصاص دهید)، به صورت مهربانانه و با ملایمت به آنها توضیح دهید که ملاقات کوتاه بهتر از این است که اصلا به آنها سر نمی زدید.

می توانید به آنها بگویید که “بله، دو روز خیلی زود تمام شد. من خیلی خوشحال هستم که برنامه ما اجازه داد تا شما را ببینیم (فکر می کردیم که وقت کافی برای سر زدن به شما نخواهیم داشت).”

ممکن است نیاز باشد در رابطه با تصمیم خودتان برای دیدن خانواده یا سر زندن به خانواده در طول تعطیلات خودتان، با افراد علاقمند در این مورد صحبت کنید.

در صورتیکه طرف مقابلتان خیلی ناراحت شود و حتی در طول تعطیلات شما را اذیت کند، به او بگویید که بعدا در این رابطه با هم صحبت خواهید کرد و از این طریق به آنها فرصت دهید که یک مقدار آرام تر شوند.

همچنین این کار فرصت زمانی مناسبی را برای شما ایجاد خواهد کرد که در طول آن می توانید دلایل خودتان را جمع آوری کنید و خودتان را برای انجام دادن تصمیمتان مصمم کنید.

خانواده تان را هم دعوت کنید که به همراه شما به تعطیلات بیایند

2. خانواده تان را هم دعوت کنید که به همراه شما به تعطیلات بیایند.

به جای اینکه در تعطیلات به خانواده تان سر بزنید – هم خانواده خودتان و هم خانواده همسرتان – آنها را دعوت کنید که همراه با شما به تعطیلات بیایند.

در صورتیکه یک همسری داشته باشید، همراه با وی امکان پذیر بودن این موقعیت را بررسی کنید.

برای مثال، در صورتیکه خانواده شما به Cape May برود، ولی همسر شما دوست داشته باشد که در طول تعطیلات به خانواده اش سر بزند، از او بپرسید که آیا دوست دارد خانواده اش را به Cape May بیاورد.

3. این نکته را بپذیرید که همواره نمی توانید خانواده تان را خشنود کنید.

ممکن است خانواده تان به شما بگویند از اینکه نمی خواهید در تعطیلات به آنها سر بزنید، از شما ناامید یا ناراحت شده اند.

در صورتی که چنین اتفاقی صورت بگیرد، این نکته را به یاد داشته باشید که همواره نمی توانید همه افراد را راضی نگه دارید. خانواده شما این مورد را فراموش خواهد کرد، فقط باید به آنها زمان کافی بدهید.

در صورتیکه مطلع باشید که در تعطیلات خودتان به خانواده تان سر نخواهید زد، به آنها نگویید که در رابطه با این مورد فکر خواهید کرد یا اینکه احتمال دارد به آنها سر بزنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که حتی در صورتیکه در طول تعطیلات به خانواده تان سر نزنید، آنها همچنان شما را دوست خواهند داشت.

از ایجاد یک حالت خصومت مابین خودتان و همسرتان اجتناب کنید

4. از ایجاد یک حالت خصومت مابین خودتان و همسرتان اجتناب کنید.

در صورتیکه فرد مهم دیگری در زندگی تان حضور داشته باشد، قبل از صحبت کردن با خانواده تان به همراه این فرد یک تصمیم مشترکی بگیرید.

بعد از آن خانواده و سایر خویشاوندان خودتان را در مورد تصمیمتان مطلع کنید.

برای مثال، در صورتیکه خانواده تان از شما بپرسد که آیا این تصمیم همسرتان بوده است که در تعطیلات به خانواده تان سر نزنید، به آنها بگویید که “ما این تصمیم را با هم گرفته ایم.” در این صورت خانواده تان هیچ بهانه ای برای متنفر شدن از همسرتان نخواهند داشت.

خانواده تان را ببخشید

5. خانواده تان را ببخشید.

بخشیدن به معنای از بین بردن درد یا ناامیدی می باشد.

در صورتیکه خانواده تان در نتیجه تصمیمتان برای ندیدن آنها در طول تعطیلات یک سری اختلافاتی با شما پیدا کند، ممکن است که کاملا عصبانی شوید.

تا زمانیکه ناامیدی و ناراحتی شما از بین نرفته باشد، نخواهید توانست مشکل ایجاد شده را رفع کنید.

باید به اعضای خانواده تان بگویید که قصد دارید آنها را ببخشید. در صورتیکه اختلاف ایجاد شده در نتیجه تصمیم شما برای ندیدن خانواده در تعطیلات، یک شکاف قابل توجهی را در رابطه مابین شما ایجاد کند، می توانید با آنها تماس بگیرد یا به صورت مستقیم و رو در رو با آنها صحبت کنید و تصمیمتان برای بخشیدنشان را اطلاع دهید.

برای مثال می توانید بگویید ” من تقصیرات شما در مورد اختلافی که در نتیجه تصمیم من مبتنی بر ندیدن خانواده در تعطیلات پیش آمده است را می بخشم.”

در صورتیکه بر این عقیده باشید که خود شما هم در اختلاف ایجاد شده در نتیجه تصمیمتان برای ندیدن خانواده در تعطیلات نقش داشته اید، می توانید بگویید که “من امیدوارم که شما هم بتوانید من را ببخشید.”

مواردی که در نتیجه این اختلاف یاد گرفته اید را همواره به یاد داشته باشید

6. مواردی که در نتیجه این اختلاف یاد گرفته اید را همواره به یاد داشته باشید.

زمانی که به دلیل تصمیم خودتان برای ندیدن خانواده در تعطیلات با آنها دچار اختلاف بودید، احتمالا یک سری مواردی را یاد گرفته اید که می توانند به شما کمک کنند تا از هر گونه اختلاف اجتناب کنید یا شناخت بهتری در مورد خودتان به دست بیاورید.

برای مثال، این مورد احتمالا اولین باری بوده است که شما مخالفت خانواده تان را در مورد یک چیزی مشاهده کرده اید. همچنین ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که یک فرد قوی هستید.

صرف نظر از هر موردی که برای شما پیش آمده است، در رابطه با مواردی که در نتیجه اختلاف پیش آمده در مورد خودتان یا خانواده تان یاد گرفته اید، خوب فکر کنید.

7. این نکته را تایید کنید که خانواده شما ناکامل است.

در صورتیکه یک اختلافی مابین شما و همسرتان، والدینتان یا یکی دیگر از خانواده تان پیش بیاید، این نکته را به خودتان یادآوری کنید که آنها فقط یک انسان هستند.

برای مثال می توانید به خودتان بگویید که “آنها فقط یک انسان هستند و به همین دلیل همانند خودم یک سری نواقصی دارند.”

نویسنده: Tasha Rube, LMSW

به روز رسانی شده در: 6 سپتامبر 2019 ,ترجمه : کانون مشاوران ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.