نحوه به دست آوردن و ایجاد مجدد اعتماد در یک رابطه بعد از دروغ گفتن

نحوه به دست آوردن و ایجاد مجدد اعتماد در یک رابطه بعد از دروغ گفتن

شما دروغ گفته اید. نسبت به این کارتان پشیمان هستید. ولی الان باید چه کاری انجام بدهید؟

اعتماد مبنای هر رابطه ای می باشد.

صرف نظر از نوع رابطه ای که دارید یا محدودیت هایی که شما ایجاد کرده اید، داشتن توانایی مناسب برای بیان کردن واقعیت به همسرتان، یک مورد حیاتی می باشد.

از طرف دیگر، همه ما انسان هستیم و برخی مواقع یک سری اشتباهاتی را انجام می دهیم.
ما حتی با داشتن یک نیت خوب، در برخی مواقع یک سری خراب کاری هایی را انجام می دهیم.

دروغ گفتن در یک رابطه، نشان دهنده این مورد می باشد که این رابطه کاملا درست و مناسب نمی باشد.

ولی ایجاد یک اختلال در رابطه و پذیرفتن ریسک مربوط به از دست دادن فردی که دوست دارید، می تواند یک نوع ضربه ای باشد که برای شناخت مواردی که دارید و همچنین شناخت میزان وحشتناک بودن از دست دادن این فرد، ضروری می باشد.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که به همسرتان دروغ بگویید؟ آیا شما بدقول بوده اید؟ آیا برایتان پیش آمده است که همسرتان به شما نیاز داشته باشد و شما در کنار وی نباشید؟

در صورتی که شما نگران از دست دادن رابطه ای باشید که برای شما مهم است، ناامید نشوید. یک سری روش های امیدوار کننده ای برای حفظ چنین روابطی وجود دارد.

 واقعیت این است که ممکن است شکاف های موجود عمیق باشند و همچنین ممکن است که خیلی دیر شده باشد. همچنین در صورتی که شما بتوانید چنین رابطه ای را حفظ کنید، در این صورت باید تلاش زیادی کرده باشید.

با این وجود، در صورتی که شما بخواهید تلاش کنید و متعهد باشید و مسولیت کارهای خودتان را برعهده بگیرید، روابط شما می تواند به حالت نزاع و اختلاف قبلی برگردد و حتی بیشتر از اختلافات قبلی شود.

یک سری موارد مبنایی وجود دارند که باید مد نظر قرار داده شوند و می توانند برای ایجاد مجدد اعتماد و بهبود وضعیت رابطه شما مفید باشند.

به طور بدیهی، وضعیت های انفرادی موجود برای هر زوجی منحصر به فرد و متفاوت خواهد بود، بنابراین این راهنما نمی تواند یک راهنمای جامع و بدون اشتباهی باشد …

… ولی در صورتی که شما نسبت به حفظ کردن رابطه خودتان جدی باشید، با مطالعه این مقاله می توانید یک سری الهاماتی را برای شروع کردن فرآیند بهبود و اصلاح شکاف های موجود در رابطه مابین خودتان و همسرتان به دست بیاورید.

کارت های خودتان را روی میز قرار دهید

در صورتی که شما اعتماد موجود در رابطه را شکسته باشید، شما باید آن را بپذیرید و مسولیت آن را قبول کنید.

همه چیز باید کاملا مشخص باشد، بنابراین شما هم نسبت به اتفاق صورت گرفته مطلع هستید و هم نسبت به جایگاه فعلیتان آگاهی کاملی دارید.

در صورتی که شما قبلا بدقول یا بی وفا بوده اید، آنها را به صورت جزئیات دقیق و جنایت آمیز در نظر بگیرید و در مورد آنها صحبت نکنید، مگر اینکه چنین کاری به طور خاص از شما خواسته شود. در چنین مواردی باید صادق باشید.

در موقعیت هایی شبیه به این موقعیت، یک مثال قدیمی که بیان می دارد “صداقت بهترین سیاست است”، در همه شرایط درست می باشد. از این به بعد، حتی با گفتن یک دروغ کوچک، همسرتان نسبت به مخفی کاری شما در مورد یک چیزی مظنون خواهد شد.

در صورتی که تصمیم شما بر این باشد که بعد از شکسته شدن یک رابطه، همچنان در آن رابطه باقی بمانید، هیچ وقت سعی نکنید که همه چیز را پاک کنید و وانمود نکنید که این مورد تمام شده است.

این موارد به صورت تدریجی در شما از بین خواهد رفت و این شانس وجود دارد که در برخی مواقع، صداقت وجود داشته باشد و در این حین شما با وضعیت وخیم تری مواجه خواهید شد.

این بدان معنا است که در حین اینکه همسرتان واقعیت را کشف می کند (و این مورد در اغلب مواقع مربوط به زمان کشف واقعیت می باشد، نه شرایط کشف واقعیت)، حفظ کردن رابطه موجود امکان پذیر نخواهد بود.

نحوه به دست آوردن و ایجاد مجدد اعتماد در یک رابطه بعد از دروغ گفتن

تلاش برای مخفی کردن کاری که انجام داده اید، یک مسیر مطمئنی برای خاتمه دادن به رابطه تان می باشد که زودتر یا دیرتر به وقوع خواهد پیوست.

دلیل موجود را در نظر بگیرید

همسر شما برای به دست آودن مجدد اعتماد، می خواهد بداند که شما به چه دلیلی این کار را انجام داده اید. بنابراین شما باید در مورد عاملی که منجر به سوء استفاده شما از اعتماد وی شده است، به خوبی فکر کنید.

با خودتان کاملا صادق باشید و هیچ ترسی نسبت به واقعیت های سخت نداشته باشید. تنها روش ممکن برای حل این مشکل، عبارت از مواجه شدن با آن می باشد.

به یاد داشته باشید که شما تلاش نمی کنید توجیهی را پیدا کنید یا یک فرد دیگری را به عنوان مقصر معرفی کنید. شما تلاش می کنید تا واقعیت مربوط به رفتار خودتان را پیدا کنید تا بتوانید آن را به همسرتان توضیح دهید و سعی کنید که این الگو را در آینده تکرار نکنید.

عذر خواهی

بعد از آنکه واقعیت را به همسرتان گفتید، سعی نکنید که خودتان را توجیه کنید. به صورت صادقانه و از عمق وجودتان از وی عذر خواهی کنید. و معنای این کار را درک کنید.

ارتباط چشمی خودتان را حفظ کنید و مطمئن شوید که زبان بدن شما با حرف های بیان شده مطابقت دارند.

در صورتی که بگویید هیچ وقت این کار را تکرار نخواهید کرد، سعی کنید که این مورد واقعیتی باشد که از عمق قلب خودتان به آن باور دارید.

در صورتی که نسبت به تکرار شدن این رفتار شک داشته باشید، شاید نیاز داشته باشید که رابطه موجود و مناسب بودن آن برای خودتان و یا مناسب بودن جدا شدن از این رابطه را یک بار دیگر بررسی کنید.

عذر خواهی برای دروغ همسر

گوش دادن

بعد از عذر خواهی کردن و صادق بودن با طرف مقابلتان، به وی اجازه بدهید که حرف خودش را بیان کنید.

این کار می تواند یک فرصت زمانی مناسبی برای پردازش کردن حرف هایتان را در اختیارتان قرار بدهد، ولی زمانی که آنها آماده هستند، به صحبت های آنها در مورد موقعیت موجود گوش دهید.

به حرف هایی که آنها در مورد انتظارات آینده شان از شما و دلایل آن بیان می کنند، به طور ویژه ای گوش دهید.

به دنبال دریافت کمک تخصصی باشید

در موقعیت هایی شبیه به این موقعیت، دریافت کمک از طرف یک درمانگر و یک مشاور زوجین برای خودتان و همسرتان می تواند فواید غیرقابل باوری را برایتان داشته باشد.

در صورتی که شما خودتان تنها به دوره های درمانی مراجعه کنید، می توانید دلیل کارهای صورت گرفته توسط خودتان و نیازهایی که دارید را مشخص کنید.

در صورتی که شما بتوانید به درمان مراجعه کنید، این کار بهترین سرمایه گذاری ممکن در مورد خوشحالیتان و روابط خودتان خواهد بود.

انتظار داشته باشید تا یک مدت زمانی بگذرد

از طریق داشتن این تفکر که همسرتان برای پردازش این موضوع هیچ نیازی به زمان ندارد، خودتان را فریب ندهید. همچنین به آنها فشار نیاورید که همانند گذشته به شما اعتماد داشته باشند.

بر اساس میزان شدت دروغ بیان شده و همچنین شخصیت همسرتان، پردازش این شرایط و فراموش کردن شما نیاز به زمان خواهد داشت و این مورد عادی می باشد.

در صورتی که شما نسبت به باقی ماندن در رابطه جدی باشید، نیاز خواهید داشت که صبور باشید و منتظر باشید تا آنها به شما توجه کنند.

در این حین، رفتار شما باید عذر خواهی تان را تکمیل کند. در حالت امیدوار کننده، با گذشت زمان هر دو شما این توانایی را پیدا خواهید کرد که رابطه قابل اعتماد قبلی که از آن لذت می بردید را مجددا ایجاد کنید.

انتظار نداشته باشید که آنها در مورد شما احساس نگرانی و همدلی داشته باشند

به طور قطع، این شرایط برای شما آسان نمی باشد، ولی شما خودتان این شرایط را ایجاد کرده اید و همسرتان هیچ وظیفه ای برای ایجاد وضعیت و احساس بهتر در شما ندارد.

در صورتی که شما به صحبت کردن و یا یک شانه ای نیاز داشته باشید که بر روی آن گریه کنید، در رابطه با این موارد با درمانگرتان یا یک دوستی صحبت کنید که به شما اعتماد دارد.

قابل اعتماد باشید

از این به بعد، تمامی واکنش های شما به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت و شما باید این شرایط را بپذیرید.

بنابراین، رفتارهای مناسبی داشته باشید. به قول خودتان عمل کنید. از برنامه های موجود پیروی کنید. اطلاعات مربوط به جایی که در آن قرار دارید و کاری که می خواهید بکنید را به صورت داوطلبانه بیان کنید. از طریق واکنش هایی که به صورت روزمره بروز می دهید، به همسرتان نشان بدهید که می توانند روی شما حساب کنند.

مواردی که نمی توانید انجام بدهید را قول ندهید

نسبت به قول های خالی کاملا هوشیار باشید.

نسبت به مواردی که در مورد انجام دادن آنها مطمئن نیستید، قول ندهید. هر بار که نتوانید به قول خودتان عمل کنید، این ایده در ذهن همسرتان ایجاد خواهد شد که شما یک فرد غیرقابل اعتمادی هستید.

خودتان را ببخشید

هیچ فردی کامل نمی باشد و همه ما یک سری اشتباهاتی داریم. در صورتی که شما واقعا می خواهید که جبران کنید و آسیب های ایجاد شده را از بین ببرید، برای انجام این کار یک مقدار به خودتان اعتماد داشته باشید و متنفر بودن نسبت به خودتان را متوقف کنید.

به جای صرف زمان خودتان برای نگران شدن در مورد کاری که انجام داده اید، انرژی خودتان را صرف تبدیل شدن به یک فرد قابل اعتماد و صادقانه ای بکنید که می خواهید به آن تبدیل شوید.

نویسنده: کتی یونیئک[1] – مترجم: کانون مشاوران ایران آخرین به روز رسانی: 25 مارچ 2019


[1] KATIE UNIACKE

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.