چگونه می توان سیگار را ترک کرد 5

چگونه می توان سیگار را ترک کرد 5

فیلم و فایل صوتی آموزشی روانشناسی رایگان و مشاوره

برای پخش فایل مرورگر خود را آپدیت کنید یا از اینجا فایل را دانلود نمایید.

تجویز دارو و درمان برای کمک به ترک سیگار

روش های مختلفی وجود دارد که در کمک به افراد برای ترک سیگار موفقیت امیز بوده اند و شامل موارد زیر می باشد:

  • ترک سیگار به طور ناگهانی و به صورت کامل
  • کاهش منظم تعداد سیگار هایی که در طول روز می کشید
  • کاهش دادن نیکوتین مصرفی شما در طول روز، که باید در طول زمان انجام بدهید
  • استفاده از روش های درمان جایگزینی نیکوتین یا روش های درمانی غیر نیکوتینی به منظور کاهش علائم مربوط به خروج نیکوتین از بدن.
  • بهره مندی از حمایت گروه های همسان و همیار
  • استفاده از هیپنوتیزم، طب سنتی یا مشاره برای بهره مندی از روشهای شناختی رفتاری.

شما ممکن است در چندین روش اولیه که امتحان کردید، موفق باشید. به احتمال زیاد، شما مجبور به استفاده از تعدادی روشهای مختلف یا ترکیب آنها خواهید بود تا بهترین روشی را که برای شما مناسب ترین روش باشد را بکار گیرید.

تجویز دارو برای کمک کردن به ترک سیگار شما

تجویز دارو برای ترک سیگار می تواند علائم مربوط به قطع مصرف نیکوتین را آسان تر کرده و تمایل شما برای سیگار را کاهش دهد، و وقتی که به عنوان بخشی از برنامه ترک سیگار شما، که پزشکتان تجویز کرده باشد، مورد استفاده قرار گیرد، دارای تاثیر بیشتری خواهد بود. با دکتر خود در مورد آپشن ها و اختیاراتی که دارید صحبت کنید، و اینکه آیا برنامه تجویز دارو برای کمک به ترک سیگار، برای شما موثر خواه بود یا نه. اداره دارو و غذای ایالات متحده (FDA)  اختیارات زیر را به تصویب رسانده است:

  • درمان با جایگزین کردن نیکوتین. روش درمان با جایگزین کردن نیکوتین، شامل جایگزین کردن موارد نیکوتینی دیگر به جای سیگار می باشد، که مواردی از قبیل آدامس نیکوتین، یا یک بسته نیکوتین می باشد. این روش از طریق انتقال دادن نیکوتین کم تر و به صورت یکنواخت، به داخل بدن شما کار می کند تا منجر به کاهش قطع مصرف نیکوتین، بدون قطران و گازهای سمی شود که در سیگار موجود می باشد. این روش درمان به افراد سیگار کمک می کند تا بر روی از بین بردن اعتیاد روانی خود کار کنند و تمرکز بر یادگیری مهارت های رفتاری و مقابله ای را در خود افزایش دهند.
  • روش های درمان غیر نیکوتینی. این روش های درمانی ، از طریق کاهش دادن تمایل و علاقه شما و از بین بردن علائم قطع مصرف نیکوتین، برای ترک سیگار مفید بوده و از نیکوتین هیچ استفاده ای نمی کند. موارد درمانی از قبیل بوپروپیون (زیبان) و وارنی کلاین (چان تیکس) فقط برای استفاده های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند.

روش های درمان جایگزین به منظور کمک به ترک سیگار

در این زمینه برخی از موارد وجود دارد که می تواند منجر به ترک سیگار شود و شامل روشهای درمانی مربوط و تجویز نسخه های مربوط به نیکوتین نمی باشد: از دکتر خود بخواهید که دوباره در روش درمان خود تجدید نظر کرده یا منابع و موارد زیر را برای پیدا کردن روش های کارشناسی در این حوزه، در نظر بگیرد.

  • هیپنوتیزم. یک گزینه ای می باشد که هواداران زیادی دارد و منجر به نتایج مطلوبی می شود. مواردی که ممکن است در مراحل هیپنوتیزم ببینید را فراموش کنید، هیپنوتیزم از طریق قرار دادن شما در یک وضعیت راحت عمیق عمل می کند که در آن شما هر پیشنهادی را که منجر به ترک سیگار موفق می شود و دید منفی شما نسبت به سیگار را افزایش می دهد، به راحتی قبول می کنید.
  • طب سوزنی . یکی از قدیمی ترین روشهای پزشکی شناخته شده می باشد، باور بر این است که طب سوزنی از طریق تحریک مربوط به آزاد سازی اندورفین (تسکین دهنده دردهای طبیعی) کار می کند و اجازه می دهد که بدن شما احساس راحتی داشته باشد. طب سوزنی به عنوان یک روش کمک کننده به ترک سیگار، می تواند در مدیریت علائم قطع مصرف نیکوتین هم موفق باشد
  • رفتار درمانی . اعتیادهای نیکوتینی با عادات رفتاری (الگوها) دخیل در سیگار کشیدن مرتبط هستند. رفتار درمانی بر یادگیری مهارت های مقابله جدید و از بین بردن عادتها، تمرکز دارد
  • روش های درمان انگیزشی.روش های زیادی برای ایجاد انگیزه وجود دارند. یک مثال معروف در این زمینه ، مربوط به محاسبه پس اندازها می باشد. برخی از مردم، فقط از طریق محاسبه مقدار پولی که در اثر کنار گذاشتن سیگار پس انداز خواهند کرد، انگیزه پیدا می کنند. این مقدار پول ممکن است برای تعطیلات تابستانی کافی باشد.

تنباکو یا دخانیات بودن دود یا قلیان، یک روش جایگزین سالم نمی باشد

تنباکو بدون بو، که به قلیان هم معروف است، یک روش جایگزین سالم برای سیگار کشیدن نمی باشد. این مورد ، همان مواد شیمیایی اعتیاد آور یا نیکوتین موجود در سیگار را شامل می شود. در واقع، مقدار نیکوتینی که از طریق قلیان جذب بدن می شود ، می تواند سه یا چهار برابر بیشتر از مقداری باشد که از طریق سیگار جذب می شود.

منبع: کانون مشاوران ایران

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.