مشاوره خواستگاری| نکات+ سوالات اساسی

ازدواج زندگی شما را تغییر می دهد بنابراین باید در انتخاب همسر آینده خود دقت زیادی داشته باشید. مشاوره خواستگاری به شما کمک می کند تا از نکات خواستگاری و سوالاتی که باید پرسیده شود اطلاع کافی را کسب کنید.

خانواده داماد در خواستگاری چه بگویند

خانواده داماد باید در مورد رفتار خود در جلسه دقت زیادی به خرج بدهند، بخصوص مادر داماد زیرا از گذشته تاکنون رفتار مادرشوهر و عروس زیر ذره بین بوده است. از طرفی عروس ممکنه است نگران وابستگی همسر آینده خود به خانواده اش باشد بنابراین رفتار خانواده داماد اهمیت خاصی دارد.

صحبت هایی که در جلسه اول خواستگاری گفته می شود بیش تر مربوط به عروس و داماد می باشد و خانواده ها صحبت های کلی را انجام می دهند تا به شناختی از یکدیگر برسند.

در جلسات بعدی در مورد مسائل دیگر مانند مهریه و رسومات خانوادگی صحبت می شود، دقت داشته باشید که اگر خانواده ها با یکدیگر آشنا نیستند باید تمام رسومات و سنت ها به طور کامل بیان شود تا بعدا دلخوری میان خانواده ها ایجاد نشود.

نحوه خواستگاری تلفنی

بسیاری اوقات در ازدواج های سنتی خانواده ها از طریق تلفن خواستگاری اولیه را انجام می دهند و سپس حضوری دختر و پسر یکدیگر را می بینند. در این شرایط پیشنهاد می شود که حتما به زوجین زمان کافی برای آشنایی حضوری داده شود.

البته گاهی به دلیل فاصله خواستگاری از پشت تلفن انجام می شود و حضوری نمی باشد اما در این حالت زوجین نمی توانند به شناخت کافی از یکدیگر برسند. 

در جلسه اول خواستگاری تلفنی معمولا سن، شغل، تحصیلات و مسائل کلی مطرح می شود. سوالاتی که مد نظر دارید را حتما روی برگه بنویسید تا فراموش نکنید.

سوالات جلسه آخر خواستگاری

جلسه آخر خواستگاری معمولا زمانی برگذار میشود که زوجین به نتیجه رسیده و سوالات اساسی و اولیه را مطرح کرده اند. در این جلسه خانواده ها بیش ترین صحبت را داشته و زمانی را برای عقد و مراسم دیگری که مد نظر دارند انتخاب می کنند. در این جلسه ممکن است مهریه نیز تعیین بشود، البته پیشنهاد ما این است که قبل از خانواده ها زوجین به نظر مشترک برسند تا در جلسه خواستگاری دلخوری پیش نیاید.

نکات مهم در جلسه خواستگاری

ادب، احترام و شخصیت شما در جلسه خواستگاری بررسی می شود بنابراین باید به ظاهر خود اهمیت زیادی بدهید. به دختران پیشنهاد داده می شود که بیش از اندازه آرایش نکنند و لباسی مجلسی انتخاب کنند. مردان نیز بهترین لباس خود را بپوشند و در طی مراسم از صحبت های نابجا خودداری کنند.

نکته دیگر مهم در جلسه خواستگاری صداقت و راستگویی طرفین می باشد، سعی نکنید خودتان را چیزی نشان بدهید که نیستید یا برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران وانمود کنید. 

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری

رفتار پسرها در جلسه خواستگاری باید معقو باشد تا دختر و خانواده دختر احساس کنند که از پس مسئولیت های زندگی مشترک بر می آید و با سنجیدن شرایط مختلف تصمیم به ازدواج گرفته است.

پسران و دخترها در جلسه خواستگاری باید به موارد زیر توجه کنند، این نکات ممکن است باعث اختلاف و درگیری در آینده شود بنابراین در جلسات خواستگاری باید به این موارد پرداخته شود.

  1. هزینه عروسی یکی از عوامل مهم در مورد ازدواج هزینه است. حتی اگر یک عروسی ساده دارید، باز هم باید هزینه های اولیه عروسی را بپردازید. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که موقعیت مالی لازم را دارید.
  2. دین. اگر شما و شریک زندگیتان مذاهب متفاوتی دارید و قصد دارید که باهم ازدواج کنید، بهتراست به مشاور مراجعه کنید زیرا تفاوت دینی می تواند باعث اختلاف و درگیری میان شما شود.
  3.  تعهد و اعتماد. این امر چیزی است که نمی توانید از آن اجتناب کنید. باید از خود بپرسید که آیا ۱۰۰ درصد به شریک زندگی‌تان اعتماد دارید و می‌دانید که در طول زندگی مشترک از شما حمایت می‌کند و از شما مراقبت خواهد کرد؟
  4.  پذیرش یکدیگر. دوست داشتن یک نفر یعنی پذیرفتن او حتی با وجود عیب هایی که دارد. اگر واقعاً کسی را دوست داشته باشید، نقص های او را خواهید دید و او را همان طور که هستند دوست خواهید داشت
  5.  بخشش. هیچ کس کامل نیست و همه پشیمانی هایی دارند. اگر شما یا شریک زندگیتان در گذشته اشتباهی انجام داده اید، باید یاد بگیرید که قبل از ازدواج یکدیگر را ببخشید. اگر این امکان پذیر نیست، باید در نظر داشته باشید که این امر چه اثراتی ممکن است داشته باشد.
  6. ازدواج نیاز به مهارت دارد. برای اینکه یک ازدواج در طول زمان شکوفا شود، به مهارت های مختلفی نیاز دارید. مهارت ارتباطی به شما کمک می کند شریک زندگی خود را درک کنید، بدانید چه زمانی باید گوش دهید و چه زمانی صحبت کنید. مهارت های حل مسئله به شما کمک می کند تا برای مدیریت موقعیت های پیچیده با یکدیگر همکاری کنید و به بهترین نتیجه برسید.
  7.  از انتظارات غیر واقعی آگاه باشید. بسیاری از زوج ها با توقعات غیرواقعی در مورد موضوعاتی مانند رابطه جنسی، پول و اینکه چگونه اوقات تنهایی و با هم بودن خود را سپری می کنند وارد ازدواج می شوند. صحبت کردن با همسرتان تا حد زیادی به تعدیل مسائلی که از انتظارات غیرواقعی آن ها ناشی می شوند کمک می کند. 

سوالات خواستگاری همراه با جواب

  1. آیا بچه می خواهید؟ شاید الان به فکر بچه نباشید ولی در آینده باید در مورد آن تصمیم گیری کنید. حتما در مورد آن با یکدیگر صحبت کنید زیرا شاید همسر شما علاقه ای به بچه نداشته باشد یا بخواهد بلافاصله بعد از ازدواج بچه دار شود.
  2. برای چه چیزی می خواهید پس انداز کنید؟ برخی از زوجین برای سفر، برخی برای خرید خانه، برخی برای سرمایه گذاری و موارد مختلف پس انداز می کنند. نظر شما چیست؟
  3. تعطیلات رویایی شما چیست؟ افراد درونگرا و برونگرا تعطیلات متفاوتی را متصور می شوند بنابراین از این سوال می توانید به شباهت ها و تفاوت های یکدیگر پی ببرید. آیا می توانید این تفاوت ها را تحمل کنید؟
  4. چقدر به تنهایی نیاز دارید؟ این سوال کوچک تاثیر زیادی دارد. با کمک آن می توانید بفهمید که هر دوی شما چقدر زمان نیاز دارید تا تنها باشید.
  5. در مورد حیوانات خانگی چه احساسی دارید؟
  6.  مهم ترین فرد دنیا برای شما کیست؟
  7. چگونه با مسائل سخت برخورد می کنید؟ 

برای سوالات دیگر می توانید 1000 سوالات ازدواج | کاملترین سوالات ازدواج به تفکیک جلسه، را مطالعه کنید.

منبع : مشاوره خواستگاری| نکات+ سوالات اساسی 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.