شیر برای ترک اعتیاد

شیر برای ترک اعتیاد

مصرف شیر برای ترک اعتیاد توسط برخی از متخصصان و مشاوران توصیه می شود، اما آیا تغذیه بر روی روند ترک اعتیاد تاثیری خواهد گذاشت؟ برای این که روند ترک اعتیاد به درستی پیش برود چه رژیم های غذایی به افراد توصیه می شود؟ آیا این توصیه ها مبنای علمی و دقیقی دارند؟

شیر به دلیل خواص و تاثیر سم زدایی که بر بدن دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرید و در درمان اعتیاد استفاده می شود اما کسانی که در حال ترک مواد هستند با مشکلات گوارشی و جسمانی متعددی دست و پنجه نرم می کنند و احتمال دارد هضم شیر برای آن ها دشوار و سخت باشد برای این که با این مشکلات مقابله کنید باید تحت نظر متخصص ترک بوده و از دستورات آن ها پیروی کنید.

در ادامه این مقاله به بررسی فواید شیر برای ترک اعتیاد می پردازیم که اگر در کنار سبک زندگی سالم باشد می تواند کمک زیادی به ترک فرد معتاد کند .

مصرف شیر برای ترک اعتیاد چه کمکی می کند؟

افرادی که به طور مداوم الکل و مواد مصرف می کنند به سوء تغذیه دچار می شوند و مصرف کنندگان مواد به رژیم غذایی خود بی توجه هستند و به همین دلیل اکثر آن ها به مشکلات گوارشی مبتلا می شوند از جمله این اختلالات می توان به یبوست، اسهال، مشکل در هضم غذا و کاهش اشتها اشاره کرد.

هنگامی که فرد معتاد تصمیم می گیرد تا ترک کند و مصرف مواد را کنار بگذارد در این صورت او باید سبک زندگی جدید را آغاز نماید و در آن نه تنها مواد را کنار بگذارد بلکه بتوانند اثرات مخربی که اعتیاد در طی سال ها بر روی بدن او ایجاد کرده است را جبران نماید، به این منظور باید تغذیه صحیحی داشته باشد تا به بازسازی جسمانی و دفع سموم بدن او کمک شود یکی از این مواد غذایی مفید شیر می باشد که بسیار برای فردی که ترک است مفید است، در ادامه به طور دقیق تری به فواید آن اشاره می کنیم.

  1. کمک به ترمیم بافت ها، اندام ها و عملکرد گوارشی و عصبی

مواد اعتیاد آور تاثیرات مخربی بر روی بدن فرد می گذارند و باعث از بین رفتن بافت ها و اندام های مختلف شده و هم چنین در سیستم گوارشی و عصبی شخص اختلالاتی را به وجود می آورد، افرادی که تصمیم جدی به ترک اعتیاد می گیرند برای این که آسیب هایی که به این مناطق وارد شده است را جبران کنند نیاز به برنامه غذایی مغذی و مفیدی دارند که سرشار از پروتئین شیر باشد، زیرا پروتئینی که در شیر وجود دارد باعث ترمیم بافت های آسیب دیده شده و برای ترمیم بسیار مفید می باشد.

در نتیجه می توان بیان کردکه مصرف شیر تاثیر غیر مستقیمی بر روی ترک اعتیاد می گذارد زیرا زمانی ترک اعتیاد موفقیت آمیز می شود که فرد توانایی سابق بدن خود را بازیابد و به این ترتیب شخص مورد نظر باید شیر مصرف کند تا بافت های آسیب دیده ترمیم شود و منجر به تقویت بدن فرد شود در این هنگام ترک اعتیاد آسان تر خواهد بود.

  1. اثرات سم زدایی

برخی از متخصصان معتقدند که شیر در رفع آثار سمی بر بدن تاثیر بسزایی دارد و پروتئین هایی که در شیر قرار دارد در دستگاه گوارش به عناصر سمی متصل شده و باعث دفع آن ها از بدن می شود و به همین دلیل لازم است افرادی که در مرحله ترک اعتیاد قرار دارند برای سم زدایی بهتر بدنشان، در رژیم غذایی روزانه چند نوبت مصرف شیر قرار دهند به این ترتیب فرایند سم زدایی با سرعت و کیفیت بیشتر انجام خواهد شد.

توصیه هایی در زمینه مصرف شیر برای ترک اعتیاد

افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند باید به این نکته در مصرف شیر توجه کنند؛ بدن فرد معتاد ضعیف است و به همین دلیل در جذب مواد غدایی ضعیف عمل می کند و برای هضم غذا به زمان بیشتری نیاز دارد و برای این که شیر به خوبی در بدن شخص بیمار جذب شود باید روند شیر خوردن را به چند وعده تقسیم کنند تا شیر برای ترک اعتیاد تاثیر بیشتری داشته باشد و به سلامت جسمانی فرد کمک  کند.

به این منظور یک لیوان و نیم شیر را در سه وعده مورد مصرف قرار دهید زیرا با این روش بالاترین میزان جذب شیر را خواهید داشت همچنین رعایت این موضوع در مورد وعده های غذایی نیز صدق می کند، بر اساس مطالعات انجام شده معتادانی که در مرحله ترک هستند با وعده  های غذایی مختلف و متناوب استفاده کنند و غذاهای سبک و پر ویتامین مصرف نمایند.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ترک اعتیاد

ترک اعتیاد فرایند سختی می باشد و بر روی فرد فشار جسمی و روانی بسیاری وارد می کند و به همین دلیل لازم است تا فرد از یک متخصص کمک بگیرد تا در این مسیر به او کمک کند مشاوران و متخصصان حوزه ترک اعتیاد به شما کمک می کند تا با موفقیت این مسیر را پشت سر بگذارید و راه های مقابله با مصرف مجدد را بشناسید و پیشگیری های لازم را انجام دهید.

علاوه بر این به کمک مشاور ترک اعتیاد می توانید رابطه خود را با خانواده تان را تقویت کنید و اعتماد آن ها را دوباره جلب نمایید.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان در زمینه های مختلف روانشناسی اعم از خانواده، ازدواج، اعتیاد، جنسی، کودک، مشاوره، شغلی، تحصیلی و غیره خدمات جامع روانشناسی را انجام می دهد.

همچنین مشاوران به صورت تلفنی، اینترنتی به مراجعان امکان می دهد تا از خدمات بهره مند شوند و در کم ترین زمان از بروز ترین متخصصین استفاده کنند.

منبع : شیر برای ترک اعتیاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -