تست اعتیاد به کراک به روش جدید

تست اعتیاد به کراک

در مورد روش های تست اعتیاد به کراک چه می دانید؟ کراک به عنوان مواد مخدر در ایران می باشد که افراد بسیاری را به خود درگیر کرده است و بسیاری از افراد برای آن که از مصرف کراک توسط اطرافیانشان مطمئن شوند به دنبال روش هایی برای تست اعتیاد به کراک می باشند. تقلب در تست اعتیاد یکی از نگرانی های افراد می باشد به طوری که امکان دارد نتوانند به نتیجه تست مطمئن شوند.

در این مقاله در مورد کراک و تست اعتیاد به کراک مطالبی بیان شده است در صورتی که شما سوالاتی دارید می توانید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید تا پاسخگوی بسیاری از سوالاتتان باشید.

کراک چیست؟

کراک در کشورهای دیگر از کوکائین به دست می آید و در طبقه مواد محرک قرار دارد، اما در ایران از هروئین فشرده به دست می آید که به صورت دود مورد استفاده قرار می گیرد و در طبقه مواد مخدر قرار می گیرد، اما تاثیرات تخریبی ماده کراک از هروئین بیشتر می باشد و آسیب های را به همراه دارد.

تست اعتیاد به کراک

از آن جا که کراک در ایران از هروئین به دست می آید از مشتقات هروئین به حساب آمده و تست هایی که برای تشخیص اعتیاد به هروئین مورد استفاده قرار می گیرد می تواند برای کراک کاربرد داشته باشد، یکی از رایج ترین آزمایش ادرار می باشد که برای تشخیص اعتیاد به کراک استفاده می شود اما با توجه به شرایط از آزمایش های دیگری مانند تست خون و بزاق و مو استفاده می کنند.

نمونه ادرار معمولا به وسیله تست نواری و تست کروماتوگرافی قابل سنجش می باشد، تست نواری به صورت کاست پلاستیکی می باشد که در زمان کوتاهی در خانه و یا مطب قابل انجام می باشد اما تست کروماتوگرافی لایه ای نازک از TLC می باشد که به صورت دقیق به تجزیه مواد داخل ادرار می پردازد و از دقت بالایی برخوردار است این تست به طور معمول در آزمایشگاه انجام می شود.

از میان تست هایی که برای تشخیص اعتیاد به کراک استفاده می شود نمونه مو روش دقیق تری می باشد و می تواند مواد مصرفی توسط فرد در چند ماه گذشته را نشان دهد اما این تست بسیار هزینه بر و گران می باشد و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

چه زمانی تست اعتیاد به کراک منفی می شود؟

افرادی که درگیر اعتیاد هستند از روش های مختلفی استفاده می کنند تا جواب تست شان را منفی نشان دهند و این مسئله را از دیگران پنهان نگه دارند، در ادامه این مقاله روش هایی که برای منفی نشان دادن تست اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد را بیان می کنیم:

  1. مصرف برخی از داروهای ترک اعتیاد

مصرف برخی از داروهایی که در ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرند در صورتی که پیش از تست اعتیاد استفاده شوند ممکن است نتیجه تست را تحت تاثیر قرار دهند و آن را منفی کنند، یکی از رایج ترین این داروها در این زمینه قرص ب۲ یا بوپرنورفین می باشد.

ب۲ داروی ترک اعتیاد می باشد و در صورتی که با تجویز پزشک مصرف شود در ترک اعتیاد کمک بسیاری خواهد کرد اما مصرف خودسرانه آن عوارضی را به همراه دارد و اثرات آن مانند شبه افیونی است که منجر به اعتیاد جدیدی می شود، هم چنین مصرف همزمان این دارو با مواد مخدر دیگر یا الکل پیامدهای خطرناکی مانند تشنج و مرگ را به همراه خواهد داشت.

۲٫تست اعتیاد به کراک، ایجاد تغییراتی در نمونه

ممکن است افراد در نمونه ادرار شان تغییراتی را انجام دهند که باعث منفی شدن تست اعتیاد می شود که از جمله این روش ها رقیق کردن نمونه ادرار با آب می باشد، البته در محل نمونه گیری مراقبت هایی صورت می گیرد و این کار شدنی نمی باشد.

۳٫تغییر دادن سطح PH نمونه ادرار

با ریختن برخی از مواد در ادرار می توان PH آن را تغییر داد و آن را از اعتبار انداخت، از جمله این مواد که نمونه ادرار را با خطا رو به رو می کنند عبارت اند از: بزاق، منی، اشک، خون، ناخن.

البته در بسیاری از موارد آزمایشگاه به نتیجه تست مشکوک می شود و تست تکمیلی TLC را اجرا می کند این تست بسیار دقیق می باشد و امکان تقلب را به طور کلی از بین می برد.

تست اعتیاد به کراک، با جواب مثبت تست چه باید کرد؟

مثبت شدن تست اعتیاد برای برخی از خانواده ها شوک بسیار بزرگی به همراه خواهد داشت و باعث به وجود آمدن فشارهای روانی و نگرانی بسیاری می شود اما مهم ترین اصلی که در این زمان باید به آن توجه شود، حفظ آرامش است و زمانی که آرامش خودتان را حفظ کردید به دنبال بهترین راه حل باشید زیرا در این شرایط نحوه برخورد اطرافیان و نوع حمایت هایی که افراد درگیر به اعتیاد دریافت می کنند در ترک و کنار گذاشتن مواد مخدر تاثیر به سزایی دارد.

برای ترک اعتیاد از روش های قهرآمیز مانند تهدید، بحث و درگیری استفاده نکنید زیرا این روش ها کاملا نتیجه عکس می دهد و باعث می شود که مقاومت فرد افزایش یابد برای این که بهترین راه ترک را پیدا کنید باید به مشاوره ترک اعتیاد مراجعه کنید و از مشاور روانشناس که در زمینه اعتیاد تخصص دارد راهنمایی لازم را  کسب کنید و کمک بگیرید.

در این خصوص روانشناس بهترین روش های برخورد برای ترک اعتیاد را به شما آموزش می دهد تا بتوانید سبک رفتاری صحیح و موثری در ارتباط با فرد معتاد در پیش بگیرید و هم چنین با حمایت هایی خود به او کمک کنید تا در مسیر ترک موفق شود.

منبع : تست اعتیاد به کراک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.