زن خانواده (نحوه ایفای نقش یک زن در خانواده)

در گذشته زنان به دنبال حفظ کردن زندگی شان بودند. به خصوص در مورد بزرگ کردن فرزندانشان دغدغه های زیادی داشتند. در مورد یک زنی که زندگی خانوادگی را شروع می کند، افسانه های زیادی در مورد نحوه درست انجام دادن کارها وجود دارد.

مراحل:

این کار را به روش خودتان انجام دهید

1. این کار را به روش خودتان انجام دهید.

قواعد مشخصی در مورد داشتن یک خانواده وجود ندارد، هر چند که اکثر افراد بالغ بر این عقیده اند که یک سری روش های درست و غلطی در مورد انجام دادن هر کاری وجود دارد. متاسفانه افراد زیادی بیش از حد تفکر سایر افراد را زیر نظر می گیرند و به آن توجه می کنند.

بهتر است که کارهای خودتان را به صورت غیرارادی و به نحوی که خودتان دوست دارید، انجام دهید. در صورتیکه برای انجام وظایف خودتان به سایر افراد وابستگی داشته باشید، شرایط مناسبی نخواهید داشت.

یک مثال. این مورد فقط یک مثال در مورد تلاش کردن برای کنترل بیش از حد یک موقعیت در زندگی خانوادگی است.

در مورد یک زن تصورات و انتظارات زیادی وجود دارد و افراد زیادی بر این عقیده اند که زن باید این انتظارات را تامین کند.

ولی واقعیت این است که انجام دادن همه کارها و تامین همه انتظارات، یک وظیفه غیر واقعی برای هر زنی می باشد.

صبور باشید

2. صبور باشید.

چه در صورتیکه ازدواج کرده باشید و چه در صورتیکه با یک فردی زندگی کنید که بیشتر وقت خودتان را در کنار این فرد هستید.

صبور بودن می تواند منجر به ایجاد یک سری موقعیت هایی شود که تا زمانیکه در آن شرایط قرار نگیرید، احتمالا برایتان غیر قابل تصور خواهد بود.

چرا که هر زوجی یک زوج متفاوتی است و هر یک از آنها روش خاص خودشان را برای واکنش نشان دادن در موقعیت های سخت دارند.

توصیه اصلی که به شما می شود، عبارت از تبدیل شدن به شاه یا ملکه شکیبایی یا صبر است.

همه افراد می توانند صبور باشند. صرف نظر از موقعیتی که در آن قرار می گیرید، یک نفس عمیقی بکشید و به شرایط خطرناکی که در آن قرار دارید فکر کنید؛ سعی نکنید که با عجله یک کاری را انجام دهید و بعدا متوجه شوید که تصمیم اشتباهی گرفته اید.

در صورتیکه یک کاری انجام دهید یا یک حرفی بزنید، حتی در یک شرایط بدتری قرار خواهید گرفت که منجر به پشیمانی خواهد شد. سعی کنید که در تمامی جنبه های مربوط به زندگی خانوادگی صبور باشید، به خصوص در مورد مسائل مربوط به همسرتان.

مراقبت کردن از کودکان.

3. مراقبت کردن از کودکان.

از طرف دیگر، کودکان به یک دیدگاه فعال تری نیاز دارند. در صورتیکه در روبروی کودکتان قرار گرفته باشید، قبل از تادیب کردن او باید یک نفس عمیقی بکشید تا بتوانید یک برخورد مناسبی داشته باشید.

برای داشتن برخورد مناسب با یک فردی که لاغر است و دارای احساسات تغییر پذیر و حساسی است، باید یک عکس العمل سریعی داشته باشید.

بدترین کاری که می توانید انجام دهید، از دست دادن کنترلتان می باشد. البته کودکان باید بدانند که چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است، ولی دادن زدن به سر یک بچه ای که دست پاچه شده است، یک کار درستی نیست.

با این وجود سهل گیری هم یک واکنش درستی نیست. مهمترین نکته ای که در مورد سرپرستی وجود دارد، عبارت از داشتن یک برخورد ثابت و یکنواخت است؛

کودکان به مرور زمان یاد خواهند گرفت تا خودشان را با این برخورد شما تطبیق دهند.

 بعد از گرفتن یک تصمیم، نظر خودتان را تغییر ندهید یا سعی نکنید که کار اشتباه را از یک فردی قبول کنید.

چرا که این شرایط می تواند منجر به سردرگمی کودک در مورد درست بودن کارهای مختلف شود و ممکن است که بعدا بخواهد کارهای اشتباه (که مورد تایید شما قرار گرفته است) را تکرار کند.

مراقبت کردن از افراد مسن

4. مراقبت کردن از افراد مسن.

یک رابطه کاملا متفاوت دیگری که وجود دارد، عبارت از رابطه مابین شما و والدینتان و والدین همسرتان می باشد.

در صورتیکه کاملا خوش شانس باشید، یک خانواده کاملا آرامی خواهید داشت و همه افراد کل وقت خودشان را در کنار هم سپری خواهند کرد. این شرایط فوق العاده خواهد بود.

با این وجود در صورتیکه شما هم مشابه اکثر افراد باشید و در خانه تان مشکلات زیادی وجود داشته باشد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید عبارت از این است که از همه افراد درخواست کنید که آرامش خودشان را حفظ کنند.

همچنین سعی نکنید که در مورد هر چیزی خود رای باشید چرا که ممکن است منجر به ایجاد ناراحتی شود، ولی این مورد به این معنا نیست که شما باید از نظر سایر افراد تقلید کنید و وانمود کنید که نظر واقعی خودتان است.

خودتان باشید

5. خودتان باشید.

در نهایت باید یک کاری انجام دهید که با توجه به تمامی جنبه های موجود، بهترین کار ممکن برای زندگی خانوادگی تان باشد.

زمانیکه شما یک ریتم یا چارچوبی پیدا کنید که برایتان مناسب است، باید آن را ادامه بدهید و خودتان را با سایر افراد مقایسه نکنید. یک ضرب المثل قدیمی در این مورد وجود دارد: “در صورتیکه یک چیزی شکسته نشود، آن را تعمیر نکنید[1].”

به روز رسانی شده در: 27 دسامبر 2016 , ترجمه : کانون مشاوران ایران


[1] If it ain’t broke, don’t fix it

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.