احساس کمبود انرژی و انگیزه و تغییرات فوق العاده

آیا تا به حال از احساس خستگی احساس خستگی می کنید؟ مثل این است که صبح از خواب بیدار می شوید و به جای اینکه مثل افراد تبلیغات تلویزیونی احساس شادابی کنید، صدای آلارم خود را درهم می ریزید و مانند تد ویلیامز که به توپ بیسبال می زند به آن ضربه می زنید.

بدترین چیز این است که شما کارهایی دارید که باید انجام شوند و به معنای واقعی کلمه نمی‌توانید در طول روز از پس آن برآیید. اما راه هایی وجود دارد که چگونه می توانید آن را برطرف کنید. از آنجایی که بدن شما یک موجود کل نگر است، تغییر در یک ناحیه بر تعداد زیادی از تغییرات در قسمت های دیگر تأثیر می گذارد. بنابراین به همین دلیل است که این تغییرات باعث می شود که شما احساس انرژی و انگیزه کنید تا روز را پیش ببرید.

تغییرات یکی از چهار دسته مهم هر فرد را تحت تأثیر قرار می دهد:

  • فیزیکی
  • عاطفی
  • پر فکر
  • معنوی

بنابراین اگر احساس کمبود انرژی و انگیزه دارید، اجازه دهید این تغییرات را ایجاد کنیم:

فیزیکی

1. پیاده روی روزانه

بسیاری از ما کارهایی را انجام می دهیم که نیاز به نشستن طولانی مدت روی صندلی های ناراحت کننده دارد. بدن انسان برای آن طراحی نشده است. بنابراین هر روز 10 تا 30 دقیقه وقت بگذارید و فقط به پیاده روی بروید. به سلامت بدن شما کمک می کند.

و اگر فکر می‌کنید برای این کار وقت ندارید، می‌توانید فردی را که باید با او ملاقات داشته باشید دعوت کنید و برای «جلسه پیاده‌روی» بروید. شما اساساً به پیاده روی می روید و جلسه را در چنین شرایطی برگزار می کنید.

هیچ بهانه ای وجود ندارد که شما را از انجام این فعالیت باز دارد – سبک، آسان و کوتاه است. اما در عین حال، انرژی لازم را برای بدن شما فراهم می کند.

2. چرت بزنید

اگر فکر می‌کنید که بچه‌های پیش‌دبستانی احمقانه چرت‌های بعدازظهر می‌زنند، انرژی زیادی را از دست می‌دهید. یک چرت 20 تا 30 دقیقه ای تمرکز شما را افزایش می دهد، به مغز “هوشمند” شما اجازه می دهد دوباره تمرکز کند و شما را برای کارهای بیشتری که باید انجام دهید آماده می کند.

همه بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ چرت می‌زدند ، زیرا کارشان به مقدار زیادی تمرکز شناختی نیاز داشت که انرژی شما را تخلیه می‌کند. به همین دلیل چرت زدن مهم است.

3. کشش

گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید این است که بدن خود را به مدت دو دقیقه کشش دهید. هنگامی که سفت هستید، به خصوص اگر صبح ورزش نکنید، بدن شما هنوز بیدار نشده است. بنابراین مهم است که تمام اعضای بدن را رها کنید و اجازه دهید جریان انرژی بدون اختلال در سراسر آن جریان داشته باشد.

این جریان خون را بهتر می کند، به خصوص به سر شما که نیاز به تمرکز بر روی کارهای شناختی سخت دارد. پس از روی صندلی بلند شوید و خود را دراز کنید زیرا انرژی بیشتری به شما می دهد. شما همچنین می توانید این کشش های ساده را در دفتر خود امتحان کنید .

عاطفی

4. آنچه سر و معده را سیر می کند بخورید

من غذا را در قسمت فیزیکی قرار ندادم زیرا برای اکثر ما رابطه با غذا احساسی است و دلیل زیادی برای آن وجود دارد. غذای اشباع شده با قند بالا ما را در حال حاضر بالا می برد، اما پس از آن کم می شود و شما تمام انرژی خود را برای انجام هر کاری در ساعت 11 صبح از دست می دهید که پوچ است.

وقتی شروع به فکر کردن به غذا کردید، به قابلیت استفاده فکر کنید و غذایی را انتخاب کنید که می توانید بیشتر از آن استفاده کنید. مواد غذایی با فیبر بالا و پروتئین معده شما را پر می کند اما مغز شما را نیز پر می کند و پس از آن خسته نخواهید شد.

5. با یک دوست تماس بگیرید

روابط نقش مهمی در زندگی ما دارند. آنها منبع اصلی شادی ما هستند و تمام گونه ما یک حیوان اجتماعی نامیده می شود. بنابراین وقتی پایین می‌آیید و پایین می‌روید، یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های انرژی در واقع رفتن به یک محیط اجتماعی و صرف اوقات خوش است.

محافل اجتماعی تمایل دارند انرژی را به ما برگردانند حتی زمانی که فکر می کنیم برای هیچ چیزی انرژی نداریم.

اگر سر کار هستید و هیچ صحبتی در مورد کولر آبی وجود ندارد، به سادگی با یک دوست تلفنی تماس بگیرید و یک دقیقه با او صحبت کنید. به او پیام ندهید، فقط تماس بگیرید و تلفنی صحبت کنید.

6. یک بازی انجام دهید

آیا می دانید که اکثر مدیران عامل گزارش داده اند که برای بهره وری بیشتر بازی می کنند. کمی متناقض به نظر می رسد، اما وقتی ماهیت بازی ها را در نظر بگیرید، دلیل پشت آن را درک می کنید.

بازی‌ها به اندازه خود تمدن بشری قدیمی هستند و حتی با وجود اینکه در حدود 80 درصد از بازی‌هایی که انجام می‌دهیم شکست می‌خوریم، هنوز از انجام آن‌ها لذت می‌بریم.

انجام یک بازی ساده، فرض کنید، کانون مشاوران ایران می تواند به شما احساس بهره وری و انرژی بیشتری بدهد. پس بازی ها را هدر دهنده انرژی در نظر نگیرید، آنها را تقویت کننده انرژی بدانید.

پر فکر

7. مقداری موسیقی در پس زمینه پخش کنید

فرقی نمی کند که فقط نویز سفید در پس زمینه باشد یا موسیقی کلاسیک یا آهنگ های پاپ، موسیقی از نظر انرژی و انگیزه برای ما معجزه می کند .

شما می دانید چه چیزی برای شما بهتر است و در چه زمانی و این فقط به عنوان یادآوری است که گاهی اوقات برای ایجاد جادو در زندگی به موسیقی نیاز دارید. در اینجا چند آهنگ انگیزشی زیبا وجود دارد که می توانید امتحان کنید:  30 آهنگ الهام بخش که شما را برای زندگی انگیزه نگه می دارد

8. کتاب

محرک های ارائه شده توسط کتاب ها به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری تمرکز خود را به دست آورید. بنابراین باید شروع به خواندن برخی از آنها کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید).

در ابتدا، مردم نمی توانند بیش از یکی دو صفحه از یک کتاب را بدون خوابیدن بخوانند. این کاملاً خوب است زیرا مغز شما در حال تطبیق مجدد با تمرکز لازم برای خواندن ده ها صفحه از یک کتاب است.

پس از یک ماه مطالعه روزانه کتاب (20 صفحه در روز کافی است) [1]، تمرکز و انرژی برای شما در محل کار بسیار آسان تر خواهد بود زیرا مغز خود را آموزش داده اید که برای مدت طولانی تری تیز و متمرکز بماند.

9. فریم ها و دیدگاه ها را تغییر دهید

قاب ها یک سلاح قدرتمند در دست افرادی هستند که می دانند چگونه از آنها استفاده کنند. وقتی با مشکل یا چالشی مواجه می‌شوید که باعث می‌شود قبل از شروع متوقف شوید، مشکل در خود کار نیست، بلکه در روشی است که شما به آن نوع کار نزدیک می‌شوید.

انجام یک تمرین ورزشی متشکل از شش تمرین با 4 تکرار، زمانی که به آن از نظر سطوح در یک بازی فکر کنید، بسیار آسان تر می شود. شما تلاشی را برای بالا بردن ویژگی‌های فیزیکی قدرت و استقامت خود شروع می‌کنید، و هر تکرار تجربه بیشتری را به ارمغان می‌آورد که باعث می‌شود در پایان روتین ورزشگاه، سطح خود را بالا ببرید.

هر زمان که چیزی انرژی شما را پایین می آورد یا باعث می شود احساس بی انگیزگی کنید، سعی کنید از زاویه دیگری به آن نگاه کنید. [2]وقتی رابطه خود را با مشکلی تغییر می دهید، دیگر مشکلی نیست.

معنوی

10. مدیتیشن

تنها یک دقیقه وقت گذاشتن برای نفس کشیدن و خارج کردن، تمرکز کردن و رها کردن افکار خود از طریق مدیتیشن و تمرکز حواس می تواند سطح انرژی شما را در یک لحظه به حالت اول برگرداند.

مدیتیشن هزاران سال است که به عنوان تسکین دهنده استرس، شادی آور و تقویت کننده انرژی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر در یک دفتر شلوغ کار می کنید، فقط یک دقیقه زمان خلوت و تنهایی برای مدیتیشن پیدا کنید و تفاوت های عمده ای در سطح انرژی و انگیزه خود مشاهده خواهید کرد.

11. مراسم “در منطقه وارد شوید”.

اکثر مردم امروز آن را “جریان” می نامند . این در مورد یافتن نقطه شیرین بین کسالت از وظایف پست و اضطراب از وظایف است که ما ناتوان هستیم.

وقتی خود را وارد منطقه می‌کنید، زمان را تحریف می‌کنید و تمرکز و انرژی زیادی برای انجام هر کاری که در مقابل شما است به دست می‌آورید. دونده ها برای این کار از اصطلاح “دونده های بالا” استفاده می کنند.

من قبلاً یک گیمر بودم و می توانستم 10 ساعت روی صندلی بنشینم و بدون حرکت دادن ماهیچه ای یا حتی تکان دادن، بازی را انجام دهم. تمرکز و انرژی عظیمی که برای آن احضار کردم با هر چیز دیگری در زندگی من قابل مقایسه نبود.

اینطور نیست که انرژی و انگیزه نداریم، فقط راه روشنی برای احضار آن نداریم (بله، من فقط از مرجع گیمر استفاده کردم). جریان آن مسیر را برای ما فراهم می کند.

12. قدرت حال

هر وقت در حال انجام کاری هستیم، همیشه به کار بعدی که باید انجام دهیم فکر می کنیم. این باعث می شود که دائماً چیزی را دنبال کنیم که در آینده است و هرگز اینجا نیست.

شما در حال حاضر روی یک کار برای یک مشتری کار می کنید، اما دائماً به جلسه ای فکر می کنید که در سه ساعت دیگر برگزار می کنید.

وقتی به جلسه می آیید، مدام به این فکر می کنید که باید دو ساعت دیگر به باشگاه بروید.

وقتی به باشگاه می آیید، مدام به فکر شام با همسر و بچه هایتان هستید.

وقتی شام را با خانواده و فرزندانتان شروع می کنید، مدام به گزارشی فکر می کنید که باید قبل از رفتن به رختخواب بفرستید.

وقتی به رختخواب می روید، به کارهایی فکر می کنید که باید صبح به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید.

و این چرخه همیشگی ادامه می‌یابد و ادامه می‌یابد تا زمانی که از نفس، انرژی، انگیزه برای انجام هر کاری محروم شوید.

نکته این است که متوقف شوید و در لحظه باشید – از قدرت اکنون لذت ببرید. نگاه کردن به یک درخت و فکر کردن به هیچ چیز جز آن درخت، بسیار جوان کننده است. وقتی در لحظه زندگی می کنید، نه تنها انرژی به ارمغان می آورد، بلکه انرژی را حفظ می کند که برای فکر کردن و نگرانی در مورد چیزهایی که در آینده باید انجام دهید، صرفه جویی می کنید.

تغییرات کوچک نتایج بزرگی به ارمغان می آورد

وقتی در مورد آنها می خوانید، همه این تغییرات چندان مهم به نظر نمی رسند. اما در عمل، به ویژه اگر بتوانید آنها را با هم ترکیب کنید، نتایج عظیمی به دست می آورند. نتایج بزرگ تنها از انباشته شدن چیزهای کوچک به دست می آید، بنابراین هرچه زودتر روی آنها کار کنید، زودتر نتایج را در سطوح انرژی و انگیزه بیشتر خواهید دید.

  • تغییرات کوچک در حوزه فیزیکی شامل پیاده روی روزانه، چرت زدن و حرکات کششی است.
  • تغییرات کوچک در حوزه احساسی شامل خوردن غذای مناسب، صحبت با دوستان و بازی کردن است.
  • تغییرات کوچک در حوزه فکری شامل گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب و تغییر چارچوب/دیدگاه است.
  • تغییرات کوچک در حوزه معنوی شامل مدیتیشن، قرار گرفتن در منطقه/جریان و لحظه بودن (داشتن قدرت اکنون) است.
  • تغییرات کوچک، نتایج بزرگ. منتظر چی هستی؟

Written by Bruno Boksic ترجمه توسط کانون مشاوران ایران

Reference

[1]^The Curious Reader: The Proven and Easy Way to Read 47 Books A Year
[2]^Big Miles: 11 Proven Ways On How To Manage Stress At Work
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.