چه کسی بهترین ارتباط جنسی را دارد؟

فیلم و فایل صوتی آموزشی روانشناسی رایگان و مشاوره

برای پخش فایل مرورگر خود را آپدیت کنید یا از اینجا فایل را دانلود نمایید.

 

علاوه بر رضایت و جذابیت چه چیزی برای داشتن یک زندگی رضایتمند جنسی مشترک نیاز است؟ یک مطالعه ملی در اوایل سال 2016 در مجله Sex Research جزئیات مربوط به این موضوع را از زبان زنان و مردانی که بیشترین رضایت جنسی را گزارش کرده اند منتشر کرده است.

بیش از 38000 مرد و که برای حداقل سه سال ارتباط زناشویی  داشتند در موردسطح رضایت جنسی و رفتارهای همراه با این ذضایت مورد پرسش قرار گرفتند. در حالی که اکثر شرکت کنندگان تنها در شش ماه اول ارتباط با یکدیگر رضایت خود را اعلام کردند، تنها 55 درصد از زنان و 43 درصد مردان در زمان نظر سنجی از رضایت جنسی داشتند. بقیه شرکت کنندگان (27 درصد زنان و 41 درصد مردان) ناراضی بودند در حالیکه 18 درصد زنان و 16 درصد مردان در مورد زندگی جنسی خود احساس خنثی داشتند.

برای ارتقای ارتباط خود بیشتر بخوانید:

راز شادی در ارتباط زوجین

شر کت کنندگان یک پرسشنامه را پر کردند که شامل مقیاس هایی برای تعیین میزان اشتیاق کنونی در مقایسه با زمانی که برای اولین بار شروع به سکس کردند بود و شامل سوالاتی در مورد فراواانی جنسی، تداوم ارگاسم (ارضا جنسی)، فراوانی سکس دهانی و گوناگونی جنسی میباشد. درمورد گوناگونی جنسی ، از آنها در مورد فعالیتهایی که در زندگی سکسی شان به جهت بهبود زندگی سکسی  جا داده اند سوال پرسیده شد. مانند ویبراتور یا بازی سکسی با یکدیگر، پوشیدن لباس زیر سکسی، داشتن ارتباط سکسی در مکان عمومی، تحریک مقعدی، انجام رفتارهای سادومازوخیسم  ملایم مانند محدودیت سازی یا تنبیه و دعوت کردن از یک فرد سوم برای پیوستن به انها.

و چه کسی در میان این گروه اشتیاق خود را نگهداشته و بیشترین رضایت را دارد؟ باوجود برخی استثناها، انهایی که اغلب سکس و ارگاسم های لذت بخش مداوم دارند، انهایی که بیشترین سکس دهانی را دریافت می‌کنند و هم چنین کمی تنوع چاشنی سکس خود می کردند . تنظیم حالت و ارتباط برقرار کردن جنسی همچنین به سطوح بالای رضایت کمک کرده است.

تحقیق دیگری در 2016 در مجله  Sex and Marital therapy (سکس و ازدواج درمانی) بر روی زندگی سکسی مردان و زنان بخصوص بین سنین 50 تا 80 سال تمرکز کرده و با نتایج مشابهی روبه رو شده است. محققین گزارش کردند که نه تنها اکثر افراد پیرتر زندگی جنسی فعالی دارند (در موردی که شما شک دارید) حتی شاید انها به صورت فیزیکی و روانی از آنهایی که انجام نمیدهند سالم تر باشند. اگر چه آنها شاید همیشه ارتباط جنسی نداشته باشند یا احساس رضایت جنسی به مانند زمانیکه جوانتر بودند نداشته باشند، البته اغلب به خاطر مسائل پزشکی یا زیستی ، پیرهایی که قادر به برقراری ارتباط با شریک زندگیشان برای نیازهایشان بودند  و زوج‌هایی که تنوع زیادی را برای زندگی جنسی خود فراهم می کردند ارتباط جنسی بیشتری را گزارش کردند و بیشتر رضایت داشتند.

مقالات بیشتر در زمینه ارتباط زناشویی سالم:

تعهد زناشویی سالم

به طور ساده داشتن ارتباط جنسی زیاد  رضایت جنسی عالی را پیش بینی نمی کند. کیفیت مهم است. باضافه، این تحقیقات رفتارهای خاص و نگرشهایی را جمع آوری کردند که میتواند به یک رضایتمندی شگفت انگیز و مشترک در روابط جنسی در هر سنی منتج شوند، سه مورد اول عبارتند از:

ارتباط خوب ، صادقانه و صریح بین دو شریک زندگی مانند بحث درباره علایق جنسی، آرزوها، چیزهایی که دوست داریم و چیزهایی که دوست نداریم، تحسین یکدیگر و در برخی موارد مناسب رفتار کردن با نقدی ملایم.

تنظیم خلق، مانند شروع کردن با یک مکالمه جنسی و داشتن حس طنزگونه درباره چیزهایی که طی ارتباط جنسی اتفاق می افتند.

فعالیت های متنوع جنسی مانند تغییر پوزیشن ( حالت سکس) و به صورت کلی در مورد سکس خلاق تر بودن.

منبع: تریبون آزاد

 

26 پاسخ
  1. همیار گفته:

    سلام
    به نظر من طبیعی هست که دو نفر میل جنسی شون با هم متفاوت باشد ولی معمولا زنها میتونن تغییراتی در خودشون به وجود بیاورند مثل همین مورد که در مورد زمان خوندن که گفتید به نظر من دانش جنسی تون رو افزایش بدید.

    پاسخ
  2. سوال کننده گفته:

    باسلام و خسته نباشید.من خیلی تو رابطه جنسی سردم اصلا تمایلی به برقراری رابطه ندارم در صورتی که شوهرم خیلی هات هست ولی بنده خدا مراعات منو میکنه.داروهای ضد افسردگی هم مصرف میکنم البته قبل از اونم همینطوری بودن ولی یه زمان هیجانی و عاشقانه که میخونم کمی تحریک میشم لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  3. زاهد گفته:

    خیلی از خانم ها دوست دارند رابطه جنسی اولشان را طوری انجام دهند که خودشان روی مرد قرار گیرند چون در این حالت کنترل بیشتری روی آلت تناسلی مرد دارند.خیلی هم دوست دارند که مردشان روی آنها بخوابد و کنترل همه چیز را به طرفشان می دهند.حالتی را انتخاب کنید که برایتان بهتر است

    پاسخ
  4. زاهد گفته:

    نگران همزمان کردن ارگاسم ها نباشید خیلی از خانم ها تا زمانیکه تجربه کافی پیدا نکنند.در طول رابطه جنسی ارگاسم نمی شوند.خیلی بعید است که در اولین رابطه جنسی بتوانید هر دو با هم ارضا شوید .پس سعی کنید که خوش بگذرانید و حتما به همدیگر بگویید که چه چیزی برایتان لذت بخش است و به ارضا شدنتان کمک میکند.

    پاسخ
  5. زاهد گفته:

    اینکه رابطه جنسی انجام دهیم تصمیم خیلی مهمیه.پیدا کردن جایی که هر دوی شما بتونید حداقل تا 48 ساعت آینده تنها باشید خیلی سهت است.اما ارزشش رو دارد.تخت خواب بهترین محل برای عشق بازی است.اتاق خواب همه شرایط لازم برای داشتن یک رابطه جنسی فوق العاده را دارد.

    پاسخ
  6. مشاور گفته:

    از خوردن غذای سنگین قبل از رابطه جنسی خودداری کنید چون خواب آلودتان می کند.غذای سبک بخورید، مشروب نخورید، الکل نعوظ را دشوار می کند.

    پاسخ
  7. زهرا صالحی گفته:

    زمان رابطه جنسی اهمیت چندانی ندارد.آنچه مهم است این است که این زمان ، زمانی باشد که هر دو نفر شما احساس راحتی کنید.خیلی از زوجین دوست دارند با سپیده صبح رابطه جنسی برقرار گنند.خیلی ها عصرها را ترجیح می دهند.و بعضی دیگر تاریکی شب را.مهمتر از زمان رابطه جنسی ، زمانی است که می خواهید با هم بگذرانید.روزهای تعطیل معمولا بهتر است، می توانید کل روز را ، حتی ساعت خواب را ، صرف آن کنید.

    پاسخ
  8. مشاور گفته:

    بهترین زمان برای مردان ساعت 5 الی 7 بعدظهر می باشد لذا مردان در این ساعت بیشترین انرژی و تمایل را برای برقراری یک رابطه جنسی با کیفیت دارند.در واقع آغاز روز ، بین ساعت 7 تا 9 میزان دو هورمون تستسترون و کورتیزول افزایش می یابد.فعالیت همزمان این دو هورمون نشانه ای واضح دارد که همان نعوظ است.این موضوع هیچ ارتباطی به تمایلات جنسی ندارد مگر اینکه فردی بخواهد از آن در این جهت استفاده کند.ساعت 5 تا 7 عصر از نظر بیولوژیک بهترین زمان برای برقراری یم رابطه جنسی در مردان است.زیرا انرژی در حدااکثر است و تمامی حس ها بیدارند.در زنان این موضوع ارتباط نزدیکی با سیکل ماهانه آنها دارد.میل جنسی در زنان دقیقا قبل از تخمک گذاری بسیار بالاست.

    پاسخ
  9. sajad گفته:

    تمام اینها در صورت ازدواج میسر است والا رابطه جنسی بدون قید و بند سبب افزایش شهوت و حرص ، بیماری های مقاربتی و کم شدن لذت ارگاسم پس از ازدواج می شود.

    پاسخ
  10. علی گفته:

    49 سالمه و هفته ای سه بار رابطه جنسی سالم دارم و روحیه ام هم بسیار عالی است .تجربه من اینو میگه که تغذیه سالم و فکرهای مثبت مساوی با رابطه جنسی سالم و متعدد

    پاسخ
  11. منصوره گفته:

    کاش میشد در مورد رفتار آقایون در کم شدن رابطه جنسی هم بیان میکردین چون من و همسرم به دلیل اخلاق تندی که داره رابطه جنسیمون خیلی خیلی کم شده که موجب ناراحتی هر دومون شده

    پاسخ
  12. مجرد مظلوم گفته:

    به نظر من باید امکان لذت بردن از جنس مخالف برای همه فراهم شود که قانونب آن به منطق و مصلحت نزدیک تر است.

    پاسخ
  13. نیما گفته:

    من و همسرم به روشنی تکالیف خود را در روابط زناشویی می شناسیم و آنها را مو به مو اجرا می کنیم. خدا رو به خاطر قرار دادن این نیاز پاک الهی شاکریم و اجازه نمی دهیم کدورت و اختلاف های طبیعی فی مابین خللی در روابطه جنسی ما به وجود آورد.فهم مشترک در رختخواب موجب دوام و قوام زندگی زوجین میشود.

    پاسخ
  14. مشهدی گفته:

    بله ازدواج و داشتن رابطه جنسی مناسب خیلی خوبه ولی به شرطی که زمینه اقتصادی فراهم باشه وگرنه نه تنها هیچ خاصیتی نداره بلکه باعث به وجود آمدن بیماری های جسمی و روحی در فرد میشه.یکسال زندگی خوب و با آرامش می ارزه به 40 سال زندگی با بدبختی اینطوری زن و شوهر هیچ لذتی نمیبرند.

    پاسخ
  15. بهرام گفته:

    شخصی که به سلامت جسم و روح خود اهمیت می دهد باید برای این عمل وقت کافی اختصاص دهد و مقدمات زیر را اجرا نماید تا از لذت لازم بهره مند شود و به فواید آن دست یابد : مثل استراحت کافی ، استحمام، پوشش مناسب، مکالمات محبت آمیز و…

    پاسخ
  16. مشاور گفته:

    دلیل درد ، یا خشکی واژن است یا عفونت آن که در صورت اول مشکل به کمک استفاده از ژل مخصوص حل می شود ودر مورد دوم باید به متخصص زنان مراجعه کرد.یکی دیگر از دلایل درد که البته بسیار نادر است یک نوع ناراحتی روانی به نام واژینیسم است که در آن فرد از خود ، بدن و جنس اش ناراحت و ناراضی است.در 5 تا 10 درصد زنان نیز آندرومتریوز یا مشکلات رحمی دلیل درد های عمیق است که به هر حال باید برای درمان ان به پزشک زنان مراجعه کرد.

    پاسخ
  17. مریم هاشمی گفته:

    برای پیشگیری از بروز عفونت های ادراری توصیه می شود پس از اتمام رابطه جنسی خانم ها نیز توالت بروند و از صابون ملایم یا ژل مخصوص بانوان استفاده کنند.شستم داخل واژن بی فایده است و توصیه نمی شود.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.