معجزه برای درمان افسردگی

معجزه برای درمان افسردگی را به چشم خود ببنید. چرا برخی از درمان افسردگی اجتناب می کنند؟

طبق گزارش انجمن روانپزشکی در حال حاضر ده ها میلیون نفر  از افسردگی رنج می برند . ۹۹ درصد از تشخیص های سلامت روان افسردگی می باشد و یک درصد باقی مانده از اسکیزوفرنی و سایر اختلالات روان پریشی رنج می برند. این آمار نشان می دهد که افسردگی چقدر شایع می باشد. همچنین این سوال را ایجاد می کند که چرا بسیاری از مردم از درمان افسردگی اجتناب می کنند.

با اجتناب از درمان افسردگی، به تنهایی باید با علائم آن مبارزه می کنید. این علائم شامل تغییرات خلقی، رفتاری، مشکلات خواب، بیماری جسمی، مشکلات تفکر، تغییر وزن، تغییر اشتها و حتی خودکشی است.

اگر از درمان اجتناب نکنید و در عوض از کمک مورد نیاز خود بهره مند شوید، زندگی شما راحت تر و رضایت بخش تر شده و یاد میگیرید که چگونه با وضعیت خود و علائم خود کنار بیایید.

چرا معجزه برای درمان افسردگی رخ می دهد؟

نوروتراپی و لورتا

این روش های با جدیدترین دستگاه های درمانی جهانی صورت گرفته و هیچگونه عوارضی به همراه ندارد.

می توانید اطلاعات بیشتر درمورد لورتا کسب کنید

روان درمانی

تلاش برای جلوگیری از درمان افسردگی شما را منزوی می سازد. پس چرا کمک نمی گیرید؟ در ادامه دلایلی ذکر شده است که بسیاری از افراد بخاطر آن ها از کمک مورد نیاز خود اجتناب می کنند:

  • انتظار برای رهایی به مرور زمان. افسردگی با گذشت زمان سخت تر شده و زندگی را برای مدت طولانی تری دشوار می کند.
  • ترس از نیاز به دارو، همه درمان‌های افسردگی نیاز به دارو ندارند و بسیاری از داروها موقتی هستند.
  • همیشه احساس غم نمی کنید، اما غم و اندوه تنها علامت یا اثر افسردگی نیست.
  • از صحبت با پزشک یا درمانگر خجالت می کشید، اما دلیلی برای این موضوع وجود ندارد زیرا این یک وضعیت پزشکی واقعی مانند دیابت یا کلسترول بالا می باشد.
  • از پرداختن به موضوعات ریشه ای و قدیمی در درمان می ترسید.
  • آگاهی محدود. برخی از افراد گاهی اوقات شدت مشکلات را به حداقل می رساند و منطقی می داند که آنچه در حال وقوع است «آنقدرها هم بد نیست» یا «همه تحت فشار قرار می گیرند».
  • احساس بی کفایتی. بسیاری از مردم بر این باورند که ناکافی می باشند و باید بتوانند به تنهایی از عهده افسردگی خود برآیند.
  • در دسترس نبودن: برخی افراد نمی دانند چگونه کمک بیابند، در مناطق محروم این مشکل شدید تر می باشد.
  • غرو. گاهی اوقات مردم فکر می کنند که باید بتوانند مشکلات خود را بدون هیچ گونه نظر حرفه ای حل کنند و به تنهایی مشکلات خود را پشت سر بگذارند.
  • اطلاعات غلط. مردم همچنین از درمان سلامت روان چشم پوشی می کنند، زیرا اطلاعات نادرستی در مورد درمان افسردگی دارند.

بدیهی است که هیچ یک از این دلایل عدم مراجعه به روانشناس را توجیح نمی کند و تا مراجعه نکنید هیچ معجزه برای درمان افسردگی رخ نمی دهد. شما لایق یک زندگی جذاب و کامل هستید، از درمان افسردگی اجتناب نکنید. به دنبال کمک باشید تا بتوانید به لذت روزمره از چیزها و افرادی که دوست دارید بازگردید.

بهترین معجزه برای درمان افسردگی چیست؟

همانطور که در بالا بررسی کردیم، دلایل زیادی وجود دارد که افراد برای اجتناب از درمان  ارائه می دهند . اما بسیاری از کسانی که به دنبال کمک هستند متوجه می شوند که بهترین درمان افسردگی کاملاً فردی است، هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد. مطمئناً، بهترین نتایج معمولاً از ترکیب داروهای ضد افسردگی تجویز شده توسط پزشک و درمانی ارائه شده توسط روانشناس حاصل می شود. با این حال، این برنامه درمانی آن چیزی نیست که همه می خواهند یا نیاز دارند.

بهترین درمان افسردگی، درمانی است که شما ترجیح می دهید. منظور از این جمله این است که دوره درمانی که به آن پایبند هستید و به طور کامل در آن شرکت می کنید بهترین نتایج را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

غلبه بر افسردگی به این بستگی دارد که خودتان تصمیم بگیرید که درمان انتخابی خود را دنبال کنید و از وضعیت افسردگی و رکود خارج شوید.

انواع افسردگی

افسردگی انواع مختلفی دارد و علائم هر یک از آن ها می تواند از نسبتاً خفیف تا بسیار شدید متفاوت باشد. انواع اصلی افسردگی عبارتند از:

تعریف افسردگی

وقتی مردم در مورد افسردگی صحبت می کنند، معمولاً به چیزی اشاره می کنند که روانشناسان آن را “افسردگی اساسی تک قطبی” (یا اختلال افسردگی اساسی) می نامند.

به طور خلاصه، برای تشخیص افسردگی اساسی تک قطبی، یک فرد باید پنج یا بیشتر از علائم زیر را تقریباً هر روز حداقل به مدت دو هفته متوالی در اکثر اوقات داشته باشد.

  • حالت افسردگی
  • از دست دادن علاقه یا لذت به بیشتر یا همه فعالیت ها
  • تغییر در اشتها یا وزن و پرخوری یا بی میلی
  • بی خوابی یا پرخوابی
  • بی قراری
  • خستگی یا از دست دادن انرژی
  • احساس بی ارزشی یا احساس گناه بیش از حد
  • تمرکز ضعیف
  • افکار مکرر در مورد مرگ یا خودکشی

روان درمانی| معجزه برای درمان افراد افسرده

همه انواع روان درمانی شامل کمک متخصص است که بر کمک به شما برای ایجاد تغییرات مثبت متمرکز می باشد. انواع خاصی از روان درمانی وجود دارد که برای درمان افسردگی استفاده می شود و هر کدام به روشی کمی متفاوت عمل می کنند، اما ثابت شده است که همه آن ها به بهبود علائم افسردگی کمک می کنند.

درمان شناختی رفتاری (CBT)

در این درمان شما با یک درمانگر کار می کنید تا الگوهای فکری و رفتاری را که به افسردگی شما منجر می شود شناسایی و تغییر شکل دهید.

روان درمانی بین فردی

در روان درمانی بین فردی، شما بر روابط ، نحوه تعامل با افراد دیگر در زندگی و نقش های متفاوتی که بازی می کنید تمرکز می کنید.

خانواده و زوج درمانی

در خانواده و زوج درمانی، شما همراه با شریک زندگی یا اعضای خانواده خود در جلسات درمانی شرکت می کنید تا بتوانید روی مسائلی که به افسردگی شما منجر می شود با هم کار کنید.

روش شناختی و نورتراپی

این روشها در جهان تازه گسترش یافته و نتایج بسیار خوبی در درمان افسردگی به همراه دارد. برخی مراکز خاص در ایران همچون مرکز مشاوره ستاره ایرانیان این درمان ها را دارند.

این روشها هیچگونه عوارضی به همراه ندارد ولی نیاز به گذراندن و تکمیل دوره درمان و انجام دوره تثبیت است.

درمان حل مسئله |معجزه برای درمان افسردگی

در درمان حل مسئله، شما یک رویکرد بسیار عملی و سیستماتیک به مشکلات زندگی خود دارید و راه های موثری برای حل آن ها پیدا می کنید. این روش به عنوان معجزه برای درمان افسردگی شناخته می شود.

روان درمانی روان پویشی

در درمان روان پویشی، شما ممکن است رویدادهای دوران کودکی یا گذشته را بررسی کنید و با به دست آوردن بینشی در مورد چگونگی تاثیر آن ها در رفتار فعلی شما، تأثیر آن ها را کاهش دهید.

روان درمانی در مقایسه با داروهای ضد افسردگی

تحقیقات نشان می دهد که روان درمانی به طور متوسط ​​تقریباً به اندازه داروهای ضد افسردگی مؤثر است. یکی از مزیت های روان درمانی این است که فواید آن اغلب حتی پس از توقف درمان باقی می ماند، در حالی که زمانی که داروی ضد افسردگی

به همین دلیل، افرادی که مصرف داروهای ضد افسردگی را متوقف می کنند، ممکن است نسبت به افرادی که روان درمانی را متوقف می کنند، بیشتر در معرض عود بیماری باشند. این دلیل دیگری است که چرا ترکیب روان درمانی و داروهای ضد افسردگی ممکن است بهترین رویکرد باشد.

تمدد اعصاب با ورزش و فعالیت‌های مثبت

پیشنهاد می‌کنیم درمان رسمی را با برخی از فعالیت‌های اضافی که ممکن است به کاهش افسردگی و هر گونه علائم اضطرابی همراه کمک کنند، ترکیب کنید. از جمله این تکنیک ها می توان به تکنیک های آرام سازی (مانند آرام سازی پیشرونده عضلانی) و ورزش اشاره کرد. ما همچنین به افراد پیشنهاد می کنیم که فعالیت هایی را که به دلیل افسردگی انجام نداده اند، از سر بگیرند.

مردم گاهی اوقات فکر می کنند که وقتی افسردگی شان برطرف شد، دوباره به انجام آن فعالیت ها برمی گردند، اما معلوم می شود که از سرگیری آن فعالیت ها حتی در حالی که هنوز افسرده هستند، ممکن است به تغییر افسردگی کمک کند.

ورزش ممکن است تأثیر مثبتی بر افسردگی داشته باشد. چندین مطالعه نشان می دهد که ورزش می تواند افسردگی را کاهش دهد. سه تا پنج جلسه تمرین در هفته که ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد می تواند در روحیه شما تاثیر داشته باشد. این روش می تواند تا حدی یک معجزه برای درمان افسردگی باشد.

افسردگی و بی خوابی

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی مشکلاتی با اضطراب و بی خوابی دارند. داروهای ضد افسردگی می توانند به هر دوی این علائم کمک کنند، اما گاهی اوقات شروع به درمان مدتی طول می کشد. اگر خیلی مضطرب هستید یا به سختی می خوابید، روانپزشک می تواند داروهایی را برای مقابله با افسردگی تجویز کند. تمرینات تمدد اعصاب و روان درمانی نیز ممکن است به درمان اضطراب و بی خوابی شما کمک کند.

منبع : معجزه برای درمان افسردگی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.