عشق اول زنان | آیا براحتی فراموش می شود؟

آیا عشق اول زنان به راحتی فراموش می شود؟ عشق اول به طور کلی یک تجربه خاص می باشد اما عشق اول فراتر از آن و چیز دیگری می باشد، همیشه اولویت تجربه ها لذت بخش ترین آن ها می باشد و هیچ گاه فراموش نمی شوند.

اگر چه بین عشق زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد، اما عشق اول به ویژه برای زنان فراموش نشدنی است و برای همیشه در ذهن و دلشان به یادگار باقی می ماند، زمانی که عشق اول یادآوری می شود انبوهی از احساسات مختلف را به دنبال دارد.

اما هر کس در زندگی اش به بینش عمیقی نسبت به این موضوع رسیده است که بهتر است برای رشد و پیشرفت خود، عشق اول را فراموش کرده و از این مرحله عبور کند، اما زنان نمی دانند که چطور عشق اولشان را فراموش کنند؟ در این مقاله سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم.

چرا فراموش کردن عشق اول زنان راحت نیست؟

فراموش کردن عشق اول دشوار می باشد و نباید خودتان را به خاطر آن سرزنش کنید و احتمال دارد بعد از اولین تجربه عشقی که موفقیت آمیز نبوده است بارها به فکر تجربه های جدید و تشکیل رابطه پایدار بوده باشید اما زمانی که خاطرات عشقی قدیمی یادآور شده و حسرت آن باقی مانده است در به وجود آمدن رابطه جدی ناتوان باشید.

در این صورت سرزنش کردن خود فایده ای ندارد و در بسیاری از اوقات شرایط را بدتر می کند اگرچه فراموش کردن عشق اول دشوار می باشد اما غیرممکن نیست.

برای فراموشی می توانید در جلسات روان درمانی شرکت کنید به طور معمول روانشناس در این جلسات دلایلی مبتنی بر این که نمی توانید عشق اول خودتان را فراموش کنید ارائه می دهد و شما را در جهت کنار آمدن با آن و یافتن عشق جدید راهنمایی می کند، در ادامه مقاله به برخی از این دلایل می پردازیم:

  1. قدرتمند بودن عشق اول

زمانی که زنان برای بار اول عاشق می شوند نشانه های عاشق شدن در آن ها دیده می شود و اولین شادی های دو نفره را تجربه می کنند و با این وجود در می یابیم که گذر از عشق اول چندان راحت نمی باشد، زیرا عواملی  بیان می شود که نشان می دهند فراموشی عشق اول برای زنان دشوار است و این امر منطقی به نظر می رسد.

  • عشق برای اولین بار باعث می شود تا بهترین حس های دنیا به سراغ بیاید، زیرا هیچ گاه این چنین تجربه ای نداشته اید و برای شما جدید و تازه است.
  • از اعماق وجودتان به طرف مقابل اهمیت می دهید به طوری که فکرش را نمی کنید بتوانید این حس را با کس دیگری داشته باشید و با تمام وجود دوستش دارید.
  • زمانی که برای اولین بار از ته دل عاشق می شوید هیجانات بسیاری به سوی شما می آید که ترس از دست دادن جز آن ها می باشد.
  1. قدرتمند بودن اولین شکست عشقی

تجربه شکست عشقی به خصوص در عشق اول می تواند بسیار دردناک باشد و برخی از زنان را از پا در آورد، زمانی که فرد دچار شکست عشقی می شود دلتنگی، اندوه، حسرت همراه با خاطرات خوب و بد گذشته به سراغش می آید به همین دلیل التیام دادن زخم هایی که به روح و روان وارد شده نیاز به درمان دارد و درمان آن طول می کشد.

این که دوستانه از یکدیگر جدا شوید یا با جر و بحث در اصل قضیه تفاوتی ندارد زیرا احتمال دارد هر زمانی در آینده به یاد عشق تان بیفتد و خاطرات و حسرت و دلتنگی به سراغتان آید.

  1. خاصیت پاک بودن عشق اول

تجربه عشق اول بسیار پاک و خالص می باشد زیرا فرد بدون آن که متوجه باشد عشق در وجود او رشد کرده و گسترده می شود، آن چیزی که عشق اول را برای فرد خاص می کند این است که به صورت ناگهانی و بدون برنامه قبلی به وجود می آید، هم چنین تجربه عشق اول مشخص می کند که از روابطتان در آینده چه انتظاراتی دارید و چه چیزی می خواهید.

علاوه بر این در روابط بعدی تلاش می کنید تا حس نابی که در تجربه اول داشته اید را دوباره تجربه کنید و به گونه ای دیگر فکر می کنید و دست به اقدام می زنید، عشق اول انگیزه هایی را در شما ایجاد می کند تا چیزهای جدیدی را امتحان کنید و احتمال دارد باعث رشد و بالندگی شخصیتتان شود و شما را پخته تر کند.

  1. تجربه ی یکی شدن برای اولین بار

از دلایلی که باعث می شود فراموشی عشق اول سخت باشد این است که برای اولین بار حس می کنید عضویی از گروه دو نفره می باشید و نقش مهمی در  این گروه دارید، زمانی که برای اولین بار و با هم به عنوان یک زوج در مورد مسئله ای تصمیم می گیرید، نوعی با هم بودن و برابری و یکسان بودن را در مفهوم” ما ” تجربه می کنید.

در این شرایط از “من ” تبدیل به “ما ” شده و این موضوع حس ارزشمندی و لذت بخشی در شما ایجاد می کند هم چنین در این تجربه ممکن است اهمیت فداکاری و گذشتن از اولویت ها و خواسته های خود خاطر یکی دیگر را بیاموزید.

  1. عشق اول زنان: یاد دوران خوش جوانی

با گذشت زمان، فکر کردن به عشق اول و یادآوری خاطرات مربوط به آن تنها به یاد آوری معشوق قدیمی و حسرت های روزهای گذشته نمی شود.

بلکه شور وحال دوران جوانی و روزهای خوش جوانی را در شما بازیابی می کنند و خاطرات را زنده می کند و فکر کردن به آن دوران زمانی را برای شما تداعی می کند که همه چیز ساده تر و مشکلات کمتر بودند.

در آن زمان هیچ چیز غیرممکن به نظر نمی رسید و آرزوها و خواسته های بسیاری در سر داشتید که تمایل داشتید در آینده به آن ها برسید.

هم چنین فکر کردن به اولین رابطه عاشقانه شما را در این فکر فرو می برد که اگر در حساس ترین لحظات زندگی تان تصمیمات دیگری می گرفتید چه اتفاقی می افتاد و احتمال دارد با تفکرات این چنین به سمت درون گرایی بروید.

در صورتی که دیدگاه تان مثبت باشد از اشتباهات زندگی درس بگیرید و آن ها را به اطرافیان خود بیاموزید.

سخن آخر در مورد عشق اول زنان

بر اساس مطالبی که بیان شد فراموش کردن عشق اول سخت و دردناک می باشد اما نباید برای همیشه سختی آن را تحمل کرد بلکه می توانید از فردی متخصص کمک بگیرید تا شما را یاری کند تجربه شکست عشقی را به بهترین نحو بر طرف کنید.

با مراجعه به روانشناس می توانید نگرش تان را نسبت به عشق اول تغییر داده و از آن به خوبی یاد کنید هم چنین در این صورت می توانید یک عشق جدید و رابطه عاطفی موفقی را تجربه کنید در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان خدماتی را ارائه می دهند تا شما را در این امر یاری کنند.

منبع : عشق اول زنان | آیا براحتی فراموش می شود؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.