سن کلاس زبان | کلاس زبان از چند سالگی؟

سن کلاس زبان، کلاس زبان از چند سالگی؟

بهترین سن برای یادگیری زبان دوم و رفتن به کلاس زبان چه موقع می باشد؟ بسیاری از والدین برای فرزندشان وقت زیادی می گذرانند و می خواهند تمام مهارت ها را از جمله زبان دوم را به سرعت یاد بگیرند، هم چنین آن ها نمی دانند که در چه سنی بهتر است که فرزندشان را به کلاس زبان بفرستند.

نکته مهمی که در مورد یادگیری زبان دوم باید به آن توجه شود این است که کودک باید به توانمندی، کسب آگاهی و فهم و ادراک مناسبی رسیده باشد، در صورتی که کودک زبان مادری را به درستی یاد نگرفته باشد زبان دوم می تواند اختلالاتی در عملکرد زبان او ایجاد کند که در این صورت باید از گفتار درمانگر کمک گرفته شود.

در این مقاله به بررسی بهترین سن برای آموزش زبان دوم می پردازیم و هم چنین می توانید در مورد مسائل آموزشی و تربیتی فرزندتان از مشاور کودک کمک بگیرید.

سن کلاس زبان، فواید یادگیری زبان دوم چیست؟

در دنیای کودکان، رقابتی بر سر علم و دانش وجود ندارد و به همین دلیل باید قبل از هر چیزی به این موضوع بپردازیم که چرا کودکان باید علاوه بر زبان مادری زبان دوم را یاد بگیرند، یادگیری زبان دوم بر روی اعتماد به نفس کودک تاثیر بسیاری می گذارد و باعث می شود بهتر با دیگران ارتباط برقرار کند، هم چنین باعث موفقیت او در برنامه های مدرسه و مهارت های حل مسئله می شود.

افرادی که زبان دوم را یاد می گیرند می توانند با فرهنگ های کشور های دیگر آشنا شوند و درک عمیقی نسبت به آن ها داشته باشند، علاوه بر این موارد افرادی که بر زبان خارجی مسلط هستند در رقابت های شغلی شانس بیشتری دارند و بهتر می توانند در ارتباطات بین المللی موفق شوند.

از جمله این موارد یادگیری زبان دوم می تواند از برنامه های مهم برای پر کردن اوقات فراغت کودکان باشد و در صورتی که موفق شوند در آینده به خوبی می توانند از زبان دومشان استفاده کنند.

یادگیری زبان از بدو تولد توصیه نمی شود

از دیدگاه روانشناسی کودک، آموزش زبان خارجی را نباید به همراه زبان مادری بیاموزد زیرا احتمال دارد در 2 تا 3 سالگی باعث کند شدن فرآیند صحبت کردن در کودک شود، برای یادگیری زبان دوم ابتدا باید زبان پایه به صورت کامل انجام شود و دایره لغت کودک به رشد نسبی برسد و بعد از آن آموزش های لازم برای زبان دوم صورت گیرد.

آن چه که در این شرایط مهم می باشد توجه به هوش و میزان توانایی کودک برای یادگیری زبان دوم می باشد و نباید به کودک فشار وارد کرد زیرا این کار باعث افزایش استرس در کودک و به وجود آمدن اختلالاتی در یادگیری و تکلم می شود، می توان همزمان با فرستان کودک به مهد کودک زبان دوم را به خوبی به او آموزش داد.

بهترین سن برای ثبت نام در کلاس زبان، چه سنی برای رفتن به کلاس زبان مناسب است؟

در مسائل آموزشی باید روند رشد شناختی کودک را در نظر بگیرید، در گذشته مطرح می شد که کودکان سه تا چهار سال هنوز مهارت لازم برای صحبت کردن به زبان مادری را فرا نگرفته اند و نباید یادگیری زبان دوم را نباید شروع کنند، اما بر اساس تحقیقات انجام شده، حدود 50 درصد از توانایی ها در چهار سالگی آموخته می شود و هم چنین عملکردهای ذهنی از کودک به کودک دیگر متفاوت می باشد.

در صورتی که کودک در سن کمتری با زبان دوم آشنا شود مهارت های بیشتری در تکلم زبان دوم و لهجه کسب خواهد کرد، البته باید این نکته را در نظر گرفت که کودکان تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

کودکانی که مشکلات رشدی در زبان و گفتار دارند در صورتی که علاوه بر زبان مادری، با زبان دیگری مواجه شوند تکلم آن ها دچار اختلال خواهد شد و در یادگیری آن تاخیر اتفاق می افتد. آموزش زبان خارجی در همه سنین اتفاق می افتد اما بهترین سن برای یادگیری آن هفت الی هشت سالگی می باشد.

نکات مهم در یادگیری زبان دوم در کودکی

فرایند و مراحل یادگیری چه می باشد؟ والدین با کمک روانشناس می توانند رشد کودک و مراحل یادگیری را زیر نظر داشته باشند، برای این که کودکان به طور موثرتری زبان را یاد بگیرند باید آموزش در کلاس به صورت بازی و همراه با موسیقی و شعر باشد، در این حالت کودک به راحتی می تواند زبان سوم را یاد بگیرد و هیچ استرس و فشاری بر روی او وارد نمی شود.

کودکانی که در ابتدا به زبان مادری مسلط شده اند و بعد زبان دوم را فرا گرفته اند می توانند در صحبت کردن زبان دوم بسیار موفق باشند و در یادگیری آن به خوبی پیشرفت کنند.

سن کلاس زبان، اختلال در زبان مادری

بسیاری از والدین نگران هستند در صورتی که کودک 7 ساله شان را به کلاس زبان بفرستند احتمال دارد در یادگیری کامل زبان مادری او اختلالاتی به وجود آید و آن را فراموش کند. کودکانی که سن آن ها کمتر از 4 سال می باشد نباید در یادگیری زبان تحت فشار باشند زیرا باعث می شود مرحله تکلم کودک به تعویق بیفتد.

تفاوت های دستوری زبان مادری با زبان دوم متفاوت می باشد و ممکن است باعث اختلال و بی نظمی در ذهن کودک شود و در هنگام صحبت کردند نتواند دو زبان را از یکدیگر تفکیک کند و دو زبان را به طور ترکیبی مورد استفاده قرار دهد و در این حالت اختلالاتی در یادگیری او به وجود می آید.

اما بعد از این سن یادگیری زبان دوم علاوه بر این که به زبان مادری آسیبی نمی زند بلکه باعث رشد و پیشرفت کودک نیز می شود، چون در فرایند ترجمه کلمات و جملات کودک زبان مادری را بار دیگر می آموزد و بر روی ساختار و جمله بندی های آن توجه و دقت بیشتری دارد.

در صورتی که زبان دوم در زبان مادری اختلال ایجاد کند باید از مشاوره کودک و گفتار درمانگر کمک گرفت تا به کاهش مشکلات گفتاری کودک کمک شود، مرکز مشاوره ستاره ایرانیان از مشاورانی برجسته و متخصص تشکیل شده است که به صورت تلفنی و حضوری خدماتی را در زمینه کودک و مشکلات مربوط به آن ارائه می کنند.

منبع : سن کلاس زبان | کلاس زبان از چند سالگی؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -