سن ازدواج نامناسب و مناسب

پاسخ مشاور ازدواج به سوالات: سن ازدواج نامناسب چه زمانی است؟ چه زمانی ازدواج کنیم ؟ چه سنی ازدواج کنیم ؟ چ سنی برای ازدواج مناسب است ؟ اختلاف سنی مناسب چقدر است؟

سن ازدواج 

مرکز مشاوره ستاره: ازدواج کردن در هنگام جوانی می تواند منجر به طلاق شود. اما انتظار بیش از حد طولانی هم می تواند به همان اندازه مشکل ساز باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که روند طلاق در آمریکا در حال تغییر است. اما آیا ازدواج شما می تواند در معرض خطر باشد؟

نظریه گلدیلوکس در مورد سن ازدواج

کری کراویچ، مشاور ازدواج و خانواده در کلینیک افرا بیرمنگام در تروی میشیگان می گوید: “سن ایده آل برای ازدواج، با حداقل احتمال طلاق در پنج سال اول ، 28 تا 32 است.” این تئوری ” Goldilocks “نامیده می شود، ایده این تئوری که افراد در این سن خیلی پیر و خیلی جوان نیستند.

کراویچ توضیح می دهد که افراد باید “به اندازه کافی پیر” باشند تا تفاوت بین علاقه واقعی و عشق جوانی را درک کنند، اما ” به اندازه کافی جوان” باشند که بتوانند سازش کنند.

حداقل صبر کنید تا مغز شما رشد خود را متوقف کند

آلیشیا تاورنر، مشاور خانواده می گوید: “سطح بلوغ مشخصی وجود دارد که شخص با رسیدن به آن احتمالا در زندگی خود موفق می شود و این بلوغ معمولاً بعد از 25 سالگی اتفاق می افتد.” “در عمل، زوج هایی را می بینم که در آستانه طلاق قرار گرفته اند. آن ها قبل از اینکه خودشان را پیدا کنند و قبل از آنکه جوانی کنند ازدواج می کنند. “

از دیدگاه علمی، لوب فرونتال آخرین قسمت از مغز است که به بلوغ می رسد، و بلوغ آن می تواند در 25 سالگی یا حتی 30 سالگی اتفاق بیفتد. تصمیمات زندگی که قبل از 25 سالگی گرفته می شوند ممکن است مشکل ساز باشند.

به عبارت دیگر، ازدواج های نوجوان و بسیاری از جوان معمولاً محکوم به شکست است. از نظر آماری، فردی که در سن 20سالگی ازدواج می کند، بیش از 50 درصد نسبت به فرد 25 ساله، احتمال دارد طلاق بگیرد.

مؤسس حقوقی PA در فورت لادردیل، فلوریدا می گوید: “در اواخر سن 20 و اوایل 30 سالگی زمان مناسبی برای  ازدواج است زیرا فرد در این سن از نظر مالی هم سامان می گیرد.” “در این سن عشق واقعی تر است و افراد نسبت به انتظاراتشان واقع نگر تر هستند.”

خیلی صبر نکنید

افراد در 30 سالگی نه تنها بالغ هستند، بلکه معمولاً تحصیل کرده هستند و تمایل دارند که از وضع اقتصادی مطمئن تری برخوردار باشند (مشکلات پول می تواند یک عامل اصلی طلاق باشد.) یک مطالعه در زمینه خانواده (2006 – 2006) نشان داده است که پس از 32 سالگی هر سال 11 درصد احتمال ازدواج کم تر می شود.

با این حال – و این با یافته های قبلی تفاوت دارد – احتمال طلاق پس از 32 سالگی هر سال پنج درصد افزایش می یابد. از حدود سال 2000، خطر طلاق برای افرادی که در 30 سالگی ازدواج کرده اند کاهش یافته است. به بیان ساده: زوج هایی که پس از 32 سالگی ازدواج می کنند، بیش تر احتمال دارد که طلاق بگیرند.

 تقریباً برای همه – صرف نظر از جنسیت، نژاد، مذهب و ساختار خانوادگی که در آن رشد کرده اند – اواخر دهه 20 به نظر می رسد که بهترین زمان برای ازدواج باشد.

مجردی طولانی

آمارگیری ذکر شده فقط در مورد ازدواج تا 45 سالگی صدق می کنند. پس ازدواج در سن بالا می تواند موفقیت آمیز هم باشد. با بالا رفتن سن معیار ها دشوار تر می شود و فرد کم تر قادر به سازش با همسرش می گردد و افراد دیگر کسی را پیدا نمی کنند که حاضر شوند بقیه عمر خود را با او سپری کنند.

جف اندرسون، وکیل خانواده دالاس می گوید، “اگر کسی  در سن 30 یا 40 سالگی ازدواج نکرده باشد، احتمال کمی دارد که بتواند سازش لازم را در زندگی نشان دهد.”

البته، تمام داده ها می توانند اشتباه باشند، عشق توجهی به سن شما ندارد. اندرسون می گوید: “هیچ دو نفری یکسان نیستند.” و من نمی خواهم یک زوج همدیگر را از دست بدهند فقط برای این که فکر می کنند در سن مناسبی قرار ندارند. “

چه سنی برای ازدواج خوب است

ازدواج سریع

وقتی انسان جوان است، مسیر زندگی بسیار ساده به نظر می رسید: “ابتدا عشق می شود، بعد ازدواج می کند و سپس بچه دار می شود”  اما روابط مدرن بسیار پیچیده تر از این برنامه ریزی است. افراد ممکن است در ازدواج به شکست بخورند، ممکن است بچه دار نشوند و در شرایطی ترجیح می دهند که ازدواج نکنند.

در حال حاضر، سن متوسط برای ازدواج اقایان در هند حدود 26 سال است. برای خانم ها، این سن تقریباً 22 است. در ایران به صورت متوسط سن ازدواج خانم ها 22 تا 26 سالگی و آقایان 28 تا 32 سالگی است. ازدواج در حال حاضر در آمریكا در سنین پایین صورت می گیرد. براساس آخرین گزارش های سرشماری در آمریكا، در حال حاضر فقط 51٪ از آمریکایی ها متاهل هستند (منبع: speakingtree).

در چه سنی ازدواج کنیم؟

برای افرادی که دوست دارند ازدواج کنند یکی از بحث های اصلی سن ازدواج است: سن ایده آل زنان برای ازدواج کردن چه سنی است؟ در اینجا درباره ازدواج در سنین مختلف توضیح داده شده است.

ازدواج در 22-25 سالگی

در این سن شما احتمالاً دانشگاه را تمام کرده اید یا به اتمام آن نزدیک هستید. در این سن، شما احتمالا با هم دانشگاهی خود یا به صورت سنتی ازدواج می کنید.

جوانب مثبت ازدواج در  سن 22-25

در این سن شما و همسرتان هر دو جوان هستید پس می توانید در مشکلات سازش نشان دهید و با هم رشد کنید. به مرور می توانید بچه دار شوید و خانواده خود را بزرگ تر کنید به علاوه وقتی بچه های شما به دانشگاه بروند، شما در 40 سالگی هستید و می توانید با همسر خود شروع به ماجرا جویی کنید. 

جوانب منفی ازدواج در 22-25 سالگی

هنگامی که زیر 25 سال هستید، ممکن است خودتان را خیلی خوب نشناسید (به ویژه درمورد آنچه می خواهید با زندگی خود انجام دهید)، معیارهای شما نیز ممکن است پس از 23 سالگی تغییر کند.

چرا در این سن آمار طلاق بالاست؟

نرخ بالای طلاق در ایران نشان می دهد که عدم مراجعه به مشاوره ازدواج و نگذراندن دوران آشنایی سبب بروز طلاق می شود. عدم آشنایی زوجین با مسئولیت پذیری، تعهد و مسائل جنسی مهم ترین عوامل طلاق به شمار می آیند.

ازدواج در سن 22 تا 25 سالگی و عدم آموزش زوجین سبب بروز مشکلات می شود.

ازدواج در 25 تا 30 سالگی

در این سن تازه متوجه می شوید که چه کسی هستید، در نهایت چه کاری می خواهید با زندگی خود انجام دهید و به چه نوع افرادی علاقه دارید. آشنایی با مرد مناسب در این رده سنی باعث ایجاد بهترین حس در بانوان می شود.

جوانب مثبت ازدواج در 25 تا 30 سالگی

در این رده سنی بیشتر احتمال دارد با کسی که ارزش هایی مشابه شما دارد آشنا شوید. شما همچنین به اندازه کافی وقت داشته اید تا با سایر دوستان مجرد خود بیرون برود و از جوانی خود لذت ببرید.

اثرات منفی ازدواج در 25 تا 30 سالگی

براساس مطالعه منتشر شده، درآمد مالی زن پس از 30 سالگی به اوج خودش می رسد. یکی از خطرات جدی در این نوع ازدواج احتمال بچه دار شدن و ضربه به تحصیل یا کار خانم است.

ازدواج در 30-35 سالگی

در این سن افراد معمولا از نظر مالی به تعادل مطلوب رسیده اند، مطالعات نشان می دهند که در این سن افراد انتخاب های بهتری خواهند داشت.

جوانب مثبت ازدواج در 30-35 سالگی

در این برهه سنی علاوه بر این که می دانید چه کسی هستید و چه می خواهید، می دانید که در همسر خود به دنبال چه ویژگی هایی هستید.

در این سن به احتمال زیاد فردی را انتخاب خواهید کرد که در طولانی مدت برای شما شریک خوبی باشد. براساس تحقیقات انجام شده، برای خانم های بالای 30 سال تنها 8 درصد احتمال طلاق وجود دارد.

اثرات منفی ازدواج در 30-35 سالگی

براساس گفته های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، در اوایل 30 سالگی شانس بارداری بسیار کمتر از 20 سالگی است و خطر سقط و تولد فرزند مبتلا به سندروم داون بسیار بیشتر است. در سنین 30-34 سالگی، مشکلات ناباروری یک زن تقریباً دو برابر می شود.

بارداری

شانس بارداری هانم ها فقط از 63 به 52 کاهش می یابد، بنابراین اگر هنوز زیر 35 سال هستید، ممکن است بیش تر طول بکشد ولی حتما موفق خواهید شد.

ازدواج در سن 35-40 سالگی

برای بعضی از خانم ها طول می کشد تا متوجه شوند که چه چیزی در زندگی می خواهند، آن ها دوست دارند زندگی در کشور های مختلف را تجربه کنند، با دوست هایشان به مسافرت بروند و از مجردی خود لذت ببرند.

جوانب مثبت ازدواج در 35-40 سالگی

در این سن ازدواج اول احتمالاً تنها ازدواج شما خواهد بود. احتمالا والدین شما انقدر از ازدواج شما خوش حال می شوند که به خرج مراسم توجهی نخواهند کرد.

اثرات منفی ازدواج در 35-40 سالگی

تنها مشکل اصلی در  این سن افزایش احتمال ناباروری از 15به 32 درصد است. در این سن، شما فقط 33٪ شانس بارداری دارید (در مقایسه با 50٪ وقتی که زیر 35 سال دارید).

ازدواج بالای 40 سالگی

در دوران میانسالی ، شما مطمئناً یک زن مستقل هستید که احتمالاً به داشتن یک حرفه ای ستاره ای و دایره ای قوی از دوستان مباهات می کند تا از شما حمایت عاطفی کند. استخر دوست یابی شما باز شده است تا شامل بچه های طلاق / بیوه و پدر و مادرهای مجرد شود و دوباره مثل همه شکم توپ احساس می کنید.

جوانب مثبت ازدواج در 40 سالگی

در این سن شما هیچ گونه پشیمانی نخواهید داشت، از جوانی خود تمام لذت را برده اید و برای ازدواج کردن آماده شده اید. در این سن افراد معمولا بهترین گزینه را برای ازدواج انتخاب می کنند.

اثرات منفی ازدواج در 40 سالگی

اگر هنوز هم می خواهید فرزند داشته باشید، به کمک دکتر  احتیاج دارید ( اما از نظر مالی با مشکلاتی که بقیه خانواده ها دارند روبرو نمی شوید).

منبع : سن ازدواج مناسب و نامناسب 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.