راهکارهایی برای حل تمام مشکلات جنسی+ طب سنتی

یکی از حوزه های مهم در روانشناسی، درمان اختلالات جنسی می باشد. زیرا افرادی که درگیر مشکلات جنسی می شوند فانتزی های جنسی، تمایلات و رفتارهای ناهنجاری از خودشان نشان می دهند که باعث درگیر شدن بسیاری از افراد به طور ناخواسته می شود.

مشکلات جنسی پیامدهای منفی بسیاری دارد و مشکلات زیادی برای فرد از لحاظ قانونی و اجتماعی، و هم چنین برای شریک جنسی و همراهانش ایجاد می کند زیرا مشکلات جنسی شامل موضوعات غیرانسانی، کودکان یا سایر افراد ناراضی است و در برخی موارد باعث تحقیر شریک جنسی فرد می گردد. 

در این شرایط باید هر چه سریع تر اختلالات جنسی شناخته شده و مورد درمان قرار گیرد، این مسئله باعث بالا رفتن کیفیت زندگی فرد و روان او می گردد، هم چنین امنیت جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در این مقاله به درمان انواع اختلالات جنسی می پردازیم و انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم:

درمان اختلالات جنسی

به طور کلی درمان اختلالات جنسی به دو صورت انجام می شود یکی از آن روش ها، دارودرمانی است که برای کاهش سائق جنسی مورد استفاده قرار می گیرد.

از روش درمان شناختی رفتاری و روان درمانی پویشی برای رفع اختلالات همراه با انحرافات جنسی مانند اضطراب و افسردگی استفاده می شود.

در این مقاله با انواع مختلف اختلالات جنسی آشنا می شویم و به بررسی آن ها می پردازیم:

1. آزار خواهی جنسی ( مازوخیسم)

فردی که به اختلال آزار خواهی جنسی یا مازوخیسم مبتلا است، در حین رابطه از این که مورد آزار و اذیت قرار گیرد، تحقیر شود، کتک بخورد، بسته شود به زنجیر یا هر رنج و آزار دیگری ببیند، خوشش می آید و لذت می برد.

برای درمان این اختلال از روان درمانی بینش گرا و درمان شناختی – رفتاری استفاده می کنند. در این شرایط درمانگر سعی می کند تا ریشه مازوخیسم جنسی را از تجارب گذشته کشف کند، مورد بررسی قرار دهد و تفکرات غیرمنطقی فرد را که باعث آسیب به خودش می شود به چالش بکشد. در کنار روش های درمانی از دارودرمانی هم استفاده می شود تا افسردگی و اختلالات دیگری مانند شخصیت مرزی که همراه مازوخیسم است مورد درمان قرار گیرد.

2. درمان اختلالات جنسی| آزار گری جنسی ( سادیسم)

منظور از اختلال سادیسم، آزار گری جنسی می باشد. در این اختلال فرد تمایل دارد که شریک جنسی اش را مورد آزار و اذیت قرار دهد تا به لذت جنسی برسد، به عبارتی سادیسم نقطه مقابل مازوخیسم می باشد. 

برای تغییر افکار ناسازگار و ایجاد رفتارهای جایگزین، درمانگر سعی می کند از درمان شناختی – رفتاری استفاده نمایند و هم چنین برای کاهش میل جنسی و احساس تنش هنگام انجام رفتارهای انحرافی و سادیسمی از دارودرمانی، هورمون درمانی و هیپنوتیزم استفاده می کند.

3. درمان اختلالات جنسی، اعتیاد جنسی

فردی که دچار اعتیاد جنسی می شود تمایل بسیاری به انجام رفتارهای جنسی دارد، اعتیاد جنسی با آسیب ها و پیامدهای منفی بسیاری همراه می باشد و فرد برای این که مورد درمان قرار گیرد باید سعی کند در خود تغییراتی را ایجاد کند. درمان اعتیاد جنسی شامل آموزش مهارت هایی در زمینه ارضا نیاز جنسی به صورت طبیعی، کاهش میل جنسی، آموزش تکنیک های مدیریت استرس و اضطراب صورت می گیرد در کنار این ها فرد باید از مشاوره فردی کمک بخواهد تا بتواند به طور موفقیت آمیز، اعتیاد جنسی را کنار بگذارد.

4. اختلال جنسیتی مردان و زنان، بچه بازی ( پدوفیلی)

امروزه به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات جنسی می توان به بچه بازی یا پدوفیلی اشاره نمود. فردی که به این اختلال مبتلا است به طور معمول 5 سال بزرگتر از قربانی است و تمایل دارد با کودکان زیر 13 سال که هنوز به بلوغ جنسی نرسیده اند، رابطه جنسی برقرار کند و از برقراری رابطه بسیار لذت می برد.

این افراد باید هر چه سریع تر مورد درمان قرار گیرند و در کنار درمان آن ها، درمان کودکی که مورد تجاوز قرار گرفته است از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای درمان این اختلال از دارو درمانی و روان درمانی استفاده می شود. 

دارو درمانی به منظور افزایش کنترل بر تکانه های جنسی، هم چنین کاهش فعالیت هورمون تستوسترون و رفتارهای پرخاشگرانه صورت می گیرد و از درمان شناختی –رفتاری برای شناسایی الگوهای فکری منحرف و تغییر آن ها، افزایش مهارت همدلی کردن و تغییر رفتارهای ناسازگار برخاسته از آن، استفاده می شود.

5. عورت نمایی یا نمایشگری| روانشناسی جنسیتی مردان

در اختلال نمایشگری یا عورت نمایی، فرد تمایل بسیاری دارد تا اندام تناسلی خودش را به فرد غریبه نشان دهد و از شوکه شدن طرف مقابل احساس خوشی به او دست می دهد و به ارگاسم و لذت می رسد. 

از درمان شناختی – رفتاری برای شناسایی محرک ها و تغییر دادن افکار برانگیزاننده رفتار انحرافی استفاده می کنند هم چنین برای غلبه بر استرس و ریلکسیشن آموزش هایی داده می شود تا تنش های رفتاری فرد کاهش یابد.

6. درمان اختلالات جنسی، خودارضایی

خود ارضایی از اختلالات جنسی است که برخی از افراد مجرد و متاهل درگیر آن می شوند و در صورتی که فرد نتواند به دلیل مشغله ذهنی زیاد، خود ارضایی اش را کنترل کند، در عملکرد جنسی او اختلالاتی به وجود می آید و آسیب هایی برای او به همراه خواهد داشت. برای کاهش میل جنسی و ترک خودارضایی از دارودرمانی استفاده می شود علاوه بر این برای کاهش اختلالاتی که برای فرد به وجود می آید مانند اضطراب نیز از دارودرمانی استفاده می شود. 

شدت استرس باعث افزایش خود ارضایی می شود به همین دلیل باید فرد بتواند آن را به درستی کنترل کند و آموزش های لازم را در خصوص کنترل استرس ببیند. هم چنین کسانی در ارتباطات و مهارت های اجتماعی ضعیف هستند و نمی توانند شریک جنسی مناسبی برای خود پیدا کنند به خودارضایی روی می آورند بنابراین در این خصوص باید مهارت های اجتماعی آموزش داده شود.

7. درمان اختلالات جنسی، یادگار خواهی ( فتیشیسم)

در اختلال جنسی یادگار خواهی یا فتیشیسم، یک شی برای فرد جذابیت جنسی خاصی دارد. ممکن است ذهن فرد درگیر اشیایی مانند کفش، جوراب و دستکش و غیره شود. برای درمان اختلال یادگار خواهی از روانکاوی، درمان شناختی – رفتاری، هیپیوتیزم درمانی و دارو درمانی استفاده می شود. روش روان درمانی به منظور یافتن ریشه های انحراف فرد مبتلا مورد استفاده قرار می گیرد.

8. حیوان خواهی ( زوفیلیا)

یکی دیگر از اختلالات جنسی، حیوان خواهی یا زوفیلیا می باشد که در آن فرد تمایل دارد با حیوانات رابطه جنسی برقرار کند. در صورتی که این اختلال بسیار شدید باشد ممکن است فرد برای ارضای جنسی اش به حیوان آزاری بپردازد. روش های درمانی اختلال زوفیلیا شامل دارو درمانی، هورمون درمانی و هیپنوتیزم درمانی می باشد تا از این طریق تنش های جنسی فرد کاهش یابد. برای تغییر تداعی ها از برانگیختگی و لذت به حالت خنثی، حساسیت زدایی ناآشکار صورت می گیرد.

9. درمان اختلالات جنسی خفته خواهی ( سومنوفیلیا)

فردی که به اختلال خفته خواهی مبتلا شده است زمانی که شخصی را در حالت خوابیده می بیند، تحریک می شود و تمایل دارد با او رابطه جنسی برقرار کند. این افراد تمایلی به برقراری رابطه جنسی با افرادی که بیدار هستند ندارند و فقط در صورتی که شخصی در وضعیت خوابیده باشد، تحریک می شوند.

10. درمان اختلالات جنسی  مرده خواهی ( نکروفیلیا)

یک نوع اختلال جنسی و رفتارهای نامتعارف وجود دارد که فرد با برقراری تماس جنسی با فرد مرده ارضا می شود که به اختلال مرده خواهی یا  نکروفیلیا معروف است، این نوع اختلال بسیار کم و نادر می باشد و برای درمان آن از روش های درمانی مانند شرطی سازی انزجاری، روان درمانی فردی و گروهی، درمان های شناختی استفاده می شود.

11. اختلال مدفوع خواهی (کوپروفیلیا )|مدفوع دوستی

مدفوع خواهی دسته ای از اختلالات جنسی نادر می باشد که در آن فرد با مدفوع کردن یا حتی خوردن آن به لذت می رسد. این اختلال باید به سرعت مورد درمان قرار بگیرد زیرا می تواند باعث مشکلات روانی دیگر و اختلالات جسمانی نیز شود.

12. اختلال ادرار خواهی

هم زنان و هم مردان ممکن است درگیر این اختلال باشند در این اختلال فرد از ادرار کردن و حتی در مواردی ادرار خوردن لذت می برد. این اختلال ممکن است خود ارضایی را هم به دنبال داشته باشد.

درمان دیگر اختلالات جنسی

اختلالاتی که مورد بررسی قرار گرفت مربوط به اختلالات نابهنجاری جنسی هستند که درمان آن ها بیشتر به بررسی روانی فرد نیاز دارد. اما اختلالاتی دیگری مانند زودانزالی، درمان نعوظ و ترس از دخول در زنان بیشتر مورد توجه بیماران و متخصصان قرار می گیرند و افراد برای رفع این اختلالات تلاش بیش تری می کنند. 

اما توجه داشته باشید که بسیاری از تجاوزهای جنسی به خاطر انحرافات جنسی به وجود می آید به همین دلیل باید پیشگیری و درمان در مورد اختلالات جنسی صورت گیرد تا از تجاوز جنسی و مشکلات جنسی پیشگیری شود.

درمان اختلال نعوظ با طب سنتی| راههای طبیعی درمان اختلال نعوظ

اختلال نعوظ باعث ناتوانی در برقراری رابطه سالم جنسی می شود و یکی از بیش ترین دلایل طلاق و مشکلات زناشویی می باشد، حتی دلیل بسیاری از خیانت ها نیز در این مشکل نهفته شده است بنابراین برای درمان آن باید بسیار تلاش کنید که در مقالات دیگر سایت به طور کامل به آن پرداخته شده است.

اهمیت درمان اختلالات جنسی در کیفیت زندگی فرد

اختلالات جنسی از لحاظ اجتماعی و قانونی پیامدهای منفی زیادی دارد، اگر چه بسیاری از افراد نسبت به عوارض و آسیب های منفی آن آگاهی دارند اما به دلیل لذت لحظه ای و آنی این رفتارها نمی توانند آن را ترک کنند. 

در این خصوص باید از مشاوره جنسی کمک بگیرید تا بدون قضاوت شدن مورد درمان قرار بگیرید. دوره درمان ممکن است طولانی شود اما آن چه اهمیت دارد خواست واقعی شما می باشد کهقصد تغییردارید. در دوره درمان فرد بعد از مصاحبه بالینی بسته به شرایط، دارودرمانی و روان درمانی را آغاز می کند. 

هم چنین در جلسات مشاوره، روش ها و راهکارهایی به شما آموزش داده می شود تا از بازگشت و عود بیماری جلوگیری کنید در این جلسات علائم وسوسه و تنش زا شناسایی می شوند و سعی می شود مهارت های کنترلی آموزش داده شود تا از شدید شدن میل جنسی ناهنجار جلوگیری شود.

در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان خدماتی را به صورت حضوری و تلفنی ارائه می دهد تا هر کجای کشور که باشید بتوانید با مشاوران ارتباط برقرار کنید و از دانش و تجربیات آن ها استفاده نمایید. مرکز ستاره ایرانیان در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به درمان مشکلات و مسائل می پردازد. در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان خدماتی در زمینه های مختلف روانشناسی، اعم از خانواده، ازدواج، اعتیاد، جنسی، کودک، مشاوره شغلی، تحصیلی و غیره ارائه می کنند. 

سوالات متداول

احساس می کنم همسرم در دوران قاعدگی من به خودارضایی روی می آورد. چگونه از روی دادن این اتفاق جلوگیری کنم؟

در صورتی که متوجه شدید خودارضایی در همسرتان به یک عادت تبدیل شده است بهتر است از مشاور کمک بگیرید و موضوع را با او در میان بگذارید. هم چنین با استفاده از راهکارهایی دوران قاعدگی را کوتاه کنید و برای حل اساسی این موضوع اقداماتی را انجام دهید.

هنگام ارتباط با همسرم درد و سوزش زیادی را تجربه می کنم و این اتفاق باعث شده که همسرم نسبت به من سرد شود. چه کاری انجام دهم؟

درد و سوزش ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد و برخی از افراد به علت پوزیشن های نامناسب و یا ابتلا به عفونت قارچی درگیر این دردها می شوند. در این شرایط ابتدا باید به متخصص مراجعه کنید و سلامت خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که از نظر جسمی مشکلی نداشتید می توانید با مراجعه به روانشناس و دریافت راهکارهای لازم رابطه لذت بخش و مفیدی را تجربه کنید.

منبع : راهکارهایی برای حل تمام مشکلات جنسی+ طب سنتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -