جلب اعتماد همسر بعد از خیانت ، راهکارهای عملی

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، راهکارهای عملی

آیا جلب اعتماد همسر بعد از خیانت امکان پذیر می باشد؟ در دنیای امروز خیانت در زمینه های مختلفی ایجاد می شود و انواع متفاوتی دارد اما هنگامی که در رابطه عاطفی و زناشویی خیانت صورت گیرد باعث می شود تا اعتماد بین افراد از بین برود و کل رابطه آن ها زیر سوال می رود.

برخی از زوج ها دوست دارند که بعد از خیانت رابطه خود را حفظ کنند اما نمی دانند که اعتماد از دست رفته را چطور جبران کنند، در ادامه این مقاله راهکارهایی بیان شده است که به کمک آن ها می توانید اعتماد از بین رفته را برگردانید.

همچنین می توانید از طریق مشاوره و با استفاده از درمانگر و روانشناس مشکل خود را بیان کرده و رابطه عاطفی تان را ترمیم کنید برای این منظور می توانید از مشاوره خیانت همسر کمک بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت: نشانه های خیانت

خیانت تنها در زمینه روابط زناشویی اتفاق نمی افتد در صورتی که شما رازهای مهمی در زندگی تان داشته باشید و آن ها را از همسرتان پنهان کنید و یا رفتار نامناسبی داشته باشید که باعث از بین رفتن اعتماد به نفس همسرتان نسبت به شما شود هم نوعی خیانت صورت گرفته است.

فردی که به همسرش خیانت کرده است برای این که روابطش بهبود یابد باید تمام تلاشش را انجام دهد تا دیگر آن رفتار را تکرار نکند. او برای جبران کارش باید در تمام مراحل زندگی اش صداقت و حسن نیت خود را به همسرش ثابت کند.

شاید شخصی که به او خیانت شده همسرش را ببخشید اما احتمال دارد که دیگر نتواند به همسرش اعتماد کند و تجربه تلخ گذشته به صورت مداوم برای او یادآوری می شود این اتفاق با گذشت زمان کمرنگ تر می شود اما هیچوقت فراموش نخواهد شد.

علت بروز خیانت چیست؟

خیانت علت های مختلفی دارد اما به هر دلیل که به وجود آید، خیانت کردن گزینه ی مناسبی نمی باشد در زیر دلایلی که باعث بروز خیانت می شود را بیان می کنیم.

  • ناکامی های شخصی
  • از دست دادن موقعیت اجتماعی
  • نازایی
  • ورشکستگی
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • وجود مشکلات جنسی
  • عدم رضایت جنسی زوجین

دلایل بیان شده باعث بروز خیانت می شود و در صورتی که این مشکلات در زندگی شما به وجود آمد توصیه می شود تا از روانشناس کمک بگیرید و آن را حل کنید تا مشکلات بیشتری در زندگی زناشویی شما ایجاد نشود.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، راهکارهای عملی

فرض کنید که شما به همسرتان خیانت کرده اید و از کار خود پشیمان شده اید اما نمی توانید مانند گذشته اعتماد همسرتان را به خود بازگردانید و او گمان می کند که احتمال دارد دوباره به او خیانت کنید در این صورت باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهید تا اعتماد همسرتان را جلب نمایید.

در ادامه این مقاله راهکارهای زیادی بیان شده است که می توانید با کمک آن اعتماد همسرتان را جلب کنید همچنین می توانید از روانشناس متخصص در زمینه زوج درمانی یا خانواده درمانی کمک بگیرید تا راهکارهایی را در اختیار شما قرار دهد و بتوانید اعتماد همسرتان را جلب کنید و زندگی بهتر و قشنگ تری داشته باشید.

در رفتارتان صداقت داشته باشید

باید با همسرتان رو راست و صادق باشید و رفتار های خود را با صداقت به همسرتان بگویید و او را در جریان تمام کارهایی که انجام می دهید بگذارید و نباید رفتار های خود را گلچین کنید و هر کدام از رفتار ها را که دوست دارید به همسرتان بگویید و رفتار هایی که دوست ندارید را مخفی کنید در این صورت احتمال دارد به چالش کشیده شوید و نتوانید اعتماد همسرتان را جلب نمایید.

زمانی که افکار وسوسه کننده به سراغتان آمد سعی کنید از روانشناس کمک بگیرید و افکار نادرست را از ذهن تان دور کنید و به زندگی طبیعی تان بازگردید. شما باید سعی کنید جلوی افکارتان را بگیرید زیرا اگر جلوی آن را نگیرید ممکن است دوباره وسوسه شوید و به همسرتان خیانت کنید.

به طور کلی باید سعی کنید که در تمام جنبه های زندگی تان شفافیت داشته و صادق باشید زیرا شرایط شما متفاوت از دیگران می باشد و برای این که رابطه عاطفی خود را ترمیم کنید باید همسرتان را به خوبی درک کنید و در خصوص روابط هر سوالی که برای همسرتان پیش می آید و از شما جواب می خواهد به طور صادقانه به او پاسخ دهید.

نگفتن حقیقت نوعی دروغ گویی است.

صداقت صرفا به این معنی نمی باشد که شما تنها حقیقت را بگویید و دروغ نگویید بلکه صادق بودن علاوه بر گفتن حقیقت به این معنی می باشد که نباید چیزی از همسرتان پنهان کنید و باید او را در جریان همه مسائل و اتفاقات زندگی تان قرار دهید، زیرا گلچین کردن مطالب و نگفتن بسیاری از اتفاقات خودش نوعی دروغ گویی به حساب می آید.

در صورتی که شما بخشی از حقیقت را بگویید و بخشی از آن را پنهان کنید کار نادرستی انجام داده اید و در صورتی که همسرتان واقعیت را بفهمند تمام تلاش شما برای جلب اعتماد از بین می رود و او ناراحت خواهد شد.

نباید همسرتان را نادیده بگیرید

برای جلب اعتماد همسر، صداقت تنها کافی نمی باشد و شما باید به همسرتان توجه داشته باشید و به نیاز های او رسیدگی کنید و او را نادیده نگیرید، زیرا همسرتان زمانی که به او خیانت کرده اید ناراحت شده است و شما نباید ناراحت شدن او را کم اهمیت جلوه دهید و آن را نادیده بگیرید زیرا یکی از راه ها برای جلب اعتماد همسر توجه به او و نیاز هایش می باشد.

شما باید بتوانید علاقه خود را به همسرتان نشان دهید و احساسات خود را بروز دهید و در طول روز به صورت تلفنی و کلامی با او حرف بزنید تا روابط عاطفی شما بهبود یابد و روابط خوبی با همسرتان داشته باشید.

نباید خودتان را نادیده بگیرید

علاوه بر این که به نیاز های همسرتان توجه می کنید باید به خودتان نیز توجه کنید و نیاز های خود را بر طرف نمایید شما می توانید نیازهای خود را با همسرتان در میان بگذارید و این امر باعث می شود تا روابط عاطفی شما بهبود یابد  و حس بهتری در همسرتان ایجاد شود و در این هنگام نیاز های شما به درستی حل می شود.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، صبور باشید

برای برطرف شدن آثار خیانت به زمان نیاز دارید بسیاری از افراد گمان می کنند زمانی که از خیانت خود پشیمان شده اند همسرشان که در رابطه آسیب دیده است باید بلافاصله او را ببخشد و هر دو به زندگی نرمال خود بازگردند در صورتی که بخشش نیاز به زمان دارد و اگر فرد خیانت کار تصمیم به بهبودی روابط عاطفی گرفته است باید صداقت خود را به همسرش نشان دهد و این وضعیت احتمال دارد چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا بتواند اعتماد همسرش را به دست آورد.

در این هنگام فردی که خیانت کرده باید بسیار تلاش کند و رابطه ای صادقانه و خوب با همسرش داشته باشید تا بتواند به درستی اعتماد همسرشان را به دست آورد.

به طور کلی یکی از اصول مهم در جلب اعتماد همسر بعد از خیانت شفاف سازی موضوع می باشد و شخصی که خیانت کرده در هر زمینه ای که همسرش از او سوال می پرسد باید شفاف سازی کند و به صورت دقیق به او توضیح دهد.

یکی دیگر از راهکارهای مفید در ترمیم رابطه عاطفی مشورت کردن با مشاور و روانشناس می باشد زیرا آن ها به جنبه های مختلف زندگی نگاه می کنند و تمام شرایط را به درستی می سنجند و می توانند راهنمایی های درست و دقیقی ارائه دهند.

نشانه های پشیمانی بعد از خیانت

احتمال دارد برای فردی که مورد خیانت قرار گرفته است سوال پیش آید که چطور متوجه شود همسرش از رفتار و عملی که انجام داده است پشیمان است؟ در زیر نشانه هایی را بیان می کنیم که فرد پشیمان بعد از خیانت از خود نشان می دهد.

  • فردی که پشیمان است به طور کامل رابطه خود را با فرد سوم شخص قطع می کند و این مساله را به طور کامل به همسرش نشان می دهد.
  • سعی می کند کاری که کرده است را جبران کند برای همین رابطه خوب و سالمی با همسرش ایجاد می کند و در این راه از کمک مشاور استفاده می کند.
  • فرد پشیمان برای این که اعتماد همسرش را جلب کند تمام امور جزئی روزانه را به طور دقیق به همسرش می گوید و در هیچ زمینه ای پنهان کاری نمی کند تا اعتماد همسرش را جلب کند و خیال او را راحت نماید.
  • تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهد تا نیازهای همسرش را رفع نماید و بیش از پیش به خوشحالی و آسایش او اهمیت می دهد.

در صورتی که از پشیمانی همسرتان بعد از خیانت مطمئن نمی باشید می توانید از روانشناس و مشاور کمک بگیرید تا به شما کمک کنند و راهکارهای لازم را در اختیارتان قرار دهند.

منبع : جلب اعتماد همسر بعد از خیانت ، راهکارهای عملی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -