تست اعتیاد کوکائین و علل منفی شدن آزمایش اعتیاد به کوکائین

 تست اعتیاد کوکائین و علل منفی شدن آزمایش اعتیاد به کوکائین

تست کوکائین به چه صورتی انجام می شود آیا با انجام دادن تست های اعتیاد که برای ازدواج و استخدام صورت می گیرد می توان به مصرف ماده کوکائین پی برد؟ یا در صورتی که فرد اعتیاد به کوکائین دارد آیا می تواند نتیجه تست خود را دستکاری کند؟

آزمایش اعتیاد به کوکائین مانند دیگر تست های اعتیاد باید توسط متخصص در مراکزی که مربوط به اعتیاد می باشد صورت گیرد متخصصان با انجام دادن آزمایش هایی می توانند به وجود هر ماده اعتیاد آوری در بدن پی ببرند و آن را شناسایی کنند، اما تشخیص موادی مانند کوکائین و اعتیاد داشتن به آن فقط در بازه زمانی محدودی  در بدن قابل تشخیص است و تنها بعد از مصرف مشخص می شود.

از طرف دیگر تست های اعتیاد انواع مختلفی دارند و نمی توانند مصرف همه مواد اعتیاد آور را تشخیص دهند و آن ها را شناسایی کنند و هم چنین منفی بودن نتیجه آزمایش به معنی عدم مصرف مواد مخدر نمی باشد ، در ادامه این مقاله در مورد تست کوکائین و مواردی که باعث می شود تست کوکائین منفی شود مطالبی را بیان می کنیم.

تست اعتیاد کوکائین و ماده کوکائین چیست؟

ماده کوکائین ماده ای روان گردان می باشد که در گروه مواد محرک قرار دارد و این ماده مخدر از گیاه کوکا به دست می آید و ماده کوکائین به صورت گردی سفید رنگ است که از تلخیص ماده شیمیایی که در داخل برگ های گیاه وجود دارد به دست می آید این ماده مخدر بسیار اثرات قوی دارد و تاثیرات مخربی بر روی بدن می گذارد و قیمت آن نیز بسیار بالا می باشد، این ماده مخدر به دلیل داشتن قیمت بالا و عدم تولید آن در ایران تهیه و استفاده این ماده بسیار گران تمام می شود و معمولا اقشار مرفه جامعه می توانند از آن استفاده کنند.

نوع دیگری از این ماده کراک کوکائین نام دارد که با کوکائین خالص تفاوت دارد و فرمول ساخت آن نیز فرق می کند اما به دلیل داشتن ناخالصی قیمت آن در مقایسه با کوکائین خالص کمتر می باشد اما عوارض و آسیب های آن بسیار شدیدتر و بدتر می باشد.

در ایران معمولا از کراک کوکائین به ندرت استفاده می کنند و کراک مصرفی آن ها کراک هروئین می باشد که تاثیرات مخرب و آسیب زایی بر روی فرد بیمار می گذارد و نسبت به هروئین عوارض بیشتری دارد.

نحوه مصرف کوکائین

کوکائین ماده ای به صورت پودر می باشد که سفید رنگ، نرم، شفاف و کریستالی است و طعم تلخی دارد و با موادی مانند شکر و تالک مخلوط می شود و روش های مصرفر آن متفاوت می باشد که به صورت استنشاقی، خوراکی، دود کردن، تزریقی و حتی مالش بر روی لثه مورد استفاده قرار می گیرد و وارد جریان خون می شود.

نشانه های مصرف کوکائین

زمانی که فرد کوکائین استفاده می کند به صورت کوتاه مدت اثراتی را به همراه دارد و مانند مواد محرک از جمله آمفتامین ها( مانند شیشه) یا MDMA ( اکستازی) عوارضی را به همراه خواهد داشت که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم.

  • بالا رفتن انرژی
  • توهم
  • هذیان
  • احساس سرخوشی و چابکی
  • افزایش ضربان قلب و تنفس
  • گشادی مردمک چشم
  • پریدگی رنگ
  • کاهش اشتها
  • تعریق زیاد و شدید
  • بیخوابی

اثرات بلند مدت مصرف کوکائین

اثرات بلند مدت مصرف کوکائین زیاد خوشایند نمی باشد زیرا احساس سرخوشی و چابکی اولیه دیگر در فرد وجود ندارد و فرد برای این که به حالت اولیه خود را حفظ کند میزان استفاده از کوکائین را بیشتر کرده و دفعات آن را افزایش می دهد. در مصرف بلند مدت هم با عوارضی همراه می باشد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

  • افسردگی
  • بی خوابی طولانی
  • کاهش وزن نامتعادل
  • زخم های پوستی
  • پیری ظاهری
  • مشکلات گوارشی و تنفسی
  • همچنین استفاده طولان مدت این مواد باعث به وجود آمدن اختلالات روان پرشی مانند اسکیزوفرنی می شود که باعث می شود فرد تا آخر عمرش با مشکلات روانی درگیر باشد.

چه زمانی تست کوکائین می گیرند؟

تست اعتیاد در موقعیت های مختلف و به دلایل مختلفی ممکن است گرفته شود در شرایط عادی نمی توان فرد را مجبور کرد تا تست بدهد و بدون اجازه فرد تست گرفتن کاری غیر قانونی می باشد اما در بعضی از شرایط و موقعیت ها گرفتن تست اعتیاد اجباری می باشد.

برای مثال زمانی که فرد می خواهد استخدام شود و منسب و شغلی داشته باشد علاوه گواهی سوء پیشینه، گواهی عدم اعتیاد نیز درخواست می کنند و هم چنین در زمان تست های قبل از ازدواج باید اعتیاد را هم مورد بررسی قرار دهند و تست اعتیاد گرفته می شود.

هم چنین در صورتی که فرد به خاطر عوارض جسمی و روانی مصرف مواد به اورژانس مراجعه کرد در این حال پزشک اورژانس بدون اجازه بیمار از او تست اعتیاد می گیرد تا مطمئن شود ماده مخدر مصرف کرده است و پیشگیری لازم برای جلوگیری از مسمومیت و آسیب جانی او انجام دهد.

زمانی که شک کردید که یکی از اطرافیانتان کوکائین مصرف می کند در این حالت باید او را راضی کنید تا تست بدهد و همچنین بهتر است از یک روانشناس و مشاور در حوزه ترک اعتیاد کمک بگیرد تا در این زمینه راهکارهای لازم را در اختیار او قرار دهند.

تست کوکائین، آزمایش اعتیاد به کوکائین

در کشور ما به دلیل این که کوکائین یک ماده معمولی م متعارف نمی باشد و گران است و تمام قشرهای جامعه نمی توانند آن را مورد استفاده قرار دهند برای موقعیت های شغلی و ازدواج تست آن گرفته نمی شود.

در این شرایط تنها مواد مخدری که شامل مشتقات مورفین مانند تریاک و شیره و هروئین می باشد مورد سنج قرار می گیرد و در برخی موارد ممکن است مصرف آمفتامین ها و مشتقات حشیش مورد تست قرار داده شود و در صورتی که می خواهید از عدم مصرف کوکائین مطمئن شوید خودتان باید به مسئولین درخواست تست کوکائین را بدهید.

انواع آزمایش اعتیاد به کوکائین، انواع تست کوکائین

تست مصرف کوکائین از روش های مختلفی امکان پذیر است که عبارت اند از آزمایش نمونه خون، بزاق دهان، ادرار و مو. استفاده از بزاق دهان و نمونه خون به دلیل این که تنها چند ساعت بعد از مصرف وجود مواد را نشان می دهد زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد و به طور معمول از روش ادرار برای مشخص شدن اعتیاد به کوکائین استفاده می کنند زیرا اثر مواد بعد از مصرف حدود ۲ تا ۴ روز باقی می ماند.

دقیق ترین روشی که می توان به وسیله آن اعتیاد به کوکائین را شناسایی کرد نمونه مو می باشد که حدود سه ماه بعد از مصرف، مقدار دقیق، زمان مصرف و نوع مواد در آن مشخص می شود.

ترفندهای منفی شدن جواب تست کوکائین، منفی شدن آزمایش اعتیاد به کوکائین

برای این که آزمایش اعتیاد به کوکائین انجام شود معمولا از کیت تست کوکائین یا کیت های تست چند مواد استفاده می کنند  در این بسته یک قطره چکان وجود دارد که برای ریختن نمونه از آن استفاده می کنند و هم چنین یک کاست دارد، داخل شی پلاستیکی یه نوار کاغذی قرار دارد و قسمتی از شی برای ریختن نمونه مشخص شده است در قسمتی که مشخص شده است را نمونه را می ریزیم و بعد از حدود بیست دقیقه در قسمت دیگر خطوطی که بر روی نوار کاغذی مشخص شده است را بررسی می کنیم این تست نشان دهنده مثبت، منفی یا غیر معتبر بودن آزمایش اعتیاد می باشد.

  1. منفی شدن تست کوکائین، عوض کردن نمونه

افرادی که به کوکائین اعتیاد دارند ممکن است از طریق روش هایی مانند ریختن ادرار فرد دیگر یا ادرار مصنوعی در داخل ظرف نمونه یا عوض کردن نمونه خود با نمونه فرد دیگر تست کوکائین خود را منفی نشان دهند اما به خاطر مراقبت های مسئولین مرکز گرفتن نمونه به وسیله آینه رو به رو محل نمونه گیری و دوربین های مدار بسته این روش قابل استفاده نمی باشد و زیاد کارایی ندارد.

  1. منفی شدن تست کوکائین، رقیق کردن نمونه

رقیق کردن نمونه مانند روش بالا با اضافه کردن آب یا ماده دیگر انجاممی شود اما این روش به دلیل کنترل مسئولین مرکز نمونه  قابل اجرا نمی باشد و هم چنین در صورت انجام آزمایش دقیق مشخص خواهد شد.

  1. منفی شدن تست کوکائین، تغییر PH نمونه

در صورتی که موادی مانند بزاق، منی، اشک، آبلیمو، ناخن و خون یا چیز دیگری وارد نمونه شود PH آن تغییر می کند و نمونه اعتبار خود را از دست می دهد اما انجام دادن این ترفند ها با آزمایش دقیق تر مشخص می شود و در صورتی که هر کدام از این سه ترفند انجام شود نمونه ادرار مختل می شود و در این صورت آزمایشگاه به نتیجه آزمایش شک می کند و در این هنگام تست TlC انجام می شود که بسیار دقیق است و نمی توان اعتیاد را کتمان و یا تقلبی انجام داد.

  1. منفی شدن تست کوکائین، صبر کردن تا سم زدایی طبیعی بدن

بر اساس مطالبی که بیان شد کوکائین پس از چند ساعت از سیستم بزاق و خون انسان خارج می شود و به صورت طبیعی چند دو تا چهار روز از سیستم ادرار نیز خارج می شود و جواب تست کوکائین منفی می شود، طولانی ترین قسمت دفعی سیستم بدن مو می باشد که اثرات کوکائین بعد از سه ماه از بین می رود و سم زدایی در این قسمت به زمان طولانی تری نیاز دارد و به همین دلیل می توانند از تست مو برای تشخیص استفاده کنند اما چون هزینه های این تست بسیار زیاد است خانواده از گرفتن آن خودداری می کنند.

  1. منفی شدن تست کوکائین، روش های سم زدایی سریع تر

روش قانونی و بدون تقلب برای منفی شدن آزمایش اعتیاد به کوکائین سم زدایی یا خارج کردن مواد از سیستم بدن به روش سریع می باشد فرد باید آب بسیاری بنوشد تا سوخت و ساز در بدن او افزایش یابد و حجم ادرار افزایش یافته و به صورت سریع مواد از بدن خارج شود برای این که سوخت و ساز بدن بالا رود باید از ورزش کردن کمک گرفت در صورتی که ورزش به زندگی اضافه شود در این صورت فرد انگیزه و انرژی بیشتری خواهد داشت تا ترک کند و با مصرف مواد مقابله کند در این صورت سعی می کند جلوی وسوسه های مجدد را بگیرد.

اگر بخواهیم کوکائین را ترک کنم!

توصیه می شود اگر به دنبال روشی می باشد که تست کوکائین خود را منفی  نشان دهید و و به خاطر آن روش سم زدایی موقت را امتحان می کنید با به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه و مطالعه و مشورت کردن با افراد متخصص می توانید اقداماتی را برای ترک اعتیاد کوکائین انجام دهید.

امروزه روش های بسیاری برای ترک اعتیاد وجود دارد که تحمل درد و فشارهای روانی را کم می کند و ترک مواد را آسان تر، شما می توانید از این روش ها کمک بگیرید تا ترک اعتیاد راحت تر و سریع تری داشته باشید.

ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

بسیاری از افراد به دلایل مختلف نمی خواهند که در کمپ ترک کنند و به دنبال راهی است که ترک در خانه صورت گیرد ترک کوکائین در خانه امکان پذیر می باشد اما باید از متخصص کمک بگیرید و تحت نظارت او درمان صورت گیرد در صورت که ترک خودسرانه و بدون نظارت متخصص باشد موفقیت آمیز نخواهد بود و امکان بازگشت مجدد به مصرف وجود داد و هم چنین مشکلات جدی برای سلامتی فرد به وجود می آورد.

شما می توانید برای این که ترک موفقیت آمیزی داشته باشید به صورت تلفنی و حضوری از مشاور و متخصص در زمینه اعتیاد کمک بگیرید و ترک در خانه را آغاز کنید تا با موفقیت آن را به اتمام برسانید در این خصوص متخصصان مرکز مشاوره ستاره ایرانیان در خدمت شما می باشد تا در این خصوص راهکارهای لازم را در اختیارتان قرار دهد و شما را یاری کند.

منبع : تست اعتیاد کوکائین و علل منفی شدن آزمایش اعتیاد به کوکائین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -