تاثیر چاقی بر روابط زن و مرد در بزرگسالی

تاثیر چاقی بر روابط زن و مرد در بزرگسالی

فیلم و فایل صوتی آموزشی روانشناسی رایگان و مشاوره

برای پخش فایل مرورگر خود را آپدیت کنید یا از اینجا فایل را دانلود نمایید.
بر اساس مطالعه سال 1998 که توسط جفری زوبل و مارک بورزتین در مجله زنان و سلامت  منتشر گردید : هفتاد و چهار درصد مردان و شصت درصد زنان گزارش دادند که در قرار عشقی با کسی که چاق است ، احساس ناراحتی خواهند کرد . افراد چاق که دارای روابط هستند همچنین با چالش های منحصر به فردی مواجه اند. اگر شما و شریکتان دارای مشکل می باشید ، به مشاور برای کار در مورد موضوعات رابطه رجوع نمایید .

شادی

مطابق با بررسی سال 1995 که تحت رهبری جفری زوبل ، باربارا  رونبارک و ادوارد فرونگیلو  انجام گرفت و در تحقیق چاقی چاپ گردید  : همسران چاق در ازدواج هایشان نسبت به همسران دیگر کمتر شاد هستند. در واقع ، زنان چاق تمایل دارند تا در ازدواج هایشان نسبت زنان دیگر شاد تر باشند . مردانی که چاق شده اند ، به احتمال بیشتر یک سری مشکلات را در مقایسه با مردانی گزارش دادند که وزن کم می کنند در حالی که زنانی که چاق شده اند به احتمال بیشتر در مقایسه با کسانی که وزن از دست داده اند شادتر هستند.

زوبل به عنوان جامعه شناس تغذیه ای مجله کورنل و نویسنده مشترک پژوهش نشان داد که زنان چاق ممکن است در روابط زناشوییشان شاد تر هستند چون آنها دیدگاهای جامعه شناختی منفی به چاقی را درونی کرده اند. آنها ممکن است بیشتر برای ازدواجشان ارزش قایل شوند چون آنها گزینه های قرار عشقیشان را محدود می سازند. در مقایسه، مردان ممکن است ناراضی باشند چون آنها این دیدگاه های منفی را درونی نکرده اند یا چون دیدگاه هایشان آنها را برای کاهش وزن تحت فشار قرار می دهند .

سلامت جنسی

مطابق با مطالعه فرانسوی سال 2010  که تحت رهبری ناتالی باجوس انجام گرفت  و در مجله BMJ چاپ گردید : زنان چاق در یافتن شریک جنسی نسبت به زنان با وزن عادی مشکل بیشتری دارند در حالی که مردان چاق چنین مشکلی ندارند . زنان چاق به میزان 30 درصد کمتر از زنان با وزن عادی در سال قبل شریک جنسی داشته اند . همچنین زنان چاق به احتمال کمتر خواستار خدمات کنترل تولد می باشند از اینرو احتمال داشتن حاملگی غیر منتتظره برای آنها چهار برابر می باشد . افراد چاق در بالاترین ریسک برای بیماری های دیابت ، افسردگی و بی اختیاری ادراری ناشی از استرس می باشند  که همه این بیماری ها می توانند به مشکلات مرتبط با رابطه جنسی منجر  گردند . همچنین مردان چاق نرخ بالاتر ناکارامدی آلت جنسی را گزارش دادند . چاقی مفرط برای هر دوجنس ممکن است به مشکلات عضلانی یا استخوان بندی منجر گردد که ممکن است رابطه جنسی را به چالش بکشاند .

بهداشت روانی

چاقی می تواند جرقه ای بر ای افسردگی ، تصویر بدن غیر طبیعی، عزت نفس پایین و کل مشکلات بهداشت روانی که می توانند برای یک رابطه زیان آوری می باشد . افسردگی می تواند سبب مشکلات متنوع در رابطه گردد . اگر شریک افسرده زندگی را رها کند ، شریک  سالم ممکن است خودش را در حالت سکون بیابد و مسئولیت های مشترک نظیر پرداختن به امور مالی یا مراقبت از فرزندان را باید بر عهده بگیرد. این وضعیت می تواند باعث رنجش و خشم گردد . تصویر بدنی معیوب می تواند به رابطه آسیب وارد کند . فرد با تصویر بدن معیوب ممکن است بدنش را از شریک جنسیش پنهان کند یا برای رابطه جنسی احساس ناراحتی داشته باشد . عزت نفس پایین می تواند به رابطه آسیب بزند چون فرد چاق ممکن است از نگرانی دایمی رنج ببرد و اغلب بدنبال اطمینان مجدد می باشد .

منبع:مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

8 پاسخ
  1. مشاور گفته:

    انگشت نما شدن ادم های چاق آنها را در زوج یابی دچار مشکل می کند و باعث تضعیف سلامت جنسی شان می شود.یک پژوهش جدید نشان می دهد که چاقی با کاهش فعالیت جنسی و تضعیف سلامت جنسی همراه است.این پژوهش نشان می دهد گه چاق بودن احتمال ناتوانی های نعوظی و خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را به میزان زیادی افزایش می دهد.
    ناتالی بایوس استادیار دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن و مدیر پژهشی موسسه ملی پژوهش بهداشتی و پزشگی در پاریس که سرپرستی این پژوهش را بر عهده داشته می گوید : چاق بودن تاثیر شدیدی بر زندگی جنسی فرد دارد.
    او می افزاید «زنان چاق به علت فشار اجتماعی و انگشت نما شدن در اجتماع با احتمال کمتری ممکن است همسر پیدا کنند و فعالیت حنسی داشته باشند.چرا که چاقی آنها برای مردانی که به آنها برخورد می کنند ناراحت کننده است.»
    او می گوید :
    « بسیاری از این مشکلات ناشی از انگشت نما شدن زنان چاق است و این زنان با احتمال بیشتری ممکن است که اعتماد به نفس پایین تری داشته باشند»

    پاسخ
  2. مشاور گفته:

    وقتی اضافه وزن وجود داشت مشکلات زناشویی نیز در پی ان ایجاد می شود.چون چاقی عامل کاهش میل جنسی در آنان است.کمبود مواد غذایی نقش چندانی در کاهش میل جنسی ندارد .در بالا گفته شد که چطور چاقی زنان و مردان بر رابطه جنسی تاثیر خواهد داشت.به همین دلیلی بسیاری از خانم ها و آقایان باید از همان دوران جوانی نسبت به وزن خود حساس باشند و از چاق شدن جلوگیری کنند.متاسفانه بسیاری از اختلالات ایجاد شده در بدن به نوعی با وزن افراد در ارتباط هستند.از همان دوران کودکی باید کودک را به خوردن غذاهای مفید عادت داد.غذاهای خوب گردش خون مناسبی در بدن برقرار می کند.و یادمان باشد برقراری رابطه زناشویی خوب به برقراری جریان گردش خون و سالم بودن سیستم عصبی بستگی دارد .فعالیت بدنی و ورزش در همه سنین و حتی سنین بالاتر توده ماهیچه ای مطلوبی ایجادمی کند.توده ماهیچه ای و فیزیک خوب نیز نقش مهمی در سرخوشی و شادی انسان ها دارد.

    پاسخ
  3. مشاور گفته:

    عملکرد جنسی مردان چاق به خوبی مردان طبیعی نیست.چاقی در مردان ممکن است باعث شود که آنها میل جنسی کمتری داشته باشند.رضایتمندی جنسی پایین تری را تجربه کنند.دچار اختلال در عملکرد جنسی شوند و زندگی جنسی موفقی را تجربه نکنند.این عملکرد ضعیف این مردان باعث می شود که همسر آنها از داشتم رابطه جنسی با آنها خود داری کند و مشکلات بعدی، از جمله کاهش دو چندان میل و برانگیختگی جنسی را برای آنها به دنبال داشته باشد.مردان چاق عمدتا به دلیل از دست دادن جذابیت جنسی برای همسر خود از عزت نفس پایین تری در مقوله های جنسی برخوردارند.نمی توانند میل جنسی را در همسرشان به خوبی ایجاد کنند و همین مساله باعث می شود که در توانایی بیان جنسی پیشنهاد رابطه زناشویی و برقراری رابطه موفقیت آمیز کارایی لازم را نداشته باشند.

    پاسخ
  4. زاهد گفته:

    چاقی در خانم ها نیز باعث بروز اختلالاتی در برقراری روابط زناشوی می شود .تغییرات فیزیولوژیکی که باعث کاهش میل جنسی می شود از یک سو و مشکلات طبیعی چاقی در زنان از سو ی و مشکلات طبیعی چاقی در زنان از سوی دیگر تاثیر منفی در برقراری رابطه زناشویی می گذارد .علاوه بر این احتمال ابتلا به عفونت های واژینال در خانم های چاق بیشتر است که برقراری روابط زناشویی را دشوارتر می کند.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.