سوالاتی-که-باید-پیش-از-بچه-دار-شدن-از-خودتان-بپرسید

باردار شدن – سوالاتی که باید پیش از بچه دار شدن از خودتان بپرسید

یکی از هیجان انگیزترین و فوق العاده ترین تجارب موجود در زندگی هر فردی، عبارت از به دنیا آوردن یک فرد و یک زندگی جدیدی می باشد.

شاهد بودن تولد یک کودک، فقط یک معجزه کوچکی نمی باشد. من به عنوان پدر سه کودک افسانه ای، در مرحله اول می دانم که معنای پدر یا مادر بودن چیست.

همچنین من به این نکته پی برده ام که پدر یا مادر بودن، از زمان تولد نوزاد شروع نمی شود.

این موقعیت از زمانی شروع می شود که شما به صورت جدی نسبت به دنیا آوردن یک نوزاد به دنیا – دنیای خودتان – فکر می کنید.

در صورتی که شما پدر یا مادر باشید، نسبت به این موضوع مطلع خواهید بود که مسائل زیادی وجود دارند که در حین تفکر برای پدر یا مادر شدن، به صورت ملموسی برای ما ایجاد می شوند.

این وضعیت کاملا نرمال می باشد.

سوالاتی که باید پیش از بچه دار شدن از خودتان بپرسید

ما یک سری سوالاتی داریم.

از نظر کانون مشاوران ایران برخی از این سوالات مربوط به جنبه های فیزیکی بارداری، درد زایمان، فراغت از زایمان و بعد از تولد نوزاد می باشد.

برخی از سوالات مد نظر ما مربوط به پدر یا مادر بودن می باشد:

  • آیا من آمادگی مناسبی برای پدر یا مادر بودن دارم؟
  • در صورتی که شما یک همسر داشته باشید، آیا ما آمادگی داریم؟
  • دیدگاه من نسبت به پدر یا مادر بودن چیست؟
  • من به چه نحوی می توانم یک پدر یا مادر خوبی برای نوزاد خودم باشم؟
  • ما به عنوان والدین، ممکن است که با چه چالش هایی مواجه باشیم؟
  • همچنین یک سری سوالاتی را می توانید در رابطه با وضعیت های سالم و نرمال بپرسید؟

درمانجوهای من به من گفته اند که صحبت کردن در مورد این سوالات قبل از تولد نوزاد، بسیار مفید می باشد.

آنها به من گفته اند که چنین مکالماتی به آنها کمک کرده است که آمادگی مناسبی برای بارداری، درد زایمان، فراغت از زایمان و شروع وظایف والدینی شان داشته باشند.

چنین مکالماتی برای افرادی که می خواهند پدر یا مادر شوند و همچنین نوزادان آنها مفید می باشد.

اکثر همکاران مراقبت سلامتی من، شامل متخصصان اطفال، در اغلب مواقع درمانجوهای خودشان را به من ارجاع می دهند.

چرا که آنها مطلع هستند کمک کردن به فردی که به بچه دار شدن فکر می کنند، انتظار دارند که بچه دار شوند و یا اینکه بچه دارند، یکی از اصلی ترین و محبوب ترین حوزه های تخصصی می باشد.

کمک به زوجین در این مرحله از زندگی، یکی از علایق من در زندگی کاری و شخصی ام می باشد.

بچه دار شدن – برخی از سوالات مد نظر ما مربوط به پدر یا مادر بودن می باشد:

آیا موارد زیر آشنا می باشند؟

در طول سالیان متمادی من داستان های زیادی از زوجین در رابطه با ایجاد یک خانواده یا اضافه کردن بچه های بیشتر به خانواده فعلی شان شنیده ام.

در برخی مواقع باردار شدن راحت می باشد. در برخی مواقع زوجین با مشکلات نازایی مواجه هستند و یک استرس قابل توجهی را در این شرایط دارند.

در سایر موقعیت ها، یکی از زوجین یا هر دو آنها یک سری سوالاتی را در مورد بچه دار شدن دارند؛

اکثر سوالات آنها مربوط به زمان بندی مربوط به بچه دار شدن، موقعیت مالی موجود، ملاحظات سلامتی و مشکلات مربوط به توازن کار و زندگی می باشد.

صحبت کردن در رابطه با تمامی این مسائل یک روش مناسبی است.

البته من خودم به عنوان پدر سه کودک، یک سری اشتباهاتی را در بچه دار شدن و استفاده کردن از سرگرمی های مربوط به زندگی خانوادگی داشته ام.

ولی این من هستم. من به این شناخت دست یافته ام که هیچ لزومی ندارد که همه افراد یک درک مشترکی داشته باشند. برخی از افراد بچه می خواهند، در حالیکه سایر افراد بچه نمی خواهند.

با این وجود، ممکن است که سایر افراد تصمیم مشخصی در رابطه با این موضوع نداشته باشند.

همه این موارد خوب هستند.

نکته مهمی که در این شرایط وجود دارد، داشتن چنین مکالماتی برای کمک به خودتان برای پیدا کردن حقیقت مربوط به خودتان می باشد.

بنابراین در صورتی که در گذشته چنین مکالمه ای نداشته باشید، الان شروع کنید.

از خودتان بپرسید که، چه چیزی برای شما حقیقت دارد؟

از همسر خودتان بپرسید که چه چیزی در موردش حقیقت دارد؟

ممکن است که پاسخ های شما یکسان یا متفاوت باشد و یا اینکه در طول زمان تغییر کند.

ولی پرسیدن این سوالات یک ایده مناسبی می باشد، چرا که هر دو شما یک تصوری را از دیدگاه و موقعیت خودتان در این زمان خاص خواهید داشت.

به منظور کمک به شما برای شروع این مکالمه، یک سری سوالاتی در این مقاله آورده شده است که من آن را برای زوجینی توصیه می کنم که به فکر به دنیا آوردن اولین، دومین، سومین، چهارم یا پنجمین بچه شان هستند! با خواندن ادامه مقاله، با این سوالات آشنا شوید.

ارزیابی صادقانه من از وضعیت فعلی رابطه ام چیست؟

پاسخ به این سوال می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا رابطه موجود یک فضای حمایتی را برای یک کودک موجود در این دنیا به وجود می آورد یا نه.

این پاسخ می تواند به عنوان یک معیار باشد.

شما نیاز دارید که در رابطه با امیدواری ها، آرزوها و تمایلات خودتان یک سری مکالماتی با همسرتان داشته باشید که شامل تمایل شما برای بچه داشتن یا نداشتن بچه می باشد.

در رابطه با اکثر زوجین، این مورد به یک مسئله تبدیل نمی شود.

آنها مطلع هستند که می خواهند بچه دار شوند.

و در رابطه با برخی دیگر، این مورد به یک مشکل تبدیل خواهد شد، چرا که همه آنها نمی خواهند بچه دار شوند. به طور مشخص، بحث کردن در رابطه با این موضوع در زمان فعلی مناسب می باشد.

چرا که قبل از حامله شدن می توانید مشخص کنید که یکی از شما یا هر دو شما نسبت به بچه دار شدن تنفر دارید و منجر به پیشگیری از بروز یک مشکل حاد خواهید شد.

این یک مکالمه کاملا مهمی می باشد، چرا که فقط خود شما نسبت به بچه دار شدن یا بچه دار نشدن فکر نمی کنید.

بلکه یک فرد سوم بالقوه هم وجود دارد که یک انسان به دنیا نیامده می باشد و نیاز دارد بداند که آیا هر دو پدر و مادرش او را می خواهند یا نمی خواهند.

آیا رابطه ما به اندازه کافی بی روح شده است که نیاز داریم یک بچه ای اضافه کنیم؟

صادقانه بودن در مورد این مسئله که آیا رابطه شما می تواند لذت طبیعی یک بچه جدید را تحمل کند یا نه، نه تنها یک موضوع مهمی می باشد، بلکه همچنین یک نیاز و مسئولیت طبیعی برای سرپرستی می باشد.

آیا ما آمادگی مناسبی برای تبدیل شدن به یک پدر یا مادر واقعی را داریم؟

آیا ما می توانیم استرس های طبیعی والدینی را تحمل کنیم که شامل نخوابیدن، تغییرات هورمونی، گریه کردن پیوسته، دخالت در برنامه کاری، تعویض کردن مکرر کهنه، و تاثیر بالقوه آن بر روی زندگی جنسی می باشد؟

آیا ما متوجه این موضوع هستیم که ممکن است یک سری تغییرات بلندمدت در زندگی ما ایجاد شود، که برخی از آنها دائمی خواهند بود؟

آیا ما آمادگی مناسبی برای شناخت و مقابله با این تغییرات طبیعی و گریزناپذیر در زندگی مان را داریم؟

آیا من و همسرم موافق هستیم که الان زمان مناسبی برای شروع یک خانواده می باشد؟

شما نیاز دارید بدانید که آیا بر مبنای عوامل استرس زای موجود و پیشبینی شده در زندگی شما، الان زمان مناسبی برای بچه دار شدن می باشد.

باید بدانید که آیا یک زمان مناسب دیگری برای بچه دار شدن ندارید.

مسئله اصلی عبارت از این است که آیا زمان فعلی، ایده آل ترین زمان ممکن موجود در زندگی ما برای بچه دار شدن می باشد؟

آیا من یک کار تمام نشده ای از دوران بچگیم دارم که می تواند بر روی توانایی ام در تبدیل شدن به یک پدر یا مادر مناسب تاثیرگذار باشد؟

البته تمامی افراد تا یک حدی با چنین مسائلی مواجه هستند.

بنابراین باید بررسی کنید که تجربیات دوران کودکی تان تا چه حدی بر روی توانایی پدر یا مادر شدن شما تاثیر دارند و آیا این تاثیرات مثبت یا منفی می باشند.

این یک کار نرمال و ضروری برای هر فرد با وجدانی می باشد که می خواهد پدر یا مادر شود.

من متوجه شدم که باردار هستم.

این موقعیت می تواند برای هر فردی پیش بیاید. به غیر از پرهیز از رابطه جنسی، هیچ روش کنترل دیگری به صورت صد در صدی قابل اطمینان نمی باشد.

بچه دار شدن و حامله شدن – شرایط لازم

در این شرایط باید چه کاری انجام دهیم؟

شاید شما تصمیم بگیرید که بچه تان را نگه دارید. شاید در موقعیتی باشید که بخواهید به بارداری خودتان خاتمه دهید و سقط جنین کنید.

یا شاید هم مطلع نباشید که بهترین کاری که می توانید انجام دهید، چه کاری می باشد. در صورتی که در چنین موقعیتی قرار داشته باشید.

من از شما خواهش می کنم که به یک مشاور مراجعه کنید، چرا که این تصمیم یک تصمیمی می باشد که صرف نظر از تصمیم نهایی که گرفته می شود، بر روی زندگی هر دو شما تاثیر گذار خواهد بود.

من در رابطه با بارداری، درد زایمان و فراغت از زایمان چه نگرانی هایی دارم؟

آیا شما یک ترس یا اضطراب خاصی دارید – که کاملا نرمال می باشد – که مربوط به این مسائل است؟

در صورتی که چنین مسئله ای وجود داشته باشد، به دریافت حمایت اقدام کنید و اطلاعات مناسبی در رابطه با این شرایط به دست بیاورید.

هر چقدر که اطلاعات بیشتری داشته باشید، تصمیم مطمئن تری در رابطه با بچه دار شدن خواهید گرفت.

آیا من یک سیستم حمایتی مناسبی دارم که در طول دوره بارداری و بعد از تولد نوزاد به من کمک کند؟

من نمی توانم به اندازه کافی بر روی اهمیت بهره مندی از یک سیستم حمایتی مناسب از شما تاکید کنم، چرا که این حمایت نه تنها در طول دوره بارداری اهمیت دارد، بلکه بعد از تولد نوزاد هم اهمیت دارد.

در مراحله اول شما به یک سری کمک هایی نیاز خواهید داشت که اصلی ترین آنها شامل وعده های غذایی، شستن لباس ها، داشتن یک فردی برای صحبت کردن، تشویق شدن از طرف سایر افراد برای مراقبت از خودتان در کنار مراقبت از نوزادتان و یک فردی می باشد که در انجام دادن کارها به شما کمک کند تا در برخی مواقع استراحت کنید و به کلاس های یوگای خودتان بروید.

با توجه به تمامی نکات بیان شده، من به شما توصیه می کنم که به محض تصمیم گیری برای بچه دار شدن، یک سیستم حمایتی از خودتان ایجاد کنید.

همچنین یک مورد دیگری که می توانید مد نظر داشته باشید، عبارت از این مورد می باشد که حمایت از خانواده می تواند یک کمک گسترده ای باشد، ولی سعی نکنید که تعریف خودتان از خانواده را صرفا به نسبت های خونی محدود کنید.

خانواده واقعی شامل هر فردی می باشد که به صورت واقعی شما را دوست دارد و حاضر است که به خاطر شما و کودکتان به شما کمک کند.

جدیدترین مقالات در بخش مشاوره بارداری مطالعه کنید.

مشاوره بارداری و بچه دار شدن – چه باید کرد

در هنگام انتخاب کردن یک متخصص کودک، به چه مواردی باید توجه کنم؟

انتخاب کردن یک متخصص کودک همانند ایجاد یک سیستم حمایتی، یکی از تصمیم های مهمی می باشد که شما می توانید بگیرید.

این تصمیم کاملا شخصی می باشد.

من توصیه می کنم که مادران آینده و همسران آنها، در رابطه با روش هایی تعیین فردی که OB آنها را بررسی خواهد کرد و یک پزشک متخصص کودکان برای نوزاد خودشان، یک ذهن بازی داشته باشند.

زمان خودتان را صرف این انتخاب ها کنید و یک سری تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهید.

با خانواده، دوستان و همکارانی صحبت کنید که بچه دار هستند و پیشنهادهای آنها را مد نظر قرار بدهید. من و همسرم در حین تصمیم گیری برای بزرگتر کردن خانواده مان از طریق یک فرزند، از نظرات سایر افراد استفاده کردیم.

نکته مهمتری که وجود دارد عبارت از این مورد است که در حین مصاحبه با یک متخصص مراقبت سلامتی، احساس کردن یک رابطه شخصی با وی اهمیت زیادی دارد، چرا که در این صورت احساس خواهید کرد که با یک فرد بی نامی مواجه نیستید.

شما از آنها می خواهید که وقت خودشان را صرف شما و نوزادتان کند.

شما و نوزادتان استحقاق چنین شرایطی را دارید!

منبع: Dr. Gray Brown

مقالات مرتبط

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.