از دوستی تا ازدواج / دوست شما همسر خوبی خواهد بود؟

از دوستی تا ازدواج : کیفیت های یک شریک زندگی خوب

گاهی اوقات ممکن است شما در یک ارتباط چندین ساله با یک نفر باشید، اما هنوز به حد کافی به این اطمینان نرسیده اید که آیا این همان فرد مناسبی است که می توانم روابطم را با او جدی تر کنم.

یک دوست پسر عالی همیشه هم بهترین همسر نخواهد شد چرا که ازدواج یک تجربه ای است که زندگی را تغییر می دهد که با چالش های فراوانی همراه است.

اگر به دنبال شفافیت بیشتر این موضوع هستید، در اینجا چند نکته است که بایستی به آن توجه داشته باشید:

مسائل مالی در ازدواج

واقعا مهم است که ببینید چگونه دوست پسر شما مسائل مالی خود را مدیریت می کند. آیا او صورت حساب ها را به موقع پرداخت می کند؟

آیا برای تامین مالی خود به کس دیگری وابسته است (مثل پدر یا مادر)؟

آیا او ولخرج است و یا تا آخرین ریال پولش را هم خرج می کند؟

روشی که او مسائل مالی خود را مدیریت می کند نشان می دهد که تا چه بالغ است و به عنوان یک فرد تا چه حدی مسئولیت پذیری دارد.

دوستان و خانواده شما در رابطه با او چه احساسی دارند

عشق کور است. زمانی که شما در یک ارتباط شاد قرار دارید، تمایل دارید تا اوقات خوشی را پر رنگ تر کرده و ایرادات شریکتان را نادیده بگیرید.

از این جهت، افراد نزدیک و وابستگان نزدیک مثل اعضای خانواده و دوستان صمیمی که به آنها اعتماد دارید می توانند دورنمای واضح تری از شریکتان و رابطه شما برایتان فراهم کنند.

هرچند ممکن است که حقیقت محض را به شما نگویند، اما توصیه هایی که شخص سوم می دهد ممکن است به شما کمک کند تا موارد مشخصی را که تا به حال نادیده می گرفتید را تشخیص دهید.

تا چه حد می تواند یک مشاجره را مدیریت کند

این که زوجین با هم مشکلاتی دارند یا نه تعیین کننده میزان موفقیت رابطه آنها نیست بلکه اینکه چگونه تلاش می کنند تا به این مسائل و مشکلات پاسخ دهند، اهمیت دارد و تعیین کننده است.

هر زوجی گهگاه دعوا می کنند، اما این که چگونه این مشاجرات را مدیریت می کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. یک فرد بالغ همیشه تمایل به حل کردن مساله و تقویت رابطه دارد. اگر دوست پسر شما تا مدت زمان زیادی بعد از مشاجره  عصبانی می شود و یا کاملا سکوت می کند، ممکن است در آینده شریک زندگی خوبی برای شما نباشد.

هر گونه توهین و تحقیر، به یاد آوردن و اشاره به مشکلات گذشته و سوء استفاده از آنها، یادآوری نقاط ضعف حین مشاجره، بی احترامی به خانواده طرفین، مشاجراتی که به برخوردهای فیزیکی ختم می شود، هر گونه تحریم مالی و یا احساسی بعد از دعوا بدون هیچ توجیه روشنی و … نشانه های خوبی از یک فرد بالغ و مسئولیت پذیر نیستند.

اگر با چنین افرادی سر و کار دارید بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

آیا مثبت نگر است؟

زندگی پر از پستی ها و بلندی هاست و هیچ کسی نمی خواهد با یک فرد منفی نگر این مسائل و موارد را بگذراند.

اگر دوست پسر شما در چالش های جزئی از کوره در می رود و یا از موقعیت های سخت شانه خالی می کند شما باید تصمیم خود را برای ماندن با او مجددا بررسی کنید.

آیا به شما احترام می گذراد؟

احترام متقابل و دو طرفه یک عامل مهم و کلیدی در هر رابطه ی موفقی است. یک فرد مهم در زندگی شما می بایست به شما احترام بگذارد و هیچ وقت با شما  به خیال اینکه همیشه خواهید بود بی احترامی نکند.

او هرگز شما را قضاوت نمی کند!

اگر شما به دنبال یک ارتباط بلند مدت موفق هستید، این اطمینان را حاصل کنید که او همیشه به آنچه شما می گویید گوش می دهد و شما را به خاطر تصمیم هایتان قضاوت نمی کند. همیشه می توانید در او حبس شوید و خود واقعیتان شوید.

شما را حمایت می کند.

وقتی که بعد از یک روز کاری خسته کننده به خانه برمیگردید، آیا همچنان از شما انتظار دارد که چیزی برای خوردن آماده کنید یا نه با یک فنجان چای یا قهوه و یک لبخند گرم از شما استقبال می کند تا خستگی تان در برود؟

یک شریک زندگی خوب همیشه ستون محکمی برای حمایت و تقویت شما است تا شما به [واسته ها و علایق فردیتان برسید.

در عمق رابطه شما یک دوستی عالی دارید

برخی از افراد اهمیت دوستی در ازدواج را نادیده می گیرند، اما دوستی در یک رابطه بلند مدت و مادام العمر مانند ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است.

این به این معنی نیست که شما همانگونه که با دوستان دخترتان دوستان خوبی هستید، به همین شیوه بهترین دوست همسرتان شوید، اما شما نیاز به رابطه ای دارید که در آن احترام متقابل، اهمیت دادن، بازی و سرگرمی، اهداف مشترک، و همراهی وجود دارد که تمام اینها زمانی به  وقوع می پیوندد که شما با همسرتان دوست و یار خوبی باشید.

اگر فکر می کنید شریک شما نمی تواند دوست خوبی برایتان باشد باید کمی دقت نظر به خرج دهید تا ببینید در بلند مدت و یک زندگی مادام اعمر واقعا می خواهید از زندگی لذت ببرید و یا نه یک زندگی روزمره و ماشینی داشته باشید!می خواهید از همدیگر یاد بگیرید

طبق تحقیقات مرد و زنی که اجازه می دهد دیگران بر آنها تاثیر بگذراند، سالم تر بوده و رابطه ی مثبت تری دارند. این به چه معنی است؟

این یعنی احترام به همدیگر و ارزش دادن به آنچه که فرد مقابل ارائه می کند.

ارج نهادن به افراد دیگر، عقایدشان و چشم اندازهای منحصر بفردشان به عنوان یک مرد یا یک زن، یک کیفیت مهم در یک ارتباط سالم است.

شما به وضوح می توانید آینده روشنی برای خود متجسم شوید

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان تشخیص داد که این فرد به درد زندگی بلند مدت میخورد یا نه، این است که ببینید آیا می توانید آینده مشترکی برای خود تصور کنید.

آیا این همان فردی است که می تواند پدر بچه هایتان باشد و در نقش پدر بدون نقص خواهد بود. هرچند این کار بسیار ساده به نظر می رسد، اما باید توجه داشت فردی که حتی در تصورات مناسب نقش پدر نیست، در بلند مدت نمی تواند همسر خوب و ایده آلی نیز برای شما باشد.

در کنار او خود واقعی تان هستید

اگر با فردی در ارتباط هستید که مجبورید برای حذف ارتباط بخشی از خودتان را پنهان کنید، علایق، سلیقه تان، اولویت هایتان در زندگی، دوستانی که با آنها معاشرت دارید و … باید بدانید که این فرد نمی تواند در بلند مدت همسر خوبی باشد.

ازدواج یک اتفاق مهم و طولانی مدت است. شما نمی توانید برای سالیان دراز بخشی از وجود خودتان را پنهان کنید، حتی اگر موفق به این کار شوید دیگر از زندگی لذتی نخواهید برد!

هر فردی مستحق این است که علایق خود را زندگی کند و به اهداف فردی اش دست پیدا کند.

یک شریک خوب کسی است که در کنار او شما خود واقعی تان هستید و شما را با تمام اخلاقیات عادات، رفتارها و وابستگی هایتان قبول دارد و به شما عشق می ورزد.

واقعا می خواهید که این ازدواج به وقوع بپیوندد

خیلی احمقانه به نظر می رسد که این را یک نشانه بگیرید اگر واقعا می خواهید رابطه شما به ازدواج ختم شود، اما واقعا این می تواند یک نشانه باشد. این را از خود بپرسید که آیا واقعا می خواهید با این فرد ازدواج کنید و چرا؟

منبع : از دوستی تا ازدواج / دوست شما همسر خوبی خواهد بود؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.