ازدواج با زن مطلقه| نکاتی که باید بدانید

طلاق پدیده ای اجتماعی است که در سال های اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و به مانند قبل یک تابو محسوب نمی شود. فردی که به هر دلیلی از همسر سابق خود جدا شده است بازهم حق زندگی دارد و می تواند مجددا اقدام به تشکیل زندگی مشترک کند، بنابراین دیگران نیز باید این مسئله را درک کنند و سعی کنند دیدگاه معقولانه و دور از قضاوتی به ازدواج با زن مطلقه داشته باشند.

بسیار پیش می آید که فرصت آشنایی با فردی پیش می آید که موقعیت بسیار مناسبی دارد اما تنها به این دلیل که او مطلقه است تردید سراسر وجود انسان را می گیرد اما چنین طرز تفکری کاملا اشتباه است. نیاز است این را بدانیم که طلاق در بسیاری از مواقع از بروز اتفاق های بدتر جلوگیری می کند و لزوما هر فردی که تجربه طلاق داشته است مشکل دار نیست به همین دلیل ما در این مقاله با عنوان ازدواج با مطلقه قصد داریم جنبه های مختلف این نوع ازدواج ها را با فرض اینکه یک نفر مجرد و دیگری مطلقه است را بسنجیم.

مزایا و معایب ازدواج با زن مطلقه

اگر شما قصد دارید با فردی مطلقه ازدواج کنید یا پیشنهاد ازدواج از سمت فردی مطلقه دارید نیاز است که به موارد زیر توجه کنید:

1. عجولانه تصمیم نگیرید

عجله داشتن در هیچ زمینه ای به هیچ عنوان درست نیست. حال تصور کنید که در حال تصمیم گیری در مورد مسئله ای مهم مثل ازدواج دارید در این امر نیاز است نهایت دقت را به کار بگیرید و از هر گونه تصمیم و اقدام عجولانه ای خودداری کنید. اگر به عنوان یک مرد از خانمی خوشتان آمده که مطلقه است یا به عنوان یک خانم از سمت آقایی مطلقه پیشنهاد ازدواج دارید حتما تمام جوانب را بسنجید. دقت کنید که طلاق به دلایل مختلفی می تواند اتفاق افتاده باشد این دلایل می توانند مشکلات شخصیتی و رفتاری یکی از زوجین باشد و یا می تواند عدم تفاهم بین زوجین باشد. 

بنابراین نباید دیدگاه صفر و صدی نسبت به این مسئله داشته باشید، مثلا اگر با فردی مطلقه با هدف ازدواج ملاقات داشتید و از او خوشتان آمده نباید بدون فکر اقدام کنید و بگویید که «او هیچ مشکلی ندارد، این مسئله مسئله مهمی نیست پس من حتما با او ازدواج می کنم»، همچنین نباید نسبت به او به دید کاملا منفی نگاه کنید و نباید به دلیل مطلقه بودنش سریع احساستان را سرکوب کنید و از ازدواج با او منصرف شوید بلکه نیاز است که سعی کنید صبور باشید، دقت خود را بالا ببرید و سعی در شناخت او داشته باشید. طبیعتا حساسیت چنین ازدواجی بالاتر است و به دقت بیشتری نیاز دارد بنابراین نیاز است این مسئله را در نظر بگیرید و به خودتان و فرد مقابل زمان بدهید.

2. سعی کنید بدون قضاوت و پیشداوری او را بسنجید

در دوره آشنایی با او سعی کنید بدون هیچگونه سوء برداشتی به شناخت او بپردازید. یعنی تصور نکنید که چون او مطلقه است باید بسیار ریز بین باشید و کوچکترین رفتار او را با دید منفی تفسیر کنید و به گونه ای با او رفتار نکنید که این حس به او دست دهد که فرد گناهکاری است که باید خودش را به شما ثابت کند، شما دو انسان هستید که به قصد ازدواج با یکدیگر در حال طی کردن دوره آشنایی هستید و نیاز هست که بر اساس ملاک های ذهنی تان برای کسب شناخت از یکدیگر نهایت دقت را به کار بگیرید. اما با این حال نیاز است سوالاتی را از او بپرسید و مسائلی را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سوالات خواستگاری از زن مطلقه

سوالات زیر به شما کمک می کند تا همسر آینده خود را بهتر بشناسید:

1. در مورد علت طلاق او سوال بپرسید

این حق شماست که علت طلاق او را بدانید و او نیز وظیفه دارد صراحتا در مورد این موضوع با شما صحبت کند و به ابهامات و سوالات ذهنی شما پاسخ بدهد. یکبار برای همیشه بپرسید و دیگر مستقیما روی این مسئله تمرکز نکنید بلکه در طول دوره آشنایی او را بسنجید و ببینید که آیا حرف و عملش با یکدیگر همخوانی دارد یا نه. هر سوالی که دارید بپرسید و به نحوه پاسخگویی او نیز دقت کنید.

 اگر در صحبت هایش فقط از همسر سابقش بد می گوید و همسرش را مقصر صد در صد می داند باید کمی دقتتان را بیشتر کنید چون تا این حد حق به جانب بودن نشان دهنده این است که فرد نقش خودش را در زندگی مشترک نادیده گرفته است و مسئولیت اشتباه های خودش را نمی پذیرد.

2. از قطعی شدن طلاق او اطمینان حاصل کنید

دقت کنید که طلاق رسمی بین او و همسرش صورت گرفته باشد. اگر که هنوز مراحل اداری طلاقش طی نشده و طلاق رسمی بین او و همسرش صورت نگرفته بود از ادامه ارتباط با او خودداری کنید، چون او در حال حاضر هم یک فرد متاهل است و تا زمانی که به طور کامل زندگی مشترکش با همسرش تمام نشده نمی توانید روی او حسابی باز کنید چون هر لحظه ممکن است همسر فرد تصمیم به برگشت بگیرد.

3. به این مسئله دقت کنید که چه مدت از طلاقش می گذرد

طلاق فرایندی است که به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد می تواند اثرات منفی زیادی را از خود به جای بگذارد و فشار روانی زیادی را به فرد وارد کند، به همین دلیل نیاز است که فرد بعد از طلاق مدتی را به خود زمان بدهد تا بتواند با اتفاق پیش آمده در زندگی اش کنار بیاید و بعد برای طلاق اقدام کند در غیر اینصورت ممکن است با انبوهی از احساسات منفی و تعارضات حل نشده، قصد شروع زندگی مشترک با شما را داشته باشد و این مسئله می تواند شما را اذیت کند، بهتر است حداقل یک سال از زمان طلاق وی گذشته باشد و فرد توانسته باشد به طور کامل مشکلات و تعارضات پیشین را برای خود حل کرده باشد.

4. در مورد میزان ارتباط فعلی و آینده او با همسرش سوال کنید

دقت داشته باشید که این فرد مدتی را با همسر سابقش زندگی می کرده و در حال حاضر با وجود اینکه جدا شده اند ممکن است در مورد یکسری از مسائل نیاز باشد که گاهی با یکدیگر در ارتباط باشند به خصوص اگر آن ها صاحب فرزند باشند حتما مواقعی پیش می آید که نیاز باشد همسر آینده تان و همسر سابقشان با یکدیگر صحبت کنند. بنابراین در این مورد از فرد مقابل تان سوال کنید و این مسئله را مورد بررسی قرار دهید که آیا ارتباطشان به طور کامل با یکدیگر قطع شده یا خیر و آیا نیاز است که در آینده با یکدیگر در ارتباط باشند یا نه!

5. اگر فرد مقابل شما صاحب فرزند است در مورد خصوصیات و خلق و خوی فرزندش از او سوال کنید و اطلاعات لازم را در مورد حضانت فرزند به دست آورید

دقت داشته باشید که فرزند هر انسانی عزیزترین فرد زندگی اش است بنابراین اگر شما قصد ازدواج با فردی مطلقه را دارید که صاحب فرزند می باشد بسیار مهم است که بتوانید حضور فرزندش را در زندگی همسرتان بپذیرید و به احساسات همسرتان احترام بگذارید. همچنین نوع برقراری ارتباط شما با فرزند همسرتان نیز بسیار مهم است چون همین امر می تواند روی رابطه شما با همسرتان تاثیر بگذارد.

 همانطور که گفتیم فرزند هر انسانی عزیزترین فرد زندگی او است و اگر شما نتوانید با همسر فرزندتان ارتباط مطلوبی برقرار کنید و نتوانید حضور و وجود او را در زندگی تان بپذیرید ممکن است همسرتان نیز از شما دلخور شود و بین تان اختلاف ایجاد شود. بنابراین در مورد خلق و خوی فرزندش از او سوال بپرسید و سعی کنید اطلاعات لازم را در مورد او کسب کنید و این مسئله را بسنجید که آیا روحیه و شخصیت شما به گونه ای هست که بتوانید با او کنار بیایید و با محبت با او رفتار کنید یا خیر. نیاز است که در مورد مسئولیت سرپرستی فرزند نیز با فرد مقابل تان صحبت کنید و ببینید که آیا قرار است کودک با شما زندگی کند یا با همسر سابق ایشان، که البته در هر دو صورت بازهم نیاز است که شما بتوانید با وجود این کودک کنار بیایید.

6. در مورد مخارجی که ممکن است بر عهده ایشان باشد از او سوال کنید

ممکن است فرد مورد نظر شما مجبور باشد ماهانه مبلغی را به عنوان مهریه به همسر سابقش بپردازد و یا هزینه هایی را بابت مایحتاج کودک به همسر سابقش بپردازد، در این مورد نیز سوال کنید و این مسائل را برای خودتان روشن کنید.

7. حتما به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید

در کنار پرسش در خصوص این موارد نیاز هست که به لزوم مراجعه به مشاور پیش از ازدواج توجه کنید. دقت کنید که شما برای کسب شناخت متقابل از یکدیگر نیاز به دریافت راهنمایی از فردی دیگر که متخصص در این زمینه باشد دارید. مراجعه به مشاور می تواند به شما کمک کند تا مشکلات شخصیتی که ممکن است از چشم شما دور مانده باشد یا توجه زیادی به آن نکرده باشید برای شما مشخص شود، همچنین مشاور می تواند به شما کمک کند تا این مسئله را بسنجید که آیا افراد مناسبی برای یکدیگر هستید یا خیر.

در کنار پرسیدن سوال های مهم از فرد مقابل تان نیاز است که به یکسری از مسائل نیز توجه کنید:

  • یادتان باشد که فرد مقابل تان ممکن است تجربه تلخی از زندگی گذشته خود داشته باشد به همین دلیل برای اینکه بتواند به شما اعتماد کند به زمان نیاز دارد، بنابراین به او زمان بدهید و نهایت تلاش تان را برای جلب اعتماد او به کار بگیرید.
  • این امکان نیز وجود دارد که در ابتدا مدام در ذهنش شما را با همسر سابق خود مقایسه کند و این امر کاملا طبیعی است ولی به مرور کاهش پیدا می کند.
  • تحت تاثیر اتفاقات گذشته او ممکن است کمی محتاط تر و حساس تر باشد و همین مسئله ممکن است شما را اذیت کند بنابراین اگر توانایی درک و همدلی بالایی ندارید نیاز است که این توانایی ها را در خودتان تقویت کنید.

اما در کنار این مسائل ازدواج با فرد مطلقه می تواند جنبه های مثبتی نیز داشته باشد که اشاره کردن به آن ها خالی از لطف نیست:

  • گذراندن یک زندگی مشترک و تجربه مشکلات زناشویی از او فردی پخته تر به عمل آورده به همین دلیل او ممکن است تجربه هایی داشته باشد که این تجربه ها در موفقیت رابطه زناشویی تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • با توجه به اینکه او یکبار در زندگی مشترک خود شکست خورده است اینبار بیشتر مراقب زندگی خود خواهد بود و احتمالا برای حفظ زندگی خود تلاش بیشتری می کند.
  • اگر شما قصد ازدواج با خانمی مطلقه را دارید او احتمالات توقعات کمتری از شما دارد و به دنبال تجملات بیش از حد نیست.
  • اگرچه در این مورد نمی توان به طور قطعی سخن گفت ولی در صورت ازدواج با مرد مطلقه این احتمال وجود دارد که فرد به ثبات اقتصادی و وضعیت مالی نسبتا مطلوبی رسیده باشد به این دلیل که او یک زندگی مشترک را پشت سر گذاشته و احتمالا از نظر شغل و درآمد به خودکفایی و استقلال رسیده است و این چیزی است که یک پسر جوان مجرد ممکن است نداشته باشد.

در کنار تمام مواردی که شرح داده شد نیاز است به این مسئله توجه کنید که افراد با یکدیگر تفاوت دارند و تا زمانی که برای شناخت فرد مقابل تان زمان نگذارید نمی توانید به طور قطعی در مورد مناسب بودن یا نبودن او قضاوت کنید، اما اگر در طی ارتباط با او متوجه شدید که او نشانه هایی از مشکلات رفتاری یا شخصیتی دارد و یا رفتارهایی دارد که برای شما عجیب است و از زندگی گذشته اش بسیار مبهم صحبت می کند، بهتر است از او فاصله بگیرید و از ازدواج با او صرف نظر کنید اما اگر در برخورد با او متوجه شدید که او تمام تلاشش را برای جلب اعتماد شما به کار می گیرد و در ارائه اطلاعات به شما بسیار واضح عمل می کند به او و خودتان فرصت دهید تا بتوانید شناخت مطلوبی از یکدیگر کسب کنید.

منبع : ازدواج با زن مطلقه| نکاتی که باید بدانید 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات متداول

1 -