چگونه می توان سیگار را ترک کرد 6

چگونه می توان سیگار را ترک کرد 6

فیلم و فایل صوتی آموزشی روانشناسی رایگان و مشاوره

برای پخش فایل مرورگر خود را آپدیت کنید یا از اینجا فایل را دانلود نمایید.

در صورت  عود یا بازگشت مصرف سیگار چه باید کرد؟

بیشتر افراد چندین بار اقدام به ترک سیگار می کنند ، بدون اینکه عادات قبلی خود را برای داشتن یک وضعیت بهتر، ترک کنند، بنابراین خودتان را برای شروع دوباره سیگار کشیدن، سرزنش نکنید. این برگشت به سیگار کشیدن را به برگشت از طریق درس گرفتن از اشتباه خود، تبدیل کنید. تحلیل کنید که چه چیزی قبلا و پیش از شروع به سیگار کشیدن مجدد شما، اتفاق افتاد، انگیزه ها و نکات مشکل زای خود را که برای شما به وجود آمده بود را شناسایی کنید، و یک برنامه ترک سیگار جدید برای خود طراحی کنید که این مشکلات را از بین ببرد.

هم چنین تاکید بر تفاوت ما بین اشتباه و برگشت دوباره، دارای اهمیت می باشد. اگر اشتباه کنید و یک سیگار بکشید، این بدان معنا نیست که شما دوباره به مرحله قبل باز گشته اید. شما می توانید از انتخاب اشتباه تان یاد بگیرید و اجازه بدهید که برای شما انگیزه ایجاد کند تا بیشتر تلاش کنید یا می توانید از آن به عنوان یک بهانه برای برگشت به عادات سیگار کشیدن قبلی خود ، استفاده کنید.  ولی انتخاب دست خود شماست. یک اشتباه به معنای برگشت به وضعیت بد گذشته نمی باشد.

من دوباره شروع به کردم سیگار کشیدن ، چه کنم؟

یک برگشت کوچک به معنای سیگار کشیدن دوباره نمی باشد. بیشتر افراد سعی می کنند تا سیگار را در چندین مرحله، قبل از ترک عادات خوب به روش بهتر، ترک کنند. انگیزه ها و نکات مشکل زای خود را شناسایی کنید و از اشتباه های خود عبرت بگیرید.

  • در صورتی که یک بازگشت داشته باشید، این به معنای شکست شما نمی باشد. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید به خوبی سیگار را ترک کنید.
  • اجازه ندهید که یک بازگشت، به یک لغزش مضر تبدیل شود. بقیه بسته سیگار را دور بیاندازید. برگشت از طریق روش‌های بدون سیگار، در زمان فعلی برای شما مهم می باشد.
  • به برنامه ترک سیگار خود دوباره نگاه کنید و نسبت به زمانی که شما سیگار نمی کشیدید احساس خوبی داشته باشید.
  • انگیزه ها را پیدا کنید. عاملی که منجر به سیگار کشیدن مجدد شما شده بود، دقیقا چه عاملی بوده است. توصیف کنید که چگونه با این مسئه در آینده مقابله کرده و بر آن غلبه خواهید کرد.
  • از تجربیات خود درس بگیرید. چه عاملی بیشترین کمک را برای شما داشته است؟ چه عاملی نیز اصلا کمکی نکرده است؟
  • آیا از یک دارو برای ترک کمک گرفته اید؟ اگر دوباره شروع به سیگار کشیدن کرده اید ، با دکتر خود صحبت کنید. اگر شما در همان لحظه شروع به سیگار کشیدن کنید، برخی داروها موثر نخواهند بود.

 

منبع: فارس پاتوق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.